Diplomová práce se věnuje tvorbě norem pro screeningový test
kognitivních funkcí, který je určen pro osoby s Parkinsonovou
nemocí a nese název Parkinson Neuropsychometric Dementia
Assessment (PANDA). Teoretická část práce je rozdělena na 3
kapitoly, které jsou zaměřeny na demenci, Parkinsonovu nemoc
a neuropsychologické baterie a testy, které jsou využitelné při
detekci kognitivních poruch u Parkinsonovy nemoci.
V praktické části diplomové práce jsou prezentovány
a zpracovány data experimentální verze testu PANDA, která
byla získána u výzkumného vzorku 128 probandů, ve věku 31-
83 let, díky kterým byla stanovena hranice úspěšnosti v testu
PANDA pro věkovou skupinu 31-83 let.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the creation of standards for the
cognitive function screening test, which is intended for people
with Parkinson's disease and is called Parkinson
Neuropsychometric Dementia Assessment (PANDA). The
theoretical part of the work is divided into chapters, which are
focused on dementia, Parkinson's disease, and
neuropsychological batteries and tests, which are useful in the
detection of cognitive disorders in Parkinson's disease. The
practical part of the diploma thesis presents and processes the
data of the experimental version of the PANDA test, which was
obtained from a research sample of 128 probands, aged 31-83
years, thanks to which the success limit in the PANDA test was
set for the age group 31-83 years.
Klíčová slova
demence, subkortikální demence, Parkinsonova nemoc, mírná kognitivní porucha, demence u Parkinsonovy nemoci, Parkinson Neuropsychometric Dementia Assessment (PANDA), Montreal Cognitive Assessment (MoCA), screeningový test
Klíčová slova v angličtině
demention, subcortical demention, Parkinson disease, mild cognitive impairment, demention in Parkinson disease, Parkinson Neuropsychometric Dementia Assessment, Montreal Cognitive Assessment, screening test
Rozsah průvodní práce
75 s. (129 015 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se věnuje tvorbě norem pro screeningový test
kognitivních funkcí, který je určen pro osoby s Parkinsonovou
nemocí a nese název Parkinson Neuropsychometric Dementia
Assessment (PANDA). Teoretická část práce je rozdělena na 3
kapitoly, které jsou zaměřeny na demenci, Parkinsonovu nemoc
a neuropsychologické baterie a testy, které jsou využitelné při
detekci kognitivních poruch u Parkinsonovy nemoci.
V praktické části diplomové práce jsou prezentovány
a zpracovány data experimentální verze testu PANDA, která
byla získána u výzkumného vzorku 128 probandů, ve věku 31-
83 let, díky kterým byla stanovena hranice úspěšnosti v testu
PANDA pro věkovou skupinu 31-83 let.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the creation of standards for the
cognitive function screening test, which is intended for people
with Parkinson's disease and is called Parkinson
Neuropsychometric Dementia Assessment (PANDA). The
theoretical part of the work is divided into chapters, which are
focused on dementia, Parkinson's disease, and
neuropsychological batteries and tests, which are useful in the
detection of cognitive disorders in Parkinson's disease. The
practical part of the diploma thesis presents and processes the
data of the experimental version of the PANDA test, which was
obtained from a research sample of 128 probands, aged 31-83
years, thanks to which the success limit in the PANDA test was
set for the age group 31-83 years.
Klíčová slova
demence, subkortikální demence, Parkinsonova nemoc, mírná kognitivní porucha, demence u Parkinsonovy nemoci, Parkinson Neuropsychometric Dementia Assessment (PANDA), Montreal Cognitive Assessment (MoCA), screeningový test
Klíčová slova v angličtině
demention, subcortical demention, Parkinson disease, mild cognitive impairment, demention in Parkinson disease, Parkinson Neuropsychometric Dementia Assessment, Montreal Cognitive Assessment, screening test
Zásady pro vypracování
Konzultace s vedoucí diplomové práce
Rešerše odborné literatury
Tvorba teoretické části diplomové práce
Tvorba praktické části diplomové práce
Závěr, doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
Konzultace s vedoucí diplomové práce
Rešerše odborné literatury
Tvorba teoretické části diplomové práce
Tvorba praktické části diplomové práce
Závěr, doporučení pro praxi
Seznam doporučené literatury
NEUBAUER, Karel. Kompendium klinické logopedie: diagnostika a terapie poruch komunikace. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1390-1.
KOUKOLÍK, František. Lidský mozek: Funkční systémy. Norma a poruchy. Galén, 2011. ISBN 978-80-7262-771-4.
RUSSELL, Love J. a Wanda G. WEBB. Mozek a řeč: Neurologie nejen pro logopedy. Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-464-9.
VÁLKOVÁ, Lenka. Rehabilitace kognitivních funkcí v ošetřovatelské praxi. Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5571-7.
CSÉFALVAY, Zsolf, Milena KOŠŤÁLOVÁ a Jana MARKOVÁ. Terapie afázie: Teorie a případové studie. Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-316-1.
Seznam doporučené literatury
NEUBAUER, Karel. Kompendium klinické logopedie: diagnostika a terapie poruch komunikace. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1390-1.
KOUKOLÍK, František. Lidský mozek: Funkční systémy. Norma a poruchy. Galén, 2011. ISBN 978-80-7262-771-4.
RUSSELL, Love J. a Wanda G. WEBB. Mozek a řeč: Neurologie nejen pro logopedy. Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-464-9.
VÁLKOVÁ, Lenka. Rehabilitace kognitivních funkcí v ošetřovatelské praxi. Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5571-7.
CSÉFALVAY, Zsolf, Milena KOŠŤÁLOVÁ a Jana MARKOVÁ. Terapie afázie: Teorie a případové studie. Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-316-1.