Diplomová práce s názvem "Žák se selektivním mutismem na základní škole pro žáky se specifickými poruchami učení - případová studie" je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je zaměřená na vymezení terminologických termínů komunikace, narušené komunikační schopnosti, mutismu a jeho klasifikace, další důležitou část tvoří logopedická intervence, která zahrnuje logopedickou diagnostiku, terapii a prevenci mutismu. Praktická část se věnuje metodologii výzkumu a samozřejmě jsou součástí rozhovory několika respondentů, kteří spolupracovali se žákem se selektivním mutismem. V rozhovorech se respondenti shodovali na tom, jak s žákem pracovat a jak k němu přistupovat. Na závěr jsou odpovědi jednotlivých respondentů porovnány a vyhodnoceny.
Anotace v angličtině
The diploma thesis entitled "A pupil with selective mutism at a primary school for pupils with specific learning disabilities - a case study" is divided into a theoretical part and a practical part. The theoretical part is focused on defining the terminological terms of communication, impaired communication ability, mutism and its classification, another important part is speech therapy intervention, which includes speech therapy diagnosis, therapy and prevention of mutism. The practical part is devoted to the research methodology and, of course, they are part of the interviews of several respondents who worked with a pupil with selective mutism. In the interviews, the respondents agreed on how to work with the pupil and how to approach him. At the end, the answers of individual respondents are compared and evaluated.
Diplomová práce s názvem "Žák se selektivním mutismem na základní škole pro žáky se specifickými poruchami učení - případová studie" je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je zaměřená na vymezení terminologických termínů komunikace, narušené komunikační schopnosti, mutismu a jeho klasifikace, další důležitou část tvoří logopedická intervence, která zahrnuje logopedickou diagnostiku, terapii a prevenci mutismu. Praktická část se věnuje metodologii výzkumu a samozřejmě jsou součástí rozhovory několika respondentů, kteří spolupracovali se žákem se selektivním mutismem. V rozhovorech se respondenti shodovali na tom, jak s žákem pracovat a jak k němu přistupovat. Na závěr jsou odpovědi jednotlivých respondentů porovnány a vyhodnoceny.
Anotace v angličtině
The diploma thesis entitled "A pupil with selective mutism at a primary school for pupils with specific learning disabilities - a case study" is divided into a theoretical part and a practical part. The theoretical part is focused on defining the terminological terms of communication, impaired communication ability, mutism and its classification, another important part is speech therapy intervention, which includes speech therapy diagnosis, therapy and prevention of mutism. The practical part is devoted to the research methodology and, of course, they are part of the interviews of several respondents who worked with a pupil with selective mutism. In the interviews, the respondents agreed on how to work with the pupil and how to approach him. At the end, the answers of individual respondents are compared and evaluated.
HARTMANN, Boris a Michael LANGE. Mutismus v dětství, mládí a dospělosti: rádce pro rodinné příslušníky, postižené, terapeuty a pedagogy. Praha: Triton, 2008. ISBN 978-80-7387-021-8.
KUTÁLKOVÁ, Dana. Mutismus: metodika reedukace. Praha: Septima, 2007. ISBN 978-80-7216-241-3.
NEUBAUER, Karel. Kompendium klinické logopedie: diagnostika a terapie poruch komunikace. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1390-1.
DVOŘÁK, Josef. Logopedický slovník: [terminologický a výkladový]. Žďár nad Sázavou: Logopedické centrum, 1998. Logopaedia clinica.
KEREKRÉTIOVÁ, Aurélia. Logopédia. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislavě, 2016. ISBN: 978-80-223-4165-3
Seznam doporučené literatury
HARTMANN, Boris a Michael LANGE. Mutismus v dětství, mládí a dospělosti: rádce pro rodinné příslušníky, postižené, terapeuty a pedagogy. Praha: Triton, 2008. ISBN 978-80-7387-021-8.
KUTÁLKOVÁ, Dana. Mutismus: metodika reedukace. Praha: Septima, 2007. ISBN 978-80-7216-241-3.
NEUBAUER, Karel. Kompendium klinické logopedie: diagnostika a terapie poruch komunikace. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1390-1.
DVOŘÁK, Josef. Logopedický slovník: [terminologický a výkladový]. Žďár nad Sázavou: Logopedické centrum, 1998. Logopaedia clinica.
KEREKRÉTIOVÁ, Aurélia. Logopédia. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislavě, 2016. ISBN: 978-80-223-4165-3