Téma bakalářské práce se zabývá hrou a jejím významem pro rozvoj osobnosti dítěte v předškolním věku. Hlavním cílem bylo přiblížení tématu hry, včetně detailního popisu klasifikace hry, která je zastoupena v mnoha různých teoretických přístupech. Další část je věnována hračce, které je jedna část věnována. Dále věnuje vlivu hry na rozvoj osobnosti dítěte a detailnímu popisu konkrétních oblastí, které dítě rozvíjí.
V praktické části bylo hlavním cílem zjistit prostřednictvím výzkumného šetření povědomí a pohled učitelek na vývoj osobnosti z hlediska hry a jaké hry podněcují rozvoj osobnosti v konkrétních oblastech. Dílčím cílem byl věk dětí, ve kterém jsou schopny nejlépe pracovat v jednotlivých oblastech.
Anotace v angličtině
Topic of the bachelor work deals with a game/play and its importance for the development of a pre-school child´s personality. The main aim was to draw nearer to the game topic, including a detailed description of a game classification, which can be depicted in various theoretical approaches. Furthermore, another part is dedicated to a toy itself, where influence of the game is described in terms of child´s development and as well as a detailed description of specific fields which can be developer in the child. The practical part focused on the main aim to find out the awareness and views of teachers on the development in terms of a game/play and what types of games/plays support development of child´s personality in concrete fields. A partial goal was the age of children at which they are able to work best in individual areas.
Klíčová slova
Dítě v předškolním věku, hra, hračka, mateřská škola
Klíčová slova v angličtině
Pre-school age child, game, toy, kindergarten
Rozsah průvodní práce
59 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Téma bakalářské práce se zabývá hrou a jejím významem pro rozvoj osobnosti dítěte v předškolním věku. Hlavním cílem bylo přiblížení tématu hry, včetně detailního popisu klasifikace hry, která je zastoupena v mnoha různých teoretických přístupech. Další část je věnována hračce, které je jedna část věnována. Dále věnuje vlivu hry na rozvoj osobnosti dítěte a detailnímu popisu konkrétních oblastí, které dítě rozvíjí.
V praktické části bylo hlavním cílem zjistit prostřednictvím výzkumného šetření povědomí a pohled učitelek na vývoj osobnosti z hlediska hry a jaké hry podněcují rozvoj osobnosti v konkrétních oblastech. Dílčím cílem byl věk dětí, ve kterém jsou schopny nejlépe pracovat v jednotlivých oblastech.
Anotace v angličtině
Topic of the bachelor work deals with a game/play and its importance for the development of a pre-school child´s personality. The main aim was to draw nearer to the game topic, including a detailed description of a game classification, which can be depicted in various theoretical approaches. Furthermore, another part is dedicated to a toy itself, where influence of the game is described in terms of child´s development and as well as a detailed description of specific fields which can be developer in the child. The practical part focused on the main aim to find out the awareness and views of teachers on the development in terms of a game/play and what types of games/plays support development of child´s personality in concrete fields. A partial goal was the age of children at which they are able to work best in individual areas.
Klíčová slova
Dítě v předškolním věku, hra, hračka, mateřská škola
Klíčová slova v angličtině
Pre-school age child, game, toy, kindergarten
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury zaměřené k tématu
Příprava teoretické části
Volba výzkumného vzorku
Získávání a zpracování dat
Vyhodnocení dat
Závěr práce
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury zaměřené k tématu
Příprava teoretické části
Volba výzkumného vzorku
Získávání a zpracování dat
Vyhodnocení dat
Závěr práce
Seznam doporučené literatury
HUIZINGA, Johan a Jaroslav VÁCHA. Homo ludens: o původu kultury ve hře. Praha: Mladá fronta, 1971. Ypsilon (Mladá fronta). Dostupné z: https://ndk.cz/view/uuid:bfee69f0-38b0-11e4-8e0d-005056827e51?page=uuid:6b93e2c0-4f41-11e4-b281-005056825209
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Dítě a mateřská škola. Praha: Grada 2008. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1568-1
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Hry v mateřské škole v teorii a praxi. 1. vyd. Praha: Grada 2005. Pedagogika. ISBN 80-247-0852-3.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2006. Psyché. ISBN 978-80-247-1284-0. Dostupné také z: https://www.bookport.cz/kniha/vyvojova-psychologie-51/
OPRAVILOVÁ, Eva. Předškolní pedagogika. Praha: Grada, 2016. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5107-8.
Seznam doporučené literatury
HUIZINGA, Johan a Jaroslav VÁCHA. Homo ludens: o původu kultury ve hře. Praha: Mladá fronta, 1971. Ypsilon (Mladá fronta). Dostupné z: https://ndk.cz/view/uuid:bfee69f0-38b0-11e4-8e0d-005056827e51?page=uuid:6b93e2c0-4f41-11e4-b281-005056825209
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Dítě a mateřská škola. Praha: Grada 2008. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1568-1
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Hry v mateřské škole v teorii a praxi. 1. vyd. Praha: Grada 2005. Pedagogika. ISBN 80-247-0852-3.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2006. Psyché. ISBN 978-80-247-1284-0. Dostupné také z: https://www.bookport.cz/kniha/vyvojova-psychologie-51/
OPRAVILOVÁ, Eva. Předškolní pedagogika. Praha: Grada, 2016. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5107-8.