Diplomová práce se zaměřuje na problematiku zrakového postižení a zrakově postižené žáky, navštěvující speciální základní školy v České republice. Teoretická část je zaměřena na zrak, zrakové postižení, tělesnou výchovu a volný čas. Praktická část obsahuje výzkum, který porovnává rozdíly ve vztahu k tělesné výchově v rámci pohlaví.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on the issue of visually impaired pupils attending special primary schools in the Czech Republic. The theoretical part is focused on vision, visual impairment, physical education, and leisure. The practical part contains research that compares differences in relation to physical education between genders.
Klíčová slova
Zrak, zrakové postižení, tělesná výchova, sportovní hry, volný čas, žáci se zrakovým postižením
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku zrakového postižení a zrakově postižené žáky, navštěvující speciální základní školy v České republice. Teoretická část je zaměřena na zrak, zrakové postižení, tělesnou výchovu a volný čas. Praktická část obsahuje výzkum, který porovnává rozdíly ve vztahu k tělesné výchově v rámci pohlaví.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on the issue of visually impaired pupils attending special primary schools in the Czech Republic. The theoretical part is focused on vision, visual impairment, physical education, and leisure. The practical part contains research that compares differences in relation to physical education between genders.
Klíčová slova
Zrak, zrakové postižení, tělesná výchova, sportovní hry, volný čas, žáci se zrakovým postižením
1. Zpracování rešerše odborných zdrojů literatury 2. Volba výzkumné metody 3. Organizace výzkumného šetření 4. Sběr dat a jejich zpracování 5. Formulace diskuse a závěrů práce 6. Vyhotovení závěrečné práce
Zásady pro vypracování
1. Zpracování rešerše odborných zdrojů literatury 2. Volba výzkumné metody 3. Organizace výzkumného šetření 4. Sběr dat a jejich zpracování 5. Formulace diskuse a závěrů práce 6. Vyhotovení závěrečné práce
Seznam doporučené literatury
1. ANTALA, Branislav a kol. Tělesná a športová výchova v názoroch žiakov základných a stredných škôl. Bratislava: Národné športové centrum, 2012. ISBN 978-80-89324-09-5.
2. CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5326-3.
3. JANEČKA, Zbyněk a Ladislav BLÁHA. Motor competence in visually impaired persons. Olomouc: Palacký University Olomouc, 2019. Monographs. ISBN 978-80-244-5554-9.
4. JAARSMA, Eva A., Rienk DEKKER, Steven A. KOOPMANS, Pieter U. DIJKSTRA a Jan H. B. GEERTZEN. Barriers to and Facilitators of Sports Participation in People With Visual Impairments. Adapted Physical Activity Quarterly [online]. 2014, 31(3), 240-264 [cit. 2021-01-12]. DOI: 10.1123/2013-0119. ISSN 07365829.
5. SEKOT, Aleš. Pohybové aktivity pohledem sociologie. Brno: Masarykova univerzita, 2015. ISBN 9788021079182.
6. SIGMUNDOVÁ, D., & SIGMUND, E. (2015). Trendy v pohybovém chování českých dětí a adolescentů. Olomouc: Univerzita Palackého. ISBN 978-80-244-4839-8.
Seznam doporučené literatury
1. ANTALA, Branislav a kol. Tělesná a športová výchova v názoroch žiakov základných a stredných škôl. Bratislava: Národné športové centrum, 2012. ISBN 978-80-89324-09-5.
2. CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5326-3.
3. JANEČKA, Zbyněk a Ladislav BLÁHA. Motor competence in visually impaired persons. Olomouc: Palacký University Olomouc, 2019. Monographs. ISBN 978-80-244-5554-9.
4. JAARSMA, Eva A., Rienk DEKKER, Steven A. KOOPMANS, Pieter U. DIJKSTRA a Jan H. B. GEERTZEN. Barriers to and Facilitators of Sports Participation in People With Visual Impairments. Adapted Physical Activity Quarterly [online]. 2014, 31(3), 240-264 [cit. 2021-01-12]. DOI: 10.1123/2013-0119. ISSN 07365829.
5. SEKOT, Aleš. Pohybové aktivity pohledem sociologie. Brno: Masarykova univerzita, 2015. ISBN 9788021079182.
6. SIGMUNDOVÁ, D., & SIGMUND, E. (2015). Trendy v pohybovém chování českých dětí a adolescentů. Olomouc: Univerzita Palackého. ISBN 978-80-244-4839-8.