Bakalářská práce se zaměřuje na trávení volného času žáků 1. stupně Základní školy Lutín. Teoretická část obsahuje kapitoly zaměřené na dítě mladšího školního věku a jeho vývoj, volný čas, jeho funkce a obsah. Dále kapitolu o přirozených prostředích, které volný čas dětí ovlivňují a kapitolu o institucích, které dětem poskytují možnosti ke správnému trávení volného času. V poslední kapitole teoretické časti se zaměřujeme přímo na možnosti trávení volného času v obci Lutín.
Praktická část popisuje průběh a výsledky průzkumného šetření, jehož hlavním cílem bylo zjistit, jak žáci 1. stupně Základní školy Lutín tráví svůj volný čas.
Anotace v angličtině
The present bachelor's thesis deals with free time of the Lutín Primary School 1st-graders. The theoretical part contains chapters focusing on younger school-kids, their development in relation to their free time, its functions, contents and activities. In further contains a chapter on natural environments that affect children's free time and a chapter dealing with institutions that offer children options to spend their free time beneficially. The last chapter of the theoretical part deals with the options of spending free time that are available to children in village Lutín.
The practical part hereof describes the course and outcome of a survey aimed at finding out, how the Lutín Primary School 1st-graders spend their free time.
Klíčová slova
volný čas, funkce volného času, obsah volného času, dítě, mladší školní věk, základní škola, zařízení pro volný čas, Lutín
Klíčová slova v angličtině
free time, free time function, free time activities, child, younger school age, primary school, free time facilities, Lutín
Rozsah průvodní práce
57
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na trávení volného času žáků 1. stupně Základní školy Lutín. Teoretická část obsahuje kapitoly zaměřené na dítě mladšího školního věku a jeho vývoj, volný čas, jeho funkce a obsah. Dále kapitolu o přirozených prostředích, které volný čas dětí ovlivňují a kapitolu o institucích, které dětem poskytují možnosti ke správnému trávení volného času. V poslední kapitole teoretické časti se zaměřujeme přímo na možnosti trávení volného času v obci Lutín.
Praktická část popisuje průběh a výsledky průzkumného šetření, jehož hlavním cílem bylo zjistit, jak žáci 1. stupně Základní školy Lutín tráví svůj volný čas.
Anotace v angličtině
The present bachelor's thesis deals with free time of the Lutín Primary School 1st-graders. The theoretical part contains chapters focusing on younger school-kids, their development in relation to their free time, its functions, contents and activities. In further contains a chapter on natural environments that affect children's free time and a chapter dealing with institutions that offer children options to spend their free time beneficially. The last chapter of the theoretical part deals with the options of spending free time that are available to children in village Lutín.
The practical part hereof describes the course and outcome of a survey aimed at finding out, how the Lutín Primary School 1st-graders spend their free time.
Klíčová slova
volný čas, funkce volného času, obsah volného času, dítě, mladší školní věk, základní škola, zařízení pro volný čas, Lutín
Klíčová slova v angličtině
free time, free time function, free time activities, child, younger school age, primary school, free time facilities, Lutín
Zásady pro vypracování
Vyhledání a nastudování odborné literatury.
Stanovení cílů bakalářské práce.
Vypracování obsahu bakalářské práce.
Zpracování teoretické části bakalářské práce.
Zpracování praktické části bakalářské práce - průzkum metodou dotazníku na příslušné škole.
Analýza a interpretace výsledků průzkumu, závěry práce a doporučení pro praxi.
Pravidelné konzultace s vedoucím práce.
Zásady pro vypracování
Vyhledání a nastudování odborné literatury.
Stanovení cílů bakalářské práce.
Vypracování obsahu bakalářské práce.
Zpracování teoretické části bakalářské práce.
Zpracování praktické části bakalářské práce - průzkum metodou dotazníku na příslušné škole.
Analýza a interpretace výsledků průzkumu, závěry práce a doporučení pro praxi.
Pravidelné konzultace s vedoucím práce.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, B. Pedagogické ovlivňování volného času. Praha: Portál, 2008. 240 s. ISBN 978-80-7367-473-1.
KAPLÁNEK, M. Volný čas a jeho význam ve výchově. Praha: Portál, 2017. 208 s. ISBN 978-80-262-1250-8.
KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. 216 s. ISBN 978-80-7367-383-3.
KRAUS, B., POLÁČKOVÁ, V. Člověk - prostředí - výchova. Brno: Paido, 2001. 199 s. ISBN 807-315-004-2.
PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2008. 224 s. ISBN 978-80-7367-423-6.
ŠIMÍČKOVÁ-ČÍŽKOVÁ, J. Přehled vývojové psychologie. Olomouc: Univerzita Palackého, 2008. 175 s. ISBN 978-80-244-2141-4.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. Dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2012. 536 s. ISBN 978-80-246-2153-1.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, B. Pedagogické ovlivňování volného času. Praha: Portál, 2008. 240 s. ISBN 978-80-7367-473-1.
KAPLÁNEK, M. Volný čas a jeho význam ve výchově. Praha: Portál, 2017. 208 s. ISBN 978-80-262-1250-8.
KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. 216 s. ISBN 978-80-7367-383-3.
KRAUS, B., POLÁČKOVÁ, V. Člověk - prostředí - výchova. Brno: Paido, 2001. 199 s. ISBN 807-315-004-2.
PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2008. 224 s. ISBN 978-80-7367-423-6.
ŠIMÍČKOVÁ-ČÍŽKOVÁ, J. Přehled vývojové psychologie. Olomouc: Univerzita Palackého, 2008. 175 s. ISBN 978-80-244-2141-4.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. Dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2012. 536 s. ISBN 978-80-246-2153-1.