Teoretická část diplomové práce je zaměřená na charakteristiku fyzického i psychického vývoje dětí staršího školního věku. Popisuje pojem výživa, základní živiny, pohybové zvyklosti a jejich doporučení. Praktická část obsahuje výzkumné šetření zaměřené na pohyb a výživu žáků druhého stupně základní školy v porovnání s jinými studiemi. Výsledkem tohoto průzkumu je, že většina žáků má dostatek pohybové aktivity a v jejich zvyklostech najdeme i ne příliš vhodné návyky.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the diploma thesis is focused on the characteristics of physical and mental development of older school-age children. Describes the concept of nutrition, basic nutrients, exercise habits and their recommendations. The practical part contains a research survey focused on the movement and nutrition of secondary school students in comparison with other studies. The result of this survey is that most students have enough physical activity and we find not very suitable habits in their habits.
Klíčová slova
Starší školní věk, výživa, základní živiny, pohyb
Klíčová slova v angličtině
Older school age, nutrition, basic nutrients, exercise
Rozsah průvodní práce
109
Jazyk
CZ
Anotace
Teoretická část diplomové práce je zaměřená na charakteristiku fyzického i psychického vývoje dětí staršího školního věku. Popisuje pojem výživa, základní živiny, pohybové zvyklosti a jejich doporučení. Praktická část obsahuje výzkumné šetření zaměřené na pohyb a výživu žáků druhého stupně základní školy v porovnání s jinými studiemi. Výsledkem tohoto průzkumu je, že většina žáků má dostatek pohybové aktivity a v jejich zvyklostech najdeme i ne příliš vhodné návyky.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the diploma thesis is focused on the characteristics of physical and mental development of older school-age children. Describes the concept of nutrition, basic nutrients, exercise habits and their recommendations. The practical part contains a research survey focused on the movement and nutrition of secondary school students in comparison with other studies. The result of this survey is that most students have enough physical activity and we find not very suitable habits in their habits.
Klíčová slova
Starší školní věk, výživa, základní živiny, pohyb
Klíčová slova v angličtině
Older school age, nutrition, basic nutrients, exercise
Zásady pro vypracování
1. Určit záměr práce
2. Stanovení metodiky práce
3. Shrnutí současného stavu dané problematiky
4. Realizace výzkumného šetření
5. Zpracování a vyhodnocení výsledků
6. Splnění záměru práce
Zásady pro vypracování
1. Určit záměr práce
2. Stanovení metodiky práce
3. Shrnutí současného stavu dané problematiky
4. Realizace výzkumného šetření
5. Zpracování a vyhodnocení výsledků
6. Splnění záměru práce
Seznam doporučené literatury
BLATNÁ, Jarmila. Výživa na začátku 21. století, aneb, O výživě aktuálně a se zárukou. Praha: Společnost pro výživu, 2005. ISBN 80-239-6202-7.
KOMPRDA, Tomáš. Základy výživy člověka. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2017. ISBN 978-80-7509-500-8.
FOŘT, Petr. K čemu jsou diety: a mnoho dalšího o správném jídle a cvičení. Praha: Ikar, 2016. ISBN 978-80-249-2955-2.
FRAŇKOVÁ, Slávka, Jana PAŘÍZKOVÁ a Jiří ODEHNAL. Výživa a vývoj osobnosti dítěte. Praha: HZ, 2000. ISBN 80-86009-32-7.
HENDL, Jan, a Lubomír DOBRÝ. Zdravotní benefity pohybových aktivit: monitorování, intervence, evaluace. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-2000-8
Seznam doporučené literatury
BLATNÁ, Jarmila. Výživa na začátku 21. století, aneb, O výživě aktuálně a se zárukou. Praha: Společnost pro výživu, 2005. ISBN 80-239-6202-7.
KOMPRDA, Tomáš. Základy výživy člověka. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2017. ISBN 978-80-7509-500-8.
FOŘT, Petr. K čemu jsou diety: a mnoho dalšího o správném jídle a cvičení. Praha: Ikar, 2016. ISBN 978-80-249-2955-2.
FRAŇKOVÁ, Slávka, Jana PAŘÍZKOVÁ a Jiří ODEHNAL. Výživa a vývoj osobnosti dítěte. Praha: HZ, 2000. ISBN 80-86009-32-7.
HENDL, Jan, a Lubomír DOBRÝ. Zdravotní benefity pohybových aktivit: monitorování, intervence, evaluace. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-2000-8