Cílem diplomové práce bylo analyzovat, jak aktivně tráví svůj čas žáci druhého stupně základní školy, jak a kde nejčastěji tráví žáci volný čas, zda se aktivně věnují sportu a jak je pro ně sport důležitý.
Teoretická část charakterizuje základní pojmy zvoleného tématu. Jedná se o charakteristiku žáků druhého stupně základní školy, volný čas, pohybovou aktivitu dětí a problematiku sportu.
Empirická část se zaměřuje na to, jak žáci z města a obce aktivně tráví svůj volný čas, jaké jsou rozdíly mezi žáky v trávení volného času. Má zjistit a porovnat rozdíly ve sportu mezi chlapci a dívkami, a zda žáci z města a obce navštěvují zájmové kroužky či volnočasové aktivity.
Anotace v angličtině
The main aim of the dipoma thesis is to analyze how actively second grade primary school students spend their time, how and where students most often spend their free time, whether they are active in sports and how important sports are for them.
The theoretical part characterizes the basic concepts of the chosen topic. It covers the characteristics of pupils in the second stage of primary school, leisure time, children's physical activity and the issue of sport.
The empirical part focuses on how students from the town and village actively spend their leisure time, what are the differences between students in spending their free time. It is to find out and compare the differences in sports between boys and girls, and whether students from the town and village attend special interest groups or leisure activities.
Klíčová slova
Školní věk, starší školní věk, volný čas, volnočasové organizace, pohybová aktivita, sport.
Klíčová slova v angličtině
School age, older school age, leisure time, leisure organisations, physical activity, sport.
Rozsah průvodní práce
79 s. (110 165)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce bylo analyzovat, jak aktivně tráví svůj čas žáci druhého stupně základní školy, jak a kde nejčastěji tráví žáci volný čas, zda se aktivně věnují sportu a jak je pro ně sport důležitý.
Teoretická část charakterizuje základní pojmy zvoleného tématu. Jedná se o charakteristiku žáků druhého stupně základní školy, volný čas, pohybovou aktivitu dětí a problematiku sportu.
Empirická část se zaměřuje na to, jak žáci z města a obce aktivně tráví svůj volný čas, jaké jsou rozdíly mezi žáky v trávení volného času. Má zjistit a porovnat rozdíly ve sportu mezi chlapci a dívkami, a zda žáci z města a obce navštěvují zájmové kroužky či volnočasové aktivity.
Anotace v angličtině
The main aim of the dipoma thesis is to analyze how actively second grade primary school students spend their time, how and where students most often spend their free time, whether they are active in sports and how important sports are for them.
The theoretical part characterizes the basic concepts of the chosen topic. It covers the characteristics of pupils in the second stage of primary school, leisure time, children's physical activity and the issue of sport.
The empirical part focuses on how students from the town and village actively spend their leisure time, what are the differences between students in spending their free time. It is to find out and compare the differences in sports between boys and girls, and whether students from the town and village attend special interest groups or leisure activities.
Klíčová slova
Školní věk, starší školní věk, volný čas, volnočasové organizace, pohybová aktivita, sport.
Klíčová slova v angličtině
School age, older school age, leisure time, leisure organisations, physical activity, sport.
Zásady pro vypracování
Hlavním cílem diplomové práce je popsat specifika sportu jako náplň volného času žáků 2. stupně základní školy. Diplomová práce bude rozdělena na část teoretickou a empirickou. Teoretická část by měla mít tyto kapitoly. 1. Volný čas, jeho vymezení, funkce volného času a faktory ovlivňující volný čas. 2. Sport, definice sportu, sport a jeho funkce, druhy sportu. 3. Charakteristika žáků 2. stupně základní školy, starší školní věk, vztah dětí s rodiči, děti a sport. Empirická část práce je zaměřena na zjištění a využití sportu jako náplň volného času žáků 2. stupně základní školy.
Zásady pro vypracování
Hlavním cílem diplomové práce je popsat specifika sportu jako náplň volného času žáků 2. stupně základní školy. Diplomová práce bude rozdělena na část teoretickou a empirickou. Teoretická část by měla mít tyto kapitoly. 1. Volný čas, jeho vymezení, funkce volného času a faktory ovlivňující volný čas. 2. Sport, definice sportu, sport a jeho funkce, druhy sportu. 3. Charakteristika žáků 2. stupně základní školy, starší školní věk, vztah dětí s rodiči, děti a sport. Empirická část práce je zaměřena na zjištění a využití sportu jako náplň volného času žáků 2. stupně základní školy.
Seznam doporučené literatury
Dvořáková, H. (2012). Školáci v pohybu: tělesná výchova v praxi. 1.vyd. Praha: Grada
Hájek, B., Hofbauer, B., a Pávková, J. (2008). Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Praha: Portál
Hofbauer, B. (2004). Děti, mládež a volný čas. Vyd. 1. Praha: Portál
Kavanová, A. a Chudý, Š. (2005). Výchova a volný čas: vybrané kapitoly z pedagogiky volného času. Zlín: univerzita Tomáše Bati
Pávková, J. (2014). Pedagogika volného času. Praha: Univerzita Karlova
Perič, T. a kol. (2012). Sportovní příprava dětí. Praga: Grada
Sekot, A. (2019). Rodiče a sport dětí: rodičovské výchovné styly jako motivační faktor sportování dětí a mládeže. Brno: Masarykova univerzita
Seznam doporučené literatury
Dvořáková, H. (2012). Školáci v pohybu: tělesná výchova v praxi. 1.vyd. Praha: Grada
Hájek, B., Hofbauer, B., a Pávková, J. (2008). Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Praha: Portál
Hofbauer, B. (2004). Děti, mládež a volný čas. Vyd. 1. Praha: Portál
Kavanová, A. a Chudý, Š. (2005). Výchova a volný čas: vybrané kapitoly z pedagogiky volného času. Zlín: univerzita Tomáše Bati
Pávková, J. (2014). Pedagogika volného času. Praha: Univerzita Karlova
Perič, T. a kol. (2012). Sportovní příprava dětí. Praga: Grada
Sekot, A. (2019). Rodiče a sport dětí: rodičovské výchovné styly jako motivační faktor sportování dětí a mládeže. Brno: Masarykova univerzita