Tato bakalářská práce se zabývá tématem pohádek jako nástroje utváření hodnot u dětí předškolního věku. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a empirickou. Teoretická část se zabývá základními pojmy zkoumané problematiky, jako jsou hodnoty, pohádka či předškolní věk. Empirická část obsahuje výzkum a jeho výsledky. Cílem práce je zjistit, jestli rodiče čtou svým dětem pohádky se záměrem předat jim nějaké hodnoty. Z výzkumu vyplývá, že rodiče pomocí pohádek chtějí předávat hodnoty svým dětem, ale není to primární důvod, proč jim čtou.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the subject of fairy tales as a tool for making values in preschool-age children. The work is divided into two parts, theoretical and empirical. In the theoretical part, I deal with the basic concepts of the issue examined, such as values, fairy tale or pre-school age. The empirical part contains the research and its results. The aim of the work was to find out if parents read stories to their children with the intention of giving them some values. Research has shown that parents use fairy tales to pass on values to their children, but this is not the primary reason why they read.
Klíčová slova
předškolní věk, dítě, pohádky, hodnoty
Klíčová slova v angličtině
preschool age, children, fairy tales, values
Rozsah průvodní práce
54 s. (85 000 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá tématem pohádek jako nástroje utváření hodnot u dětí předškolního věku. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a empirickou. Teoretická část se zabývá základními pojmy zkoumané problematiky, jako jsou hodnoty, pohádka či předškolní věk. Empirická část obsahuje výzkum a jeho výsledky. Cílem práce je zjistit, jestli rodiče čtou svým dětem pohádky se záměrem předat jim nějaké hodnoty. Z výzkumu vyplývá, že rodiče pomocí pohádek chtějí předávat hodnoty svým dětem, ale není to primární důvod, proč jim čtou.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the subject of fairy tales as a tool for making values in preschool-age children. The work is divided into two parts, theoretical and empirical. In the theoretical part, I deal with the basic concepts of the issue examined, such as values, fairy tale or pre-school age. The empirical part contains the research and its results. The aim of the work was to find out if parents read stories to their children with the intention of giving them some values. Research has shown that parents use fairy tales to pass on values to their children, but this is not the primary reason why they read.
Klíčová slova
předškolní věk, dítě, pohádky, hodnoty
Klíčová slova v angličtině
preschool age, children, fairy tales, values
Zásady pro vypracování
Cíl mé bakalářské práce bude zjistit, zda si rodiče a učitelé (vychovatelé) uvědomují, že pohádky do jisté míry formují psychický vývoj dítěte a vytváří v nich hodnoty, které ovlivňují jejich chování a jednání.
Vyhledám literaturu, ze které budu čerpat při tvorbě mé bakalářské práce.
Vymezím základní pojmy.
Zpracuji obsah a teoretickou část.
Vymezím výzkumný problém a formuluji výzkumný cíl.
Vytvořím otázky k rozhovoru pro výzkumnou část.
Kontaktuji respondenty z řad učitelů (vychovatelů) a z řad rodičů.
Realizace výzkumu (rozhovoru). S respondenty provedu rozhovor na téma Jak pohádky utváří hodnoty u dětí předškolního věku.
Na základě sesbíraných dat z rozhovoru provedu vyhodnocení.
Vytvořím závěr.
Zásady pro vypracování
Cíl mé bakalářské práce bude zjistit, zda si rodiče a učitelé (vychovatelé) uvědomují, že pohádky do jisté míry formují psychický vývoj dítěte a vytváří v nich hodnoty, které ovlivňují jejich chování a jednání.
Vyhledám literaturu, ze které budu čerpat při tvorbě mé bakalářské práce.
Vymezím základní pojmy.
Zpracuji obsah a teoretickou část.
Vymezím výzkumný problém a formuluji výzkumný cíl.
Vytvořím otázky k rozhovoru pro výzkumnou část.
Kontaktuji respondenty z řad učitelů (vychovatelů) a z řad rodičů.
Realizace výzkumu (rozhovoru). S respondenty provedu rozhovor na téma Jak pohádky utváří hodnoty u dětí předškolního věku.
Na základě sesbíraných dat z rozhovoru provedu vyhodnocení.
Vytvořím závěr.
Seznam doporučené literatury
BETTELHEIM, B. Za tajemstvím pohádek. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 2000, ISBN 80-7106-290-1.
ČERNOUŠEK, M. Děti a svět pohádek. Praha: Albatros, 1990, ISBN 80-00-00060-1.
LANGMEIER, Josef a KREJČÍŘOVÁ, Dana. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 2006, ISBN 978-80-247-1284-0.
Seznam doporučené literatury
BETTELHEIM, B. Za tajemstvím pohádek. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 2000, ISBN 80-7106-290-1.
ČERNOUŠEK, M. Děti a svět pohádek. Praha: Albatros, 1990, ISBN 80-00-00060-1.
LANGMEIER, Josef a KREJČÍŘOVÁ, Dana. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 2006, ISBN 978-80-247-1284-0.