Diplomové práce se zabývá interaktivními učebnicemi ve výuce matematiky na 1. stupni ZŠ. Teoretická část práce shrnuje teoretická východiska týkající se problematiky učebnic, interaktivních učebnic, interaktivní výuky. Druhá část práce je věnována podrobné charakteristice interaktivních učebnic matematiky dostupných pro 1. stupeň základních škol. Výzkum empirické části práce se zabývá analýzou současného stavu využívání interaktivních učebnic ve školách a zároveň zjišťujeme, jak žáci reflektují výuku matematiky s použitím interaktivní učebnice.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with interactive textbooks in the teaching of mathematics at the 1st stage of primary school. The theoretical part of the thesis summarizes the theoretical basis concerning the issue of textbooks, interactive textbooks, interactive teaching. The second part of the work is devoted to the detailed characteristics of interactive mathematics textbooks available for the 1st grade of primary schools. The research of the empirical part of the thesis deals with the analysis of the current state of use of interactive textbooks in schools and at the same time we find out how students reflect on the teaching of mathematics using an interactive textbook.
Klíčová slova
učebnice, interaktivní výuka, interaktivní učebnice, interaktivní prvky
Klíčová slova v angličtině
textbooks, interactive teaching, interactive textbooks, interactive elements
Rozsah průvodní práce
103 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomové práce se zabývá interaktivními učebnicemi ve výuce matematiky na 1. stupni ZŠ. Teoretická část práce shrnuje teoretická východiska týkající se problematiky učebnic, interaktivních učebnic, interaktivní výuky. Druhá část práce je věnována podrobné charakteristice interaktivních učebnic matematiky dostupných pro 1. stupeň základních škol. Výzkum empirické části práce se zabývá analýzou současného stavu využívání interaktivních učebnic ve školách a zároveň zjišťujeme, jak žáci reflektují výuku matematiky s použitím interaktivní učebnice.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with interactive textbooks in the teaching of mathematics at the 1st stage of primary school. The theoretical part of the thesis summarizes the theoretical basis concerning the issue of textbooks, interactive textbooks, interactive teaching. The second part of the work is devoted to the detailed characteristics of interactive mathematics textbooks available for the 1st grade of primary schools. The research of the empirical part of the thesis deals with the analysis of the current state of use of interactive textbooks in schools and at the same time we find out how students reflect on the teaching of mathematics using an interactive textbook.
Klíčová slova
učebnice, interaktivní výuka, interaktivní učebnice, interaktivní prvky
Klíčová slova v angličtině
textbooks, interactive teaching, interactive textbooks, interactive elements
Zásady pro vypracování
1. Studium odborné literatury včetně internetových zdrojů
2. Stanovení cíle diplomové práce
3. Vypracování teoretické části
4. Vypracování výzkumné části
4. Pravidelné konzultace s vedoucím práce
6. Kompletace diplomové práce
Zásady pro vypracování
1. Studium odborné literatury včetně internetových zdrojů
2. Stanovení cíle diplomové práce
3. Vypracování teoretické části
4. Vypracování výzkumné části
4. Pravidelné konzultace s vedoucím práce
6. Kompletace diplomové práce
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Přeložil Vladimír JŮVA, přeložil Vendula HLAVATÁ. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
HEJNÝ, Milan a František KUŘINA. Dítě, škola a matematika: konstruktivistické přístupy k vyučování. Třetí vydání. Praha: Portál, 2015. Pedagogická praxe (Portál). ISBN 978-80-262-0901-0.
SKALKOVÁ, Jarmila. Pedagogika a výzvy nové doby. Brno: Paido, 2004. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-060-3.
STŘEŠTÍK, Jaroslav. Využití ICT ve výuce na 1. stupni ZŠ: volitelný modul. Praha: Armex, 2004. ISBN 80-86795-09-8.
HEJNÝ, Milan, Jarmila NOVOTNÁ a Naďa VONDROVÁ, ed. Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2004. ISBN 80-7290-189-3.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Přeložil Vladimír JŮVA, přeložil Vendula HLAVATÁ. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
HEJNÝ, Milan a František KUŘINA. Dítě, škola a matematika: konstruktivistické přístupy k vyučování. Třetí vydání. Praha: Portál, 2015. Pedagogická praxe (Portál). ISBN 978-80-262-0901-0.
SKALKOVÁ, Jarmila. Pedagogika a výzvy nové doby. Brno: Paido, 2004. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-060-3.
STŘEŠTÍK, Jaroslav. Využití ICT ve výuce na 1. stupni ZŠ: volitelný modul. Praha: Armex, 2004. ISBN 80-86795-09-8.
HEJNÝ, Milan, Jarmila NOVOTNÁ a Naďa VONDROVÁ, ed. Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2004. ISBN 80-7290-189-3.