Diplomová práce se zabývá narušenou komunikační schopností u dítěte s ADHD. Hlavním cílem diplomové práce je zjistit, k jakým zlepšením či změnám po zavedení podpůrných opatření u daného žáka došlo, a to v období
od září 2020 do září 2021.Teoretická část popisuje narušenou komunikační schopnost, dyslalii a ADHD. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum, který je proveden metodou případové studie.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with communication disability
in children with the Attention deficit hyperactivity disorder. The main aim of the diploma thesis is to find out what improvements or changes have occurred after the introduction of support measures for the student, in the period from September 2020 to September 2021. The theoretical part describes the communication disability, dyslalia and Attention deficit hyperactivity disorder. The practical part includes qualitative research, which is carried out using a case study.
Klíčová slova
Narušená komunikační schopnost, ADHD, případová studie, Porucha pozornosti s hyperaktivitou
Klíčová slova v angličtině
Communication disability, ADHD, case study, Attention deficit hyperactivity disorder
Rozsah průvodní práce
80 stran + 6 stran přílohy
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá narušenou komunikační schopností u dítěte s ADHD. Hlavním cílem diplomové práce je zjistit, k jakým zlepšením či změnám po zavedení podpůrných opatření u daného žáka došlo, a to v období
od září 2020 do září 2021.Teoretická část popisuje narušenou komunikační schopnost, dyslalii a ADHD. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum, který je proveden metodou případové studie.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with communication disability
in children with the Attention deficit hyperactivity disorder. The main aim of the diploma thesis is to find out what improvements or changes have occurred after the introduction of support measures for the student, in the period from September 2020 to September 2021. The theoretical part describes the communication disability, dyslalia and Attention deficit hyperactivity disorder. The practical part includes qualitative research, which is carried out using a case study.
Klíčová slova
Narušená komunikační schopnost, ADHD, případová studie, Porucha pozornosti s hyperaktivitou
Klíčová slova v angličtině
Communication disability, ADHD, case study, Attention deficit hyperactivity disorder
Zásady pro vypracování
Průběžné konzultace s vedoucím práce.
Vypracování osnovy práce.
Vyhledávání a prostudování odborné literatury.
Vypracování teoretického rámce práce.
Realizace šetření.
Vypracování praktického rámce práce.
Zásady pro vypracování
Průběžné konzultace s vedoucím práce.
Vypracování osnovy práce.
Vyhledávání a prostudování odborné literatury.
Vypracování teoretického rámce práce.
Realizace šetření.
Vypracování praktického rámce práce.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁK, J. Logopedický slovník. 3. vyd. Logopedické centrum : Ţďár nad Sázavou, 2007, 248 s. ISBN 978-80-902536-6-7.
KLENKOVÁ, J. Logopedie. 1. vyd. Grada : Praha, 2006, 228 s. ISBN 80-247- 1110-9.
LECHTA, V. a kol. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. 1. vyd. Portál : Praha, 2003, 360 s. ISBN 80-7178-801-5.
LECHTA, V. a kol. Terapie narušené komunikační schopnosti. 1. vyd. Portál : Praha, 2005, 392 s. ISBN 80-7178-961-5.
MATĚJČEK, Z. Praxe dětského psychologického poradenství. 1. vyd. SPN : Praha, 1991, 336 s. ISBN 80-04-24526-9.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁK, J. Logopedický slovník. 3. vyd. Logopedické centrum : Ţďár nad Sázavou, 2007, 248 s. ISBN 978-80-902536-6-7.
KLENKOVÁ, J. Logopedie. 1. vyd. Grada : Praha, 2006, 228 s. ISBN 80-247- 1110-9.
LECHTA, V. a kol. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. 1. vyd. Portál : Praha, 2003, 360 s. ISBN 80-7178-801-5.
LECHTA, V. a kol. Terapie narušené komunikační schopnosti. 1. vyd. Portál : Praha, 2005, 392 s. ISBN 80-7178-961-5.
MATĚJČEK, Z. Praxe dětského psychologického poradenství. 1. vyd. SPN : Praha, 1991, 336 s. ISBN 80-04-24526-9.