Práce popisuje osobnost člověka, její utváření, stabilitu a strukturu. Věnuje se emočnímu prožívání a sociální percepci. Popisuje různé typologie učitele, druhy komunikace a konkrétněji popisuje i komunikaci pedagogickou. V závěru teoretické části se zabývá distančním vzděláváním. V praktické části se práce pokouší poskytnout vhled do vnímání osobnosti učitele rodiči žáků 1. stupně.
Anotace v angličtině
This thesis describes the personality, its formation, stability and structure. It deals with experiencing emotions and social perception. It describes various typologies of teachers, types of communication and more specifically describes pedagogical communication. At the end of the theoretical part it deals with distance education. The work tries to provide insight into the perception of the teacher's personality by the parents of the primary school pupils in the practical part.
Klíčová slova
Osobnost, utváření osobnosti, stabilita osobnosti, emoční prožívání, sociální percepce, chyby sociální percepce, osobnost učitele, profesní standardy učitele, kompetence učitele, pedagogické dovednosti, typologie učitele, komunikace, pedagogická komunikace, distanční vzdělávání, 1. stupeň základní školy
Klíčová slova v angličtině
Personality, personality shaping, personal stability, emocional experience, social perception, social perception errors, teacher's personality, professional standards of the teacher, teacher's competence, pedagogical skills, teacher's typology, communication, pedagogical communication, distance ecucation, primary chool
Rozsah průvodní práce
79 stran
Jazyk
CZ
Anotace
Práce popisuje osobnost člověka, její utváření, stabilitu a strukturu. Věnuje se emočnímu prožívání a sociální percepci. Popisuje různé typologie učitele, druhy komunikace a konkrétněji popisuje i komunikaci pedagogickou. V závěru teoretické části se zabývá distančním vzděláváním. V praktické části se práce pokouší poskytnout vhled do vnímání osobnosti učitele rodiči žáků 1. stupně.
Anotace v angličtině
This thesis describes the personality, its formation, stability and structure. It deals with experiencing emotions and social perception. It describes various typologies of teachers, types of communication and more specifically describes pedagogical communication. At the end of the theoretical part it deals with distance education. The work tries to provide insight into the perception of the teacher's personality by the parents of the primary school pupils in the practical part.
Klíčová slova
Osobnost, utváření osobnosti, stabilita osobnosti, emoční prožívání, sociální percepce, chyby sociální percepce, osobnost učitele, profesní standardy učitele, kompetence učitele, pedagogické dovednosti, typologie učitele, komunikace, pedagogická komunikace, distanční vzdělávání, 1. stupeň základní školy
Klíčová slova v angličtině
Personality, personality shaping, personal stability, emocional experience, social perception, social perception errors, teacher's personality, professional standards of the teacher, teacher's competence, pedagogical skills, teacher's typology, communication, pedagogical communication, distance ecucation, primary chool
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části.
Teoretická část práce se věnuje osobnosti učitele 1. stupně základní školy se zaměřením na jeho komunikační projevy a interakci s rodiči jeho žáků.
Praktická část práce zkoumá vnímání osobnosti učitele z pohledu rodičů žáků 1. stupně ZŠ. Samotný výzkum bude proveden formou dotazníků.
Výzkumný soubor: rodiče žáků 1. stupně ZŠ
Postup:
1. Sudium odborné literatury a sběr podkladů pro DP
2. Stanovení cílů a výzkumných otázek
3. Zpracování teoretické části na základě prostudované lliteratury
4. Vytvoření dotazníků
5. Sběr dat a jejich následné vyhodnocení
6. Interpretace a závěr
7. Konzultace s vedoucím práce
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části.
Teoretická část práce se věnuje osobnosti učitele 1. stupně základní školy se zaměřením na jeho komunikační projevy a interakci s rodiči jeho žáků.
Praktická část práce zkoumá vnímání osobnosti učitele z pohledu rodičů žáků 1. stupně ZŠ. Samotný výzkum bude proveden formou dotazníků.
Výzkumný soubor: rodiče žáků 1. stupně ZŠ
Postup:
1. Sudium odborné literatury a sběr podkladů pro DP
2. Stanovení cílů a výzkumných otázek
3. Zpracování teoretické části na základě prostudované lliteratury
4. Vytvoření dotazníků
5. Sběr dat a jejich následné vyhodnocení
6. Interpretace a závěr
7. Konzultace s vedoucím práce
Seznam doporučené literatury
HOLEČEK, V. Psychologie v učitelské praxi. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-3704-1
ČAČKA, Otto. Psychologie vrstev duševního dění osobnosti a jejich autodiagnostika. Vyd. 2., opr. a dopl. Brno: Doplněk, 1998. ISBN 8072390104.
BALCAR, K. Úvod do studia psychologie osobnosti. Praha: SPN, 1983
PUGNEROVÁ, M. Psychologie. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-271-0532-8
Seznam doporučené literatury
HOLEČEK, V. Psychologie v učitelské praxi. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-3704-1
ČAČKA, Otto. Psychologie vrstev duševního dění osobnosti a jejich autodiagnostika. Vyd. 2., opr. a dopl. Brno: Doplněk, 1998. ISBN 8072390104.
BALCAR, K. Úvod do studia psychologie osobnosti. Praha: SPN, 1983
PUGNEROVÁ, M. Psychologie. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-271-0532-8