Bakalářská práce se zabývá volnou hrou a jejím potenciálem u předškolních dětí s mentálním postižením. Je rozdělena na dvě části - na teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou rozpracována východiska pro výzkum práce. Zaměřujeme se především na mentální postižení a volnou hrou v předškolním věku dítěte. Toto období je chápáno jako "rozkvět" dítěte ve smyslu jeho vývoje a hry. Trvá přibližně od 3 do 6 let věku. Výzkum se uskutečnil v rámci dotazníků, pozorování a rozhovoru.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with free play and its potential in preschool children with mental disabilities. It is divided into two parts - theoretical and practical. In the theoretical part, the starting points for research work are developed. We focus primarily on mental disabilities and free play in the preschool age of the child. This period is understood as the "flourishing" of the child in terms of its development and play. It lasts from approximately 3 to 6 years of age. The research was conducted through questionnaires, observations and interviews.
Bakalářská práce se zabývá volnou hrou a jejím potenciálem u předškolních dětí s mentálním postižením. Je rozdělena na dvě části - na teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou rozpracována východiska pro výzkum práce. Zaměřujeme se především na mentální postižení a volnou hrou v předškolním věku dítěte. Toto období je chápáno jako "rozkvět" dítěte ve smyslu jeho vývoje a hry. Trvá přibližně od 3 do 6 let věku. Výzkum se uskutečnil v rámci dotazníků, pozorování a rozhovoru.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with free play and its potential in preschool children with mental disabilities. It is divided into two parts - theoretical and practical. In the theoretical part, the starting points for research work are developed. We focus primarily on mental disabilities and free play in the preschool age of the child. This period is understood as the "flourishing" of the child in terms of its development and play. It lasts from approximately 3 to 6 years of age. The research was conducted through questionnaires, observations and interviews.
Studium odborné literatury a zdrojů, rešerše relevantních teoretických podkladů
Plánování a příprava výzkumné části práce
Příprava teoretické části práce
Realizace výzkumu, sběr dat, analýza a interpretace závěrů, diskuze a doporučení
Finalizace závěrečné práce pro odevzdání
Konzultace s vedoucím práce
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury a zdrojů, rešerše relevantních teoretických podkladů
Plánování a příprava výzkumné části práce
Příprava teoretické části práce
Realizace výzkumu, sběr dat, analýza a interpretace závěrů, diskuze a doporučení
Finalizace závěrečné práce pro odevzdání
Konzultace s vedoucím práce
Seznam doporučené literatury
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Hry v mateřské škole v teorii a praxi : význam hry, role pedagoga, cíl hry, soubor her. Vyd. 1. Praha: Grada, 2005. ISBN 8024708523.
KREJČÍŘOVÁ, O. Manuál základních postupů jednání při kontaktu s osobami s mentálním postižením. Olomouc: UP v Olomouci, 2007. ISBN 978-80-244-1635-9.
VALENTA, Milan a Oldřich MÜLLER. Psychopedie: [teoretické základy a metodika]. Praha: Parta, 2003. ISBN 80-7320-039-2.
VALENTA, Milan, Jan MICHALÍK a Martin LEČBYCH. Mentální postižení: v pedagogickém, psychologickém a sociálně-právním kontextu. Praha: Grada, 2012. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-3829-1
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Hry v mateřské škole v teorii a praxi : význam hry, role pedagoga, cíl hry, soubor her. Vyd. 1. Praha: Grada, 2005. ISBN 8024708523.
KREJČÍŘOVÁ, O. Manuál základních postupů jednání při kontaktu s osobami s mentálním postižením. Olomouc: UP v Olomouci, 2007. ISBN 978-80-244-1635-9.
VALENTA, Milan a Oldřich MÜLLER. Psychopedie: [teoretické základy a metodika]. Praha: Parta, 2003. ISBN 80-7320-039-2.
VALENTA, Milan, Jan MICHALÍK a Martin LEČBYCH. Mentální postižení: v pedagogickém, psychologickém a sociálně-právním kontextu. Praha: Grada, 2012. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-3829-1