Tato práce se zabývá možnostmi, jak zlepšit výslovnost budoucích českých učitelů anglického jazyka a zákonitostmi anglické výslovnosti, které je tudíž potřeba znát. V praktické části práce bylo analyzované dotazníkové šetření, které bylo zaměřeno na různé strategie ke zlepšení výslovnosti a jejich efektivitu na základě zkušeností a názorů budoucích českých učitelů anglického jazyka.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the strategies to improve the pronunciation of Czech future teachers of English and the aspects of English pronunciation, that need to be acknowledged. In the practical part of the thesis, a questionnaire survey was analysed to investigate different strategies to improve pronunciation and their effectiveness based on the experiences and opinions of future Czech English language teachers.
Klíčová slova
Český budoucí učitel angličtiny, strategie k vylepšení výslovnosti, anglická výslovnost, důležitost výslovnosti, výslovnostní prvky
Klíčová slova v angličtině
Czech future teacher of English, strategies to improve pronunciation, English pronunciation, importance of pronunciation, pronunciation features
Rozsah průvodní práce
73
Jazyk
AN
Anotace
Tato práce se zabývá možnostmi, jak zlepšit výslovnost budoucích českých učitelů anglického jazyka a zákonitostmi anglické výslovnosti, které je tudíž potřeba znát. V praktické části práce bylo analyzované dotazníkové šetření, které bylo zaměřeno na různé strategie ke zlepšení výslovnosti a jejich efektivitu na základě zkušeností a názorů budoucích českých učitelů anglického jazyka.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the strategies to improve the pronunciation of Czech future teachers of English and the aspects of English pronunciation, that need to be acknowledged. In the practical part of the thesis, a questionnaire survey was analysed to investigate different strategies to improve pronunciation and their effectiveness based on the experiences and opinions of future Czech English language teachers.
Klíčová slova
Český budoucí učitel angličtiny, strategie k vylepšení výslovnosti, anglická výslovnost, důležitost výslovnosti, výslovnostní prvky
Klíčová slova v angličtině
Czech future teacher of English, strategies to improve pronunciation, English pronunciation, importance of pronunciation, pronunciation features
Zásady pro vypracování
Stanovení cíle práce, konzultace s vedoucím práce
Nalezení vhodných zdrojů, prostudování literatury
Sestavení osnovy a její vypracování
Vyvození závěrů
Splnění cíle práce
Korektura
Zaslání práce vedoucímu
Odevzdání práce k posudku
Zásady pro vypracování
Stanovení cíle práce, konzultace s vedoucím práce
Nalezení vhodných zdrojů, prostudování literatury
Sestavení osnovy a její vypracování
Vyvození závěrů
Splnění cíle práce
Korektura
Zaslání práce vedoucímu
Odevzdání práce k posudku
Seznam doporučené literatury
CELCE-MURCIA, M., BRINTON, D.M. and GOODWIN, J.M. Teaching Pronunciation: A Reference for Teachers of English to Speakers of Other Languages. Cambridge University Press, 1996. ISBN 978-0-521-40694-9.
HANCOCK, M. English Pronunciation in Use: Self-study and Classroom Use. Cambridge: Cambridge University Press, 2005. ISBN 0-521-00185-4.
UNDERHILL, A. Sound foundations: learning and teaching pronunciation. Oxford: Macmillan, 2005. ISBN 1-4050-6410-2.
CRYSTAL, D. The Cambridge Encyclopedia of Language. Cambridge University Press, 2010. ISBN 9780521516983.
KENWORTHY, J. Teaching pronunciation. Harlow: Longman, 1987. ISBN: 0-582- 74621-3.
ROACH, P. English Phonetics and Phonology. Cambridge University Press, 2000. ISBN 0-521-78613-4.
UNDERHILL, A. Sound foundations: learning and teaching pronunciation. Oxford: Macmillan, 2005. ISBN 1-4050-6410-2 URBANOVÁ, L. A Handbook of English Phonetics and Phonology. Brno:Masarykova univerzita, 1998. ISBN 80-210-1728-7.
SKALIČKOVÁ, A. Fonetika současné angličtiny. Praha: SPN, 1982.
HURTOVÁ, D., STRNADOVÁ, I., ŠIGUTOVÁ, M. Anglický nápadníček. Oxford University Press, 2006. ISBN 978-0-19-480700-5.
KOL. AUTORŮ. Anglicko-český česko-anglický velký slovník, Brno: Lingea, 2007. ISBN 978-80-87062-01-2.
Seznam doporučené literatury
CELCE-MURCIA, M., BRINTON, D.M. and GOODWIN, J.M. Teaching Pronunciation: A Reference for Teachers of English to Speakers of Other Languages. Cambridge University Press, 1996. ISBN 978-0-521-40694-9.
HANCOCK, M. English Pronunciation in Use: Self-study and Classroom Use. Cambridge: Cambridge University Press, 2005. ISBN 0-521-00185-4.
UNDERHILL, A. Sound foundations: learning and teaching pronunciation. Oxford: Macmillan, 2005. ISBN 1-4050-6410-2.
CRYSTAL, D. The Cambridge Encyclopedia of Language. Cambridge University Press, 2010. ISBN 9780521516983.
KENWORTHY, J. Teaching pronunciation. Harlow: Longman, 1987. ISBN: 0-582- 74621-3.
ROACH, P. English Phonetics and Phonology. Cambridge University Press, 2000. ISBN 0-521-78613-4.
UNDERHILL, A. Sound foundations: learning and teaching pronunciation. Oxford: Macmillan, 2005. ISBN 1-4050-6410-2 URBANOVÁ, L. A Handbook of English Phonetics and Phonology. Brno:Masarykova univerzita, 1998. ISBN 80-210-1728-7.
SKALIČKOVÁ, A. Fonetika současné angličtiny. Praha: SPN, 1982.
HURTOVÁ, D., STRNADOVÁ, I., ŠIGUTOVÁ, M. Anglický nápadníček. Oxford University Press, 2006. ISBN 978-0-19-480700-5.
KOL. AUTORŮ. Anglicko-český česko-anglický velký slovník, Brno: Lingea, 2007. ISBN 978-80-87062-01-2.