Teoretická část diplomové práce definuje pojmy, které se
týkají výchovy a vzdělávání žáků s odlišným mateřským
jazykem. Hlavním cílem diplomové práce je formou
kvalitativního výzkumu popsat zkušenosti pedagogů v práci
s žáky s odlišným mateřským jazykem, charakterizovat
aspekty socializace žáků s odlišným mateřským jazykem a
posoudit úroveň interakce žáka s odlišným mateřským
jazykem se spolužáky a učitelem.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the diploma thesis defines the terms
that relate to the education of pupils with different mother
tongues. The main goal of the diploma thesis is to find out
the experience of teachers in working with students with
different mother tongues, to characterize aspects of
socialization of students with different mother tongues and
to assess the level of interaction of students with different
mother tongues with classmates and teachers.
Klíčová slova
Žák s odlišným mateřským jazykem, druhý jazyk, migrace,
inkluze, výchovně vzdělávací proces, pozorování, rozhovor.
Klíčová slova v angličtině
Pupil with a different mother tongue, second language,
migration, inclusion, educational process, observation,
interview.
Rozsah průvodní práce
80 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Teoretická část diplomové práce definuje pojmy, které se
týkají výchovy a vzdělávání žáků s odlišným mateřským
jazykem. Hlavním cílem diplomové práce je formou
kvalitativního výzkumu popsat zkušenosti pedagogů v práci
s žáky s odlišným mateřským jazykem, charakterizovat
aspekty socializace žáků s odlišným mateřským jazykem a
posoudit úroveň interakce žáka s odlišným mateřským
jazykem se spolužáky a učitelem.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the diploma thesis defines the terms
that relate to the education of pupils with different mother
tongues. The main goal of the diploma thesis is to find out
the experience of teachers in working with students with
different mother tongues, to characterize aspects of
socialization of students with different mother tongues and
to assess the level of interaction of students with different
mother tongues with classmates and teachers.
Klíčová slova
Žák s odlišným mateřským jazykem, druhý jazyk, migrace,
inkluze, výchovně vzdělávací proces, pozorování, rozhovor.
Klíčová slova v angličtině
Pupil with a different mother tongue, second language,
migration, inclusion, educational process, observation,
interview.
Zásady pro vypracování
Sběr literatury
Příprava teoretické části
Příprava výzkumného nástroje
Sběr dat
Vyhodnocování dat
Zpracování empirické části
Finalizace práce
Zásady pro vypracování
Sběr literatury
Příprava teoretické části
Příprava výzkumného nástroje
Sběr dat
Vyhodnocování dat
Zpracování empirické části
Finalizace práce
Seznam doporučené literatury
RADOSTNÝ, Lukáš. Žáci s odlišným mateřským jazykem v českých školách. Praha: Meta - Sdružení pro příležitosti mladých migrantů, 2011. ISBN 978-80-254-9175-1.
BERNKOPFOVÁ, Michala. Průvodce začleňováním žáků s odlišným mateřským jazykem. Praha: Meta – Společnost pro příležitosti mladých migrantů a Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2019. ISBN 978-80-88171-24-9.
KOSTELECKÁ, Yvona. Žáci-cizinci v základních školách: fakta, analýzy, diagnostika. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013. ISBN 978-80-7290-630-7.
PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. Šesté, aktualizované a doplněné vydání. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1228-7.
ZILCHER, Ladislav a Zdeněk SVOBODA. Inkluzivní vzdělávání: efektivní vzdělávání všech žáků. Praha: Grada, 2019. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-271-0789-6.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-79-6.
Seznam doporučené literatury
RADOSTNÝ, Lukáš. Žáci s odlišným mateřským jazykem v českých školách. Praha: Meta - Sdružení pro příležitosti mladých migrantů, 2011. ISBN 978-80-254-9175-1.
BERNKOPFOVÁ, Michala. Průvodce začleňováním žáků s odlišným mateřským jazykem. Praha: Meta – Společnost pro příležitosti mladých migrantů a Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2019. ISBN 978-80-88171-24-9.
KOSTELECKÁ, Yvona. Žáci-cizinci v základních školách: fakta, analýzy, diagnostika. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013. ISBN 978-80-7290-630-7.
PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. Šesté, aktualizované a doplněné vydání. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1228-7.
ZILCHER, Ladislav a Zdeněk SVOBODA. Inkluzivní vzdělávání: efektivní vzdělávání všech žáků. Praha: Grada, 2019. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-271-0789-6.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-79-6.