Diplomová práce se zabývá tématem využití videa ve výuce matematiky. Cílem praktické části bylo vytvořit soubor výukových videí do matematiky pro 1. ročník základní školy. Získali jsme také zpětné vazby na vytvořená videa od žáků a učitele. V teoretické části jsme vymezili výuku matematiky na 1. stupni základní školy, charakterizovali jsme některé didaktické prostředky. Objasnili jsme si pojmy z oblasti informačních a komunikačních technologií.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the topic of use video in a subject mathematics. The aim of a practical part was to create a set of learning videos to mathematics for the first grade of primary school. We got feedbacks from pupils and a teacher. In the theoretical part we defined the teaching mathematics at primary school, we characterized some didactic means. We cleared up concepts of ICT.
Klíčová slova
Výukové video, výuka matematiky, didaktické prostředky, informační a komunikační technologie.
Diplomová práce se zabývá tématem využití videa ve výuce matematiky. Cílem praktické části bylo vytvořit soubor výukových videí do matematiky pro 1. ročník základní školy. Získali jsme také zpětné vazby na vytvořená videa od žáků a učitele. V teoretické části jsme vymezili výuku matematiky na 1. stupni základní školy, charakterizovali jsme některé didaktické prostředky. Objasnili jsme si pojmy z oblasti informačních a komunikačních technologií.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the topic of use video in a subject mathematics. The aim of a practical part was to create a set of learning videos to mathematics for the first grade of primary school. We got feedbacks from pupils and a teacher. In the theoretical part we defined the teaching mathematics at primary school, we characterized some didactic means. We cleared up concepts of ICT.
Klíčová slova
Výukové video, výuka matematiky, didaktické prostředky, informační a komunikační technologie.
Shromažďování odborné literatury k tématu, studium literatury.
Stanovení koncepce práce, formulace cílů práce.
Realizace teoretické části práce.
Realizace praktické části práce. Tvorba výukových videí, jejich metodické zpracování.
Kompletace práce, doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Pravidelné konzultace s vedoucím práce.
Shromažďování odborné literatury k tématu, studium literatury.
Stanovení koncepce práce, formulace cílů práce.
Realizace teoretické části práce.
Realizace praktické části práce. Tvorba výukových videí, jejich metodické zpracování.
Kompletace práce, doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ETZOLD, Heiko a Ines PETZSCHLER. Nápadník aktivit a her do hodin matematiky. Přeložil Jana MARTINÍKOVÁ. Brno: Edika, 2013, 120 s. ISBN 978-80-266-0174-6.
JANÍK, Tomáš a Eva MINAŘÍKOVÁ. Video v učitelském vzdělávání: teoretická východiska - aplikace - výzkum. Brno: Paido, 2011. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-7315-213-0.
MANĚNOVÁ, M. ICT a učitel 1. Stupně základní školy. 1. Vydání. Brno: Computer press, 2009. 110 s. ISBN 97-80-251-2802-2.
POLÁK, Josef. Didaktika matematiky: jak učit matematiku zajímavě a užitečně. II. část, Obecná didaktika matematiky. Plzeň: Fraus, 2016, 158 s. ISBN 978-80-7489-326-1.
ZOUNEK, J., ŠEĎOVÁ, K. Učitelé a technologie: mezi tradičním a moderním pojetím. 1. vyd. Brno: Paido, 2009, 172 s. ISBN 978-80-7315-187-4.
ZOUNEK, J. ICT v životě základních škol. 1. vydání. Praha: Triton, 2006. 151 s. ISBN 80- 7254-858-1.
Seznam doporučené literatury
ETZOLD, Heiko a Ines PETZSCHLER. Nápadník aktivit a her do hodin matematiky. Přeložil Jana MARTINÍKOVÁ. Brno: Edika, 2013, 120 s. ISBN 978-80-266-0174-6.
JANÍK, Tomáš a Eva MINAŘÍKOVÁ. Video v učitelském vzdělávání: teoretická východiska - aplikace - výzkum. Brno: Paido, 2011. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-7315-213-0.
MANĚNOVÁ, M. ICT a učitel 1. Stupně základní školy. 1. Vydání. Brno: Computer press, 2009. 110 s. ISBN 97-80-251-2802-2.
POLÁK, Josef. Didaktika matematiky: jak učit matematiku zajímavě a užitečně. II. část, Obecná didaktika matematiky. Plzeň: Fraus, 2016, 158 s. ISBN 978-80-7489-326-1.
ZOUNEK, J., ŠEĎOVÁ, K. Učitelé a technologie: mezi tradičním a moderním pojetím. 1. vyd. Brno: Paido, 2009, 172 s. ISBN 978-80-7315-187-4.
ZOUNEK, J. ICT v životě základních škol. 1. vydání. Praha: Triton, 2006. 151 s. ISBN 80- 7254-858-1.