Tato práce se zabývá vyhodnocením dotazníkového šetření, které má zajistit odpověď na prospěšnost výuky softwaru Creo pro praxi. Pokouší se nalézt odpověď na to, zda mají žáci středního odborného učiliště po nástupu do zaměstnaní ve ŠKODA AUTO a.s. určitou výhodu znalostí a nemusí absolvovat tolik nákladných školení, jako člověk bez CAD výuky.
Anotace v angličtině
This thesis is concerned with the evaluation of a questionnaire to provide an answer to the usefulness of learning Creo software for practice. It attempts to find an answer as to whether apprenticeship students have some knowledge advantage after entering employment at ŠKODA AUTO a.s. and do not have to undergo as much costly training as a person without CAD training.
Klíčová slova
PTC Creo, ŠKODA AUTO a.s., Střední odborné učiliště strojírenské, odštěpný závod, ŠKODA AUTO a.s., Survio.com
Klíčová slova v angličtině
PTC Creo, ŠKODA AUTO a.s. Vocational School of Mechanical Engineering, ŠKODA AUTO a.s., Survio.com
Rozsah průvodní práce
56 stran, (81 348 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá vyhodnocením dotazníkového šetření, které má zajistit odpověď na prospěšnost výuky softwaru Creo pro praxi. Pokouší se nalézt odpověď na to, zda mají žáci středního odborného učiliště po nástupu do zaměstnaní ve ŠKODA AUTO a.s. určitou výhodu znalostí a nemusí absolvovat tolik nákladných školení, jako člověk bez CAD výuky.
Anotace v angličtině
This thesis is concerned with the evaluation of a questionnaire to provide an answer to the usefulness of learning Creo software for practice. It attempts to find an answer as to whether apprenticeship students have some knowledge advantage after entering employment at ŠKODA AUTO a.s. and do not have to undergo as much costly training as a person without CAD training.
Klíčová slova
PTC Creo, ŠKODA AUTO a.s., Střední odborné učiliště strojírenské, odštěpný závod, ŠKODA AUTO a.s., Survio.com
Klíčová slova v angličtině
PTC Creo, ŠKODA AUTO a.s. Vocational School of Mechanical Engineering, ŠKODA AUTO a.s., Survio.com
Zásady pro vypracování
Předběžná struktura:
1) Co je to CREO
Stručný popis funkcí systému, několik snímků prostředí a základní informace o používání CREO ve Škoda Auto.
2) Historie výuky práce v CAD softwaru na ŠKODA AUTO a.s., Střední odborné učiliště strojírenské, odštěpný závod (dříve SOUs Škoda)
Stručná historie výuky v CAD v rámci SOU. Kdy byla zahájena výuka a s jakým softwarem. Jaké softwary se následně používaly, než se došlo k aktuálnímu Creu.
3) Jak probíhá výuka a co žáci zvládnou v CAD programu CREO po absolvování školy
Popis osnov pro obory s výukou v CAD Creo, co vše by měli žáci umět po absolvování školy. Výsledky dotazníku předloženého žákům na téma "Jak si myslí, že využijí CAD Creo v praxi v zaměstnání ve Škoda Auto.
4) Je pro absolventy jejich znalost CAD Creo dostatečná pro praxi? Je nutné obsáhlé školení?
Výsledky dotazníku předloženého absolventům výuky CAD Creo na SOU, kteří v praxi používají Creo. Jak dokáží využít znalosti získané ve škole, zda je nutné rozsáhlé doškolení, nebo již jen drobnosti.
5) Obtížnost přechodu na jiný CAD software
Výsledky dotazníku předloženého absolventům výuky CAD Creo na SOU, kteří v praxi používají jiný CAD software, nežli Creo. Jak dokáží využít znalosti získané ve škole, zda je nutné rozsáhlé doškolení, nebo již jen drobnosti. Není výuka v jiném softwaru, než který nyní používají spíše na obtíž (špatné návyky)?
6) Závěr
Zhodnocení významu výuky CAD Creo pro práci absolventů s CAD softwarem v praxi
Zásady pro vypracování
Předběžná struktura:
1) Co je to CREO
Stručný popis funkcí systému, několik snímků prostředí a základní informace o používání CREO ve Škoda Auto.
2) Historie výuky práce v CAD softwaru na ŠKODA AUTO a.s., Střední odborné učiliště strojírenské, odštěpný závod (dříve SOUs Škoda)
Stručná historie výuky v CAD v rámci SOU. Kdy byla zahájena výuka a s jakým softwarem. Jaké softwary se následně používaly, než se došlo k aktuálnímu Creu.
3) Jak probíhá výuka a co žáci zvládnou v CAD programu CREO po absolvování školy
Popis osnov pro obory s výukou v CAD Creo, co vše by měli žáci umět po absolvování školy. Výsledky dotazníku předloženého žákům na téma "Jak si myslí, že využijí CAD Creo v praxi v zaměstnání ve Škoda Auto.
4) Je pro absolventy jejich znalost CAD Creo dostatečná pro praxi? Je nutné obsáhlé školení?
Výsledky dotazníku předloženého absolventům výuky CAD Creo na SOU, kteří v praxi používají Creo. Jak dokáží využít znalosti získané ve škole, zda je nutné rozsáhlé doškolení, nebo již jen drobnosti.
5) Obtížnost přechodu na jiný CAD software
Výsledky dotazníku předloženého absolventům výuky CAD Creo na SOU, kteří v praxi používají jiný CAD software, nežli Creo. Jak dokáží využít znalosti získané ve škole, zda je nutné rozsáhlé doškolení, nebo již jen drobnosti. Není výuka v jiném softwaru, než který nyní používají spíše na obtíž (špatné návyky)?
6) Závěr
Zhodnocení významu výuky CAD Creo pro práci absolventů s CAD softwarem v praxi
Seznam doporučené literatury
KROTÁK, Stanislav. Využití programu Pro/ENGINEER v elektrotechnice [online].
Plzeň, 2012 [cit. 2021-01-18]. Dostupné z: .
Bakalářská práce.
Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta elektrotechnická.
Vedoucí práce Ing. Petr Řezáček, Ph.D..
KŘEPELA, Petr. Koncept výuky CAD v prostředí firmy, pro 3D konstrukční program Creo (Pro/Engineer) [online].
Praha, 2014 [cit. 2021-01-18]. Dostupné z: .
Bakalářská práce.
České vysoké učení technické v Praze, Masarykův ústav vyšších studií.
Mareš, A., Senderská, K., Fabian, M., Václav, Š.: Cad systémy v procesu projektováni výroby a jejich implementace v procesu vzdělávání [online]. [cit. 19.01. 2021]. Dostupné na internetu < http://www.cad.cz/strojirenstvi/38-strojirenstvi/2377-cad-systemy-v-procesu-projektovani-vyrob-a-jejich-implementace-v-procesu-vzdelavani.html>
Seznam doporučené literatury
KROTÁK, Stanislav. Využití programu Pro/ENGINEER v elektrotechnice [online].
Plzeň, 2012 [cit. 2021-01-18]. Dostupné z: .
Bakalářská práce.
Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta elektrotechnická.
Vedoucí práce Ing. Petr Řezáček, Ph.D..
KŘEPELA, Petr. Koncept výuky CAD v prostředí firmy, pro 3D konstrukční program Creo (Pro/Engineer) [online].
Praha, 2014 [cit. 2021-01-18]. Dostupné z: .
Bakalářská práce.
České vysoké učení technické v Praze, Masarykův ústav vyšších studií.
Mareš, A., Senderská, K., Fabian, M., Václav, Š.: Cad systémy v procesu projektováni výroby a jejich implementace v procesu vzdělávání [online]. [cit. 19.01. 2021]. Dostupné na internetu < http://www.cad.cz/strojirenstvi/38-strojirenstvi/2377-cad-systemy-v-procesu-projektovani-vyrob-a-jejich-implementace-v-procesu-vzdelavani.html>