Bakalářská práce se zabývá čtenářskou pregramotností u dětí s narušenou komunikační schopností. Teoretická část bakalářské práce se skládá ze tří kapitol. První kapitola se věnuje vývoji dítěte předškolního věku, druhá kapitola se zabývá narušenou komunikační schopností u dětí a ve třetí kapitole popisujeme čtenářskou pregramotnost. Praktická část se věnuje výzkumu vyjadřovacích schopností u dětí s narušenou komunikační schopností po cílené stimulaci komunikačních schopností prostřednictvím pohádkových knih. Výzkum je kvalitativně zaměřen.
Anotace v angličtině
Thesis deals with issues of preliteracy reading in children with impaired ability to communicate. The theoretical part of the thesis consists of three chapters. First chapter is devoted to the development of preschollers, the second chapter deals with impaired communication skills and in the third chapter describes preliteracy reading. Practical part of the thesis is devoted to the research of expressive abilities in children with impaired communication ability after targeted stimulation of communication skills through fairy tale books. The research is qualitatively focused.
Klíčová slova
dítě předškolního věku, řeč, narušená komunikační schopnost, čtenářská pregramotnost, pohádková kniha
Klíčová slova v angličtině
Preschool child, speech, impaired communication ability, reading preliteracy, fairytale book
Rozsah průvodní práce
64 s. (94 863 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá čtenářskou pregramotností u dětí s narušenou komunikační schopností. Teoretická část bakalářské práce se skládá ze tří kapitol. První kapitola se věnuje vývoji dítěte předškolního věku, druhá kapitola se zabývá narušenou komunikační schopností u dětí a ve třetí kapitole popisujeme čtenářskou pregramotnost. Praktická část se věnuje výzkumu vyjadřovacích schopností u dětí s narušenou komunikační schopností po cílené stimulaci komunikačních schopností prostřednictvím pohádkových knih. Výzkum je kvalitativně zaměřen.
Anotace v angličtině
Thesis deals with issues of preliteracy reading in children with impaired ability to communicate. The theoretical part of the thesis consists of three chapters. First chapter is devoted to the development of preschollers, the second chapter deals with impaired communication skills and in the third chapter describes preliteracy reading. Practical part of the thesis is devoted to the research of expressive abilities in children with impaired communication ability after targeted stimulation of communication skills through fairy tale books. The research is qualitatively focused.
Klíčová slova
dítě předškolního věku, řeč, narušená komunikační schopnost, čtenářská pregramotnost, pohádková kniha
Klíčová slova v angličtině
Preschool child, speech, impaired communication ability, reading preliteracy, fairytale book
Zásady pro vypracování
1) Konzultace s vedoucím bakalářské práce, volba tématu.
2) Studium odborné literatury týkající se čtenářské pregramotnosti u dětí s narušenou komunikační schopností.
3) Formulace cílů práce.
4) Vytvoření teoretické části práce.
5) Sběr podkladů pro výzkumné šetření.
6) Realizace výzkumu.
7) Zpracování dat a jejich analýza.
8) Interpretace výsledků.
9) Diskuze a závěry práce
Zásady pro vypracování
1) Konzultace s vedoucím bakalářské práce, volba tématu.
2) Studium odborné literatury týkající se čtenářské pregramotnosti u dětí s narušenou komunikační schopností.
3) Formulace cílů práce.
4) Vytvoření teoretické části práce.
5) Sběr podkladů pro výzkumné šetření.
6) Realizace výzkumu.
7) Zpracování dat a jejich analýza.
8) Interpretace výsledků.
9) Diskuze a závěry práce
Seznam doporučené literatury
BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona. Komunikace dětí předškolního věku. Praha: Grada, 2012. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3008-0.
KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedie: narušení komunikační schopnosti, logopedická prevence, logopedická intervence v ČR, příklady z praxe. Praha: Grada, 2006. Pedagogika (Grada). ISBN 80-247-1110-9.
OPRAVILOVÁ, Eva. Předškolní pedagogika. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5107-8.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Portál, Praha, 2016, 256 s. ISBN 978- 80-271-9225-0
TOMÁŠKOVÁ, I. Rozvíjíme předčtenářskou gramotnost v mateřské škole. Portál, Praha, 2015, 144 s. ISBN 978-80-262-0790-0.
PRŮCHA, J., E. WALTEROVÁ a J. MAREŠ. Pedagogický slovník. Portál, Praha, 2013, 400 s. ISBN 978-80-262-0403-9.
Seznam doporučené literatury
BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona. Komunikace dětí předškolního věku. Praha: Grada, 2012. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3008-0.
KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedie: narušení komunikační schopnosti, logopedická prevence, logopedická intervence v ČR, příklady z praxe. Praha: Grada, 2006. Pedagogika (Grada). ISBN 80-247-1110-9.
OPRAVILOVÁ, Eva. Předškolní pedagogika. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5107-8.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Portál, Praha, 2016, 256 s. ISBN 978- 80-271-9225-0
TOMÁŠKOVÁ, I. Rozvíjíme předčtenářskou gramotnost v mateřské škole. Portál, Praha, 2015, 144 s. ISBN 978-80-262-0790-0.
PRŮCHA, J., E. WALTEROVÁ a J. MAREŠ. Pedagogický slovník. Portál, Praha, 2013, 400 s. ISBN 978-80-262-0403-9.