Diplomová práce se zabývá využitím literatury v ELT se zaměřením na knihy Roalda Dahla. Zatímco v teoretické části je představen koncept využití literatury v ELT, Roald Dahl a tvorbou plánů lekcí, praktická část se skládá z prezentace vytvořených plánů lekcí a jejich analýzy. Veškerá data pro tuto analýzu byla shromážděna výzkumnou metodou pozorování, ke které došlo při použití vytvořených učebních plánů na 2. stupni ZŠ v České republice.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is concerned with the usage of literature in ELT with a focus on Roald Dahl's literary work. While the theoretical part introduces the concept of using literature in ELT, Roald Dahl and the lesson planning, the practical part consists of a presentation of the created lesson plans and their analysis. All data for this analysis were gathered through the research method of observation which occurred while using the created lesson plans in the lower secondary school in the Czech Republic.
Klíčová slova
Roald Dahl, výuka anglického jazyka, literatura, využití literatury ve výuce anglického jazyka, Karlík a továrna na čokoládu, Matilda, Obr Dobr, RVP ZV, očekávané výstupy, klíčové kompetence, výukové plány, analýza, pracovní listy, žáci ZŠ
Klíčová slova v angličtině
Roald Dahl, ELT, literature, use of literature in ELT, Charlie and the Chocolate Factory, Matilda, The BFG, the FEP BE, expected outcomes, key competencies, lesson plans, analysis, worksheets, lower secondary school pupils
Rozsah průvodní práce
71 s. (148 652 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Diplomová práce se zabývá využitím literatury v ELT se zaměřením na knihy Roalda Dahla. Zatímco v teoretické části je představen koncept využití literatury v ELT, Roald Dahl a tvorbou plánů lekcí, praktická část se skládá z prezentace vytvořených plánů lekcí a jejich analýzy. Veškerá data pro tuto analýzu byla shromážděna výzkumnou metodou pozorování, ke které došlo při použití vytvořených učebních plánů na 2. stupni ZŠ v České republice.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is concerned with the usage of literature in ELT with a focus on Roald Dahl's literary work. While the theoretical part introduces the concept of using literature in ELT, Roald Dahl and the lesson planning, the practical part consists of a presentation of the created lesson plans and their analysis. All data for this analysis were gathered through the research method of observation which occurred while using the created lesson plans in the lower secondary school in the Czech Republic.
Klíčová slova
Roald Dahl, výuka anglického jazyka, literatura, využití literatury ve výuce anglického jazyka, Karlík a továrna na čokoládu, Matilda, Obr Dobr, RVP ZV, očekávané výstupy, klíčové kompetence, výukové plány, analýza, pracovní listy, žáci ZŠ
Klíčová slova v angličtině
Roald Dahl, ELT, literature, use of literature in ELT, Charlie and the Chocolate Factory, Matilda, The BFG, the FEP BE, expected outcomes, key competencies, lesson plans, analysis, worksheets, lower secondary school pupils
Zásady pro vypracování
1. Prostudování odborné literatury - průběžně
2. Zvolení metody a postupu výzkumu v praktické části
3. Zpracování tématu v teoretické části práce
4. Realizace výzkumu
5. Zpracování praktické části práce
6. Shrnutí, závěry, doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
1. Prostudování odborné literatury - průběžně
2. Zvolení metody a postupu výzkumu v praktické části
3. Zpracování tématu v teoretické části práce
4. Realizace výzkumu
5. Zpracování praktické části práce
6. Shrnutí, závěry, doporučení pro praxi
Seznam doporučené literatury
BARONE, Diane M.Children's Literature in the Classroom: Engaging Lifelong Readers (Solving Problems in the Teaching of Literacy). New York:The Guilford Press. 2010. ISBN 978-1-60623-939-1.
COLLIE, Joanne – SLATER, Stephen. Literature in the Language Classroom. A Resource Book of Ideas and Activities [text]. Cambridge: Cambridge University Press, 1987. Cambridge handbooks for language teachers. ISBN 0521312248.
LAZAR, Gillian.Literature and Language Teaching: A guide for teachers and trainers.Cambridge: Cambridge University Press. 1993. ISBN 9780521406512.
RICHARDS,, J. C a T.S. RODGERS, 2014. Approaches and Methods in Language Teaching. Third edition. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 9781107675964.
UR, Penny. A Course in English Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 2012, 325 p, pbk. ISBN 9781107684676.
VRAŠTILOVÁ, Olga. Dětská literatura a čtenářská gramotnost v cizím jazyce. Vyd. 1. Hradec Králové : Gaudeamus, 2014. Recenzované monografie ; 50. ISBN 978-80-7435-529-5.
WATKINS, Peter, THORNBURY, Scott, ed. Teaching and developing reading skills. Cambridge: Cambridge University Press, 2017. Cambridge handbooks for language teachers. ISBN 978-1-316-64731-8.
Seznam doporučené literatury
BARONE, Diane M.Children's Literature in the Classroom: Engaging Lifelong Readers (Solving Problems in the Teaching of Literacy). New York:The Guilford Press. 2010. ISBN 978-1-60623-939-1.
COLLIE, Joanne – SLATER, Stephen. Literature in the Language Classroom. A Resource Book of Ideas and Activities [text]. Cambridge: Cambridge University Press, 1987. Cambridge handbooks for language teachers. ISBN 0521312248.
LAZAR, Gillian.Literature and Language Teaching: A guide for teachers and trainers.Cambridge: Cambridge University Press. 1993. ISBN 9780521406512.
RICHARDS,, J. C a T.S. RODGERS, 2014. Approaches and Methods in Language Teaching. Third edition. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 9781107675964.
UR, Penny. A Course in English Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 2012, 325 p, pbk. ISBN 9781107684676.
VRAŠTILOVÁ, Olga. Dětská literatura a čtenářská gramotnost v cizím jazyce. Vyd. 1. Hradec Králové : Gaudeamus, 2014. Recenzované monografie ; 50. ISBN 978-80-7435-529-5.
WATKINS, Peter, THORNBURY, Scott, ed. Teaching and developing reading skills. Cambridge: Cambridge University Press, 2017. Cambridge handbooks for language teachers. ISBN 978-1-316-64731-8.