Tato diplomová práce je zaměřena na Španělsko a španělskou kulturu a využití tohoto tématu na prvním stupni základních škol vytvořením integrované tematické výuky Španělsko všemi smysly. V teoretické části je popsána základní charakteristika Španělska a španělské kultury a také pojem tematická výuka. Praktickou část tvoří plán, realizace a reflexe integrované tematické výuky Španělsko všemi smysly a její přípravné části.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on Spain and Spanish culture and the use of this topic in Primary Education by creating integrated thematic instruction called Spain by All Senses. The theoretical part describes characteristics of Spain and Spanish culture and the term thematic instruction. The practical part describes the plan, realization, and reflection of integrated thematic instruction called Spain by All Senses and its preparatory part.
Klíčová slova
mladší školní věk, Španělsko, integrovaná tematická výuka, španělské písně, španělská kultura
Tato diplomová práce je zaměřena na Španělsko a španělskou kulturu a využití tohoto tématu na prvním stupni základních škol vytvořením integrované tematické výuky Španělsko všemi smysly. V teoretické části je popsána základní charakteristika Španělska a španělské kultury a také pojem tematická výuka. Praktickou část tvoří plán, realizace a reflexe integrované tematické výuky Španělsko všemi smysly a její přípravné části.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on Spain and Spanish culture and the use of this topic in Primary Education by creating integrated thematic instruction called Spain by All Senses. The theoretical part describes characteristics of Spain and Spanish culture and the term thematic instruction. The practical part describes the plan, realization, and reflection of integrated thematic instruction called Spain by All Senses and its preparatory part.
Klíčová slova
mladší školní věk, Španělsko, integrovaná tematická výuka, španělské písně, španělská kultura
1. shromažďování odborné literatury a materiálů (únor – květen 2021)
2. vytváření návrhů tematické výuky a vypracování teoretické části (červen – září 2021)
3. vypracování praktické části a její realizace (říjen – prosinec 2021)
4. vyhodnocení tematické výuky a finalizace textu (leden – březen 2022)
pravidelné konzultace s vedoucím práce
Zásady pro vypracování
1. shromažďování odborné literatury a materiálů (únor – květen 2021)
2. vytváření návrhů tematické výuky a vypracování teoretické části (červen – září 2021)
3. vypracování praktické části a její realizace (říjen – prosinec 2021)
4. vyhodnocení tematické výuky a finalizace textu (leden – březen 2022)
pravidelné konzultace s vedoucím práce
Seznam doporučené literatury
Ense\ nanzas propias de la Comunidad Autónoma de Andalucía para la Educación Primaria [online]. Junta de Andalucía [cit. 2020-12-29]. Dostupné z: http://www.juntadeandalucia.es/educacion/descargasrecursos/curriculo-primaria/pdf/PDF/textocompleto.pdf
PAYNE, Helen. Kreativní pohyb a tanec ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Přeložil Lenka STAŇKOVÁ, přeložil Radana ŠOURKOVÁ. Praha: Portál, 1999, 239 s. ISBN 8071782130.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání [online]. Praha: MŠMT, 2017 [cit. 2021-01-26]. Dostupné z: https://www.msmt.cz/file/41216/
ŠIMANOVSKÝ, Zdeněk. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Vydání čtvrté. Praha: Portál, 2011, 246 s. ISBN 978-80-7367-928-6.
ŠIŠKOVÁ, Tatjana, ed. Výchova k toleranci a proti rasismu: [multikulturní výchova v praxi]. Vyd. 2., aktualiz. Praha: Portál, 2008, 273 s. ISBN 978-80-7367-182-2.
Seznam doporučené literatury
Ense\ nanzas propias de la Comunidad Autónoma de Andalucía para la Educación Primaria [online]. Junta de Andalucía [cit. 2020-12-29]. Dostupné z: http://www.juntadeandalucia.es/educacion/descargasrecursos/curriculo-primaria/pdf/PDF/textocompleto.pdf
PAYNE, Helen. Kreativní pohyb a tanec ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Přeložil Lenka STAŇKOVÁ, přeložil Radana ŠOURKOVÁ. Praha: Portál, 1999, 239 s. ISBN 8071782130.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání [online]. Praha: MŠMT, 2017 [cit. 2021-01-26]. Dostupné z: https://www.msmt.cz/file/41216/
ŠIMANOVSKÝ, Zdeněk. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Vydání čtvrté. Praha: Portál, 2011, 246 s. ISBN 978-80-7367-928-6.
ŠIŠKOVÁ, Tatjana, ed. Výchova k toleranci a proti rasismu: [multikulturní výchova v praxi]. Vyd. 2., aktualiz. Praha: Portál, 2008, 273 s. ISBN 978-80-7367-182-2.