Diplomová práce se zabývá pojetím kázně a disciplíny v hodinách EFL ve 3. až 5. třídách ZŠ vybraných škol v kraji Pardubice a Chrudim a zkoumá míru používání cílového jazyka žáky v těchto hodinách. Teoretická část se zaměřuje na použití cílového jazyka žáky a představuje jednotlivé kázeňské modely. Praktická část zkoumá míru použití cílového jazyka a identifikuje modely, které jsou v hodinách aplikovány. Praktická část dále identifikuje korelace výše uvedených jevů a hodnotí vliv použití kázeňských modelů na míru použití cílového jazyka žáky v hodinách EFL.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with application of discipline models in EFL lessons of 3rd to 5th graders of primary schools across Pardubice and Chrudim region and it is concerned with the ratio of the learners' target language use in the same lessons. The theoretical part focuses on learners' target language use and individual discipline models are introduced. The practical part examines the ratio of the learners' target language use and it identifies discipline models that are applied in EFL lessons. The practical part further identifies corelations of the above-mentioned features and evaluates impact of discipline model application on the ratio of the learners' target language use in EFL.
Klíčová slova
disciplína, použití kázeňských teorií, management třídy, použití cílového jazyka, EFL
Klíčová slova v angličtině
discipline, discipline theories application, classroom management, target language use, EFL
Rozsah průvodní práce
68
Jazyk
AN
Anotace
Diplomová práce se zabývá pojetím kázně a disciplíny v hodinách EFL ve 3. až 5. třídách ZŠ vybraných škol v kraji Pardubice a Chrudim a zkoumá míru používání cílového jazyka žáky v těchto hodinách. Teoretická část se zaměřuje na použití cílového jazyka žáky a představuje jednotlivé kázeňské modely. Praktická část zkoumá míru použití cílového jazyka a identifikuje modely, které jsou v hodinách aplikovány. Praktická část dále identifikuje korelace výše uvedených jevů a hodnotí vliv použití kázeňských modelů na míru použití cílového jazyka žáky v hodinách EFL.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with application of discipline models in EFL lessons of 3rd to 5th graders of primary schools across Pardubice and Chrudim region and it is concerned with the ratio of the learners' target language use in the same lessons. The theoretical part focuses on learners' target language use and individual discipline models are introduced. The practical part examines the ratio of the learners' target language use and it identifies discipline models that are applied in EFL lessons. The practical part further identifies corelations of the above-mentioned features and evaluates impact of discipline model application on the ratio of the learners' target language use in EFL.
Klíčová slova
disciplína, použití kázeňských teorií, management třídy, použití cílového jazyka, EFL
Klíčová slova v angličtině
discipline, discipline theories application, classroom management, target language use, EFL
Zásady pro vypracování
Zásady pro vypracování:
1. Prostudování odborné literatury - do konce září 2021 (a dále průběžně)
2. Zvolení metody a postupu výzkumu v praktické části - do konce září 2021
3. Zpracování tématu v teoretické části diplomové práce - do konce ledna 2022
4. Realizace výzkumu - podzim 2021
5. Zpracování praktické části diplomové práce - do 15. března 2022
6. Shrnutí, závěry, doporučení pro praxi - duben 2022
Zásady pro vypracování
Zásady pro vypracování:
1. Prostudování odborné literatury - do konce září 2021 (a dále průběžně)
2. Zvolení metody a postupu výzkumu v praktické části - do konce září 2021
3. Zpracování tématu v teoretické části diplomové práce - do konce ledna 2022
4. Realizace výzkumu - podzim 2021
5. Zpracování praktické části diplomové práce - do 15. března 2022
6. Shrnutí, závěry, doporučení pro praxi - duben 2022
Seznam doporučené literatury
CELCE-MURCIA, M. Teaching English as a Second or Foreign Language. Boston: Heinle & Heinle, Thomson Learning, 2001.
HARMER, J. The Practice of English Language Teaching. Fourth edition. Harlow: Pearson Education Limited, 2007.
NUNAN, D. Language Teaching Methodology. Prentice Hall: Regents, 1991.
UNDERWOOD, M. Effective Class Management. A practical approach. Harlow: Longman, 1987.
UR, P. A Course in Language Teaching. Revised edition. Cambridge: CUP, 2012.
Seznam doporučené literatury
CELCE-MURCIA, M. Teaching English as a Second or Foreign Language. Boston: Heinle & Heinle, Thomson Learning, 2001.
HARMER, J. The Practice of English Language Teaching. Fourth edition. Harlow: Pearson Education Limited, 2007.
NUNAN, D. Language Teaching Methodology. Prentice Hall: Regents, 1991.
UNDERWOOD, M. Effective Class Management. A practical approach. Harlow: Longman, 1987.
UR, P. A Course in Language Teaching. Revised edition. Cambridge: CUP, 2012.