Tato práce je zaměřena na ranou péči pro děti se sluchovým postižením. Teoretická část je zaměřena na problematiku sluchového postižení, službu rané péče a princip pracovníka rané péče. V praktické části se pomocí rozhovorů s 5 poradkyněmi přiblížila práce poradce v rané péči a tím byl naplněn cíl práce.
Anotace v angličtině
This work is focused on early care for children with hearing impairment. The theoretical part is focused on the issue of hearing impairment, early care service and the principle of early care worker. In the practical part, with the help of interviews with 5 counselors, the work of the counselor in early care approached and thus the goal of the work was fulfilled.
Klíčová slova
Sluch, sluchové postižení, raná péče.
Klíčová slova v angličtině
Hearing, hearing impaired, early intervention.
Rozsah průvodní práce
42 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce je zaměřena na ranou péči pro děti se sluchovým postižením. Teoretická část je zaměřena na problematiku sluchového postižení, službu rané péče a princip pracovníka rané péče. V praktické části se pomocí rozhovorů s 5 poradkyněmi přiblížila práce poradce v rané péči a tím byl naplněn cíl práce.
Anotace v angličtině
This work is focused on early care for children with hearing impairment. The theoretical part is focused on the issue of hearing impairment, early care service and the principle of early care worker. In the practical part, with the help of interviews with 5 counselors, the work of the counselor in early care approached and thus the goal of the work was fulfilled.
Klíčová slova
Sluch, sluchové postižení, raná péče.
Klíčová slova v angličtině
Hearing, hearing impaired, early intervention.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury, sepsání osnovy bakalářské práce, sepsání a práce na teoretické části, konzultace s vedoucím práce, sepsání a práce na praktické části, vyhodnocení praktické části bakalářské práce.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury, sepsání osnovy bakalářské práce, sepsání a práce na teoretické části, konzultace s vedoucím práce, sepsání a práce na praktické části, vyhodnocení praktické části bakalářské práce.
Seznam doporučené literatury
HOLMANOVÁ, Jitka. Raná péče o dítě se sluchovým postižením. Třetí upravené vydání. Praha: Septima, 2016. ISBN 978-80-7216-345-8.
HORÁKOVÁ, Radka. Sluchové postižení: úvod do surdopedie. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0084-0.
HRADILKOVÁ, Terezie. Praxe a metody rané péče v ČR: průvodce sociálním modelem. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1386-4.
MUKNŠNÁBLOVÁ, Martina. Péče o dítě s postižením sluchu. Praha: Grada, 2014. Sestra (Grada). ISBN 978-80-247-5034-7
KISVETROVÁ, Helena. Osoby se zdravotním postižením: vybrané kapitoly II : sluchové postižení. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014. ISBN 978-80-244-4065-1.
Seznam doporučené literatury
HOLMANOVÁ, Jitka. Raná péče o dítě se sluchovým postižením. Třetí upravené vydání. Praha: Septima, 2016. ISBN 978-80-7216-345-8.
HORÁKOVÁ, Radka. Sluchové postižení: úvod do surdopedie. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0084-0.
HRADILKOVÁ, Terezie. Praxe a metody rané péče v ČR: průvodce sociálním modelem. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1386-4.
MUKNŠNÁBLOVÁ, Martina. Péče o dítě s postižením sluchu. Praha: Grada, 2014. Sestra (Grada). ISBN 978-80-247-5034-7
KISVETROVÁ, Helena. Osoby se zdravotním postižením: vybrané kapitoly II : sluchové postižení. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014. ISBN 978-80-244-4065-1.