Teoretická část práce se bude věnovat formálnímu vzdělávání v Ghaně a roli neziskových organizací zaměřující se na zvyšování gramotnosti na školách. Dále bude autorka analyzovat a evaluovat výukový program vybrané místní neziskové organizace Rural Literacy Solution, zabývající se právě zvyšováním gramotnosti dětí na školách v rurálních oblastech severní Ghany.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the thesis will focus on formal education in Ghana and the role of non-profit organizations focusing on literacy in schools. In addition, the author will analyze and evaluate the literacy program of a selected local NGO, Rural Literacy Solution, focused on increasing literacy among school children in rural areas of Northern Ghana.
Klíčová slova
gramotnost, vzdělání, Severní Ghana, programy gramotnosti, evaluace, neziskové organizace
Teoretická část práce se bude věnovat formálnímu vzdělávání v Ghaně a roli neziskových organizací zaměřující se na zvyšování gramotnosti na školách. Dále bude autorka analyzovat a evaluovat výukový program vybrané místní neziskové organizace Rural Literacy Solution, zabývající se právě zvyšováním gramotnosti dětí na školách v rurálních oblastech severní Ghany.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the thesis will focus on formal education in Ghana and the role of non-profit organizations focusing on literacy in schools. In addition, the author will analyze and evaluate the literacy program of a selected local NGO, Rural Literacy Solution, focused on increasing literacy among school children in rural areas of Northern Ghana.
Klíčová slova
gramotnost, vzdělání, Severní Ghana, programy gramotnosti, evaluace, neziskové organizace
Teoretická část práce se bude věnovat formálnímu vzdělávání v Ghaně a roli neziskových organizací zaměřující se na zvyšování gramotnosti na školách. Dále bude autorka analyzovat a evaluovat výukový program vybrané místní neziskové organizace Rural Literacy Solution, zabývající se právě zvyšováním gramotnosti dětí na školách v rurálních oblastech severní Ghany.
Zásady pro vypracování
Teoretická část práce se bude věnovat formálnímu vzdělávání v Ghaně a roli neziskových organizací zaměřující se na zvyšování gramotnosti na školách. Dále bude autorka analyzovat a evaluovat výukový program vybrané místní neziskové organizace Rural Literacy Solution, zabývající se právě zvyšováním gramotnosti dětí na školách v rurálních oblastech severní Ghany.
Seznam doporučené literatury
Eisenchlas, S. A., Schalley, A. C., & Guillemin, D. (2013). The importance of literacy in the home language: The view from Australia. Sage Open, 3(4), 2158244013507270.
Feise, R. J. (2002). Do multiple outcome measures require p-value adjustment?. BMC medical research methodology, 2(1), 1-4.
Ghana Audit Service (2003).Performance audit report of the auditor-general on functional literacy.
Ghana Statistical Service. (2010a). Population and Housing Census. Kumbungu District.
Ghana Statistical Service. (2010b). Population and Housing Census. Tolon District.
Ghana Statistical Service. (2021). Literacy and Education. Ghana Population and Housing Census.
Seznam doporučené literatury
Eisenchlas, S. A., Schalley, A. C., & Guillemin, D. (2013). The importance of literacy in the home language: The view from Australia. Sage Open, 3(4), 2158244013507270.
Feise, R. J. (2002). Do multiple outcome measures require p-value adjustment?. BMC medical research methodology, 2(1), 1-4.
Ghana Audit Service (2003).Performance audit report of the auditor-general on functional literacy.
Ghana Statistical Service. (2010a). Population and Housing Census. Kumbungu District.
Ghana Statistical Service. (2010b). Population and Housing Census. Tolon District.
Ghana Statistical Service. (2021). Literacy and Education. Ghana Population and Housing Census.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Lucie Podhorná odprezentovala práci na téma programů zhotovených lokální neziskovou organizací na podporu gramotnosti v severní Ghaně. Autorka vysvětluje roli dialektických/ lokálních jazyků, které jsou užívány na obecné úrovni (např. v rodině) v souvislosti se školsky vyučovanou angličtinou, v níž může být uchopitelnost a pochopení látky nesnadné. Lucie popsala metodologii práce a okomentovala získané výsledky, včetně limitujících proměnných (např. průkaznost toho, že dítě rozumí angličtině díky programu NGO, anebo že angličtině rozumí kvůli tomu, že doma s rodiči tímto jazykem hovoří). Autorka avizovala potenciální zaměření budoucích prací na toto téma - např. zisk feedbacků od učitelů o “ne/spokojenosti s účastí na programu” na pravidelnější bázi, geograficky specifičtější zaměření programů (nejen rozdělení město vs. rurální oblast).