Informace o kvalifikační práci Diagnostika školní připravenosti v oblasti praktické samostatnosti u dětí předškolního věku v mateřské škole s Montessori prvky a ve státní mateřské škole
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Diagnostika školní připravenosti v oblasti praktické samostatnosti u dětí předškolního věku v mateřské škole s Montessori prvky a ve státní mateřské škole
Hlavní téma v angličtině
Diagnostics of School Preparedness in the Field of Pre-school Children Practical Autonomy in a Nursery School with Montessori Elements and in a Public Kindergarten
Název dle studenta
Diagnostika školní připravenosti v oblasti praktické samostatnosti u dětí předškolního věku v mateřské škole s Montessori prvky a ve státní mateřské škole
Název dle studenta v angličtině
Diagnostics of School Preparedness in the Field of Pre-school Children Practical Autonomy in a Nursery School with Montessori Elements and in a Public Kindergarten
Diplomová práce teoreticky - empirického charakteru se zaměřuje na problematiku praktické samostatnosti předškolních dětí v Montessori školách a v běžných mateřských školách. Zaměřuje se na problematiku praktické samostatnosti dětí, ale také na rozdílnost přístupů mateřských škol k jejímu rozvoji a na adaptaci žáků prvních ročníků základních škol. Kvalitativní výzkum skrze metody zúčastněného pozorování a polostrukturovaných interview zkoumá úrovně samostatností předškolních dětí a jejich následující zařazení do školního prostředí.
Anotace v angličtině
The diploma thesis of a theoretical - empirical character focuses on the issue of practical independence of preschool children in Mon-tessori schools and in regular kindergartens. It focuses on the issue of practical independence of children, but also on the diversity of nursery schools approaches to its development and on the adapta-tion of first-year primary school pupils. Qualitative research exam-ines the levels of autonomy of preschool children and their subse-quent inclusion in the school environment through the methods of participatory observation and semi-structured interviews.
Klíčová slova
Pracovní samostatnost, samostatnost, Montessori pedagogika, dítě předškolního věku, adaptace na školní prostředí
Klíčová slova v angličtině
Work independence, independence, Montessori pedagogy, pre-school child, adaptation to the school environment
Rozsah průvodní práce
93 s. (146 986) znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce teoreticky - empirického charakteru se zaměřuje na problematiku praktické samostatnosti předškolních dětí v Montessori školách a v běžných mateřských školách. Zaměřuje se na problematiku praktické samostatnosti dětí, ale také na rozdílnost přístupů mateřských škol k jejímu rozvoji a na adaptaci žáků prvních ročníků základních škol. Kvalitativní výzkum skrze metody zúčastněného pozorování a polostrukturovaných interview zkoumá úrovně samostatností předškolních dětí a jejich následující zařazení do školního prostředí.
Anotace v angličtině
The diploma thesis of a theoretical - empirical character focuses on the issue of practical independence of preschool children in Mon-tessori schools and in regular kindergartens. It focuses on the issue of practical independence of children, but also on the diversity of nursery schools approaches to its development and on the adapta-tion of first-year primary school pupils. Qualitative research exam-ines the levels of autonomy of preschool children and their subse-quent inclusion in the school environment through the methods of participatory observation and semi-structured interviews.
Klíčová slova
Pracovní samostatnost, samostatnost, Montessori pedagogika, dítě předškolního věku, adaptace na školní prostředí
Klíčová slova v angličtině
Work independence, independence, Montessori pedagogy, pre-school child, adaptation to the school environment
Zásady pro vypracování
Sběr literatury
Příprava teoretické části
Příprava výzkumného nástroje
Sběr dat
Vyhodnocování dat
Zpracování empirické části
Realizace práce
Literatura dle citační formy
Zásady pro vypracování
Sběr literatury
Příprava teoretické části
Příprava výzkumného nástroje
Sběr dat
Vyhodnocování dat
Zpracování empirické části
Realizace práce
Literatura dle citační formy
Seznam doporučené literatury
SYSLOVÁ, Zora, Jana KRATOCHVÍLOVÁ a Táňa FIKAROVÁ. Pedagogická diagnostika v MŠ: práce s portfoliem dítěte. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1324-6.
HILLEBRANDOVÁ, Vlasta. Montessori inspirace pro mateřské školy: pedagogické náměty pro každodenní využití a práci s dětmi v prostředí MŠ. Praha: Verlag Dashöfer, [2020]. ISBN 978-80-7635-049-6.
OPRAVILOVÁ, Eva. Předškolní pedagogika. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5107-8.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
Seznam doporučené literatury
SYSLOVÁ, Zora, Jana KRATOCHVÍLOVÁ a Táňa FIKAROVÁ. Pedagogická diagnostika v MŠ: práce s portfoliem dítěte. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1324-6.
HILLEBRANDOVÁ, Vlasta. Montessori inspirace pro mateřské školy: pedagogické náměty pro každodenní využití a práci s dětmi v prostředí MŠ. Praha: Verlag Dashöfer, [2020]. ISBN 978-80-7635-049-6.
OPRAVILOVÁ, Eva. Předškolní pedagogika. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5107-8.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.