Magisterská práce se zaměřuje na rozvoj sociolingvistické kompetence ve výuce anglického jazyka. Teoretická část shrnuje definice spojené se sociolingvistikou a vysvětluje jak souvislostí se vzděláváním. Praktická část je rozdělena do tří částí. První z nich je analýza učebnic angličtiny. Další je dotazník pro učitele a poslední jsou aktivity podporující sociolingvistickou kompetenci.
Anotace v angličtině
The master thesis focuses on the development of sociolinguistic competence in the EFL classroom. The theoretical part summarizes definitions connected to sociolinguistics and explains the connections to EFL education. The practical part is divided into three sections. The first one is an analysis of English coursebooks. The next one is a questionnaire for teachers and the last are activities promoting sociolinguistic competence.
Klíčová slova
Sociolingvistická kompetence, autentické materiály, 2. stupeň základní školy, komunikativní kompetence
Magisterská práce se zaměřuje na rozvoj sociolingvistické kompetence ve výuce anglického jazyka. Teoretická část shrnuje definice spojené se sociolingvistikou a vysvětluje jak souvislostí se vzděláváním. Praktická část je rozdělena do tří částí. První z nich je analýza učebnic angličtiny. Další je dotazník pro učitele a poslední jsou aktivity podporující sociolingvistickou kompetenci.
Anotace v angličtině
The master thesis focuses on the development of sociolinguistic competence in the EFL classroom. The theoretical part summarizes definitions connected to sociolinguistics and explains the connections to EFL education. The practical part is divided into three sections. The first one is an analysis of English coursebooks. The next one is a questionnaire for teachers and the last are activities promoting sociolinguistic competence.
Klíčová slova
Sociolingvistická kompetence, autentické materiály, 2. stupeň základní školy, komunikativní kompetence
Tato diplomová práce je zaměřena na význam rozvoje a strategií řečových kompetencí, budování kulturního povědomí a autentických materiálů jako nástroj při výuce sociolngvistské kompetence. Výzkumná část se bude zabývat aktivitami v AJ, které přispívají k tomu, aby žáci uměly správně používat vhodné pozdravy, oslovění, vhodně reagovat, apod.
Zásady pro vypracování
Tato diplomová práce je zaměřena na význam rozvoje a strategií řečových kompetencí, budování kulturního povědomí a autentických materiálů jako nástroj při výuce sociolngvistské kompetence. Výzkumná část se bude zabývat aktivitami v AJ, které přispívají k tomu, aby žáci uměly správně používat vhodné pozdravy, oslovění, vhodně reagovat, apod.
Seznam doporučené literatury
DURHAM, Mercedes. The Acquisition of Sociolinguistic Competence in a Lingua Franca Context. Bristol: Multilingual Matters, 2014. ISBN 9781783091454.
SPOLSKY, Bernard. Sociolinguistics. Oxford: Oxford University Press, 1998. Oxford introductions to language study. ISBN 01-943-7211-1.
A course in English language teaching. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2012. ISBN 978-1-107-68467-6.
UR, Penny. A course in English language teaching. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2012. ISBN 978-1-107-68467-6.
RICHARDS, Jack C. Communicative Language Teaching Today. New York: Cambridge University Press, 2006. ISBN 978-0-521-92512-9.
LEECH, Geoffrey N. Principles of Pragmatics. London: Cambridge University Press, 1983. ISBN 9781317869474.
CRYSTAL, David. How Language Works: How Babies Babble, Words Change Meaning, and Languages Live or Die. New York: Penguin Group, 2005. ISBN 978-1-5833-3291-71.
Seznam doporučené literatury
DURHAM, Mercedes. The Acquisition of Sociolinguistic Competence in a Lingua Franca Context. Bristol: Multilingual Matters, 2014. ISBN 9781783091454.
SPOLSKY, Bernard. Sociolinguistics. Oxford: Oxford University Press, 1998. Oxford introductions to language study. ISBN 01-943-7211-1.
A course in English language teaching. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2012. ISBN 978-1-107-68467-6.
UR, Penny. A course in English language teaching. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2012. ISBN 978-1-107-68467-6.
RICHARDS, Jack C. Communicative Language Teaching Today. New York: Cambridge University Press, 2006. ISBN 978-0-521-92512-9.
LEECH, Geoffrey N. Principles of Pragmatics. London: Cambridge University Press, 1983. ISBN 9781317869474.
CRYSTAL, David. How Language Works: How Babies Babble, Words Change Meaning, and Languages Live or Die. New York: Penguin Group, 2005. ISBN 978-1-5833-3291-71.