Bakalářská práce je zaměřena na analýzu odborné literatury k tématu inkluze a především na pozici asistenta pedagoga, který svou přítomností ve třídě ovlivňuje klima třídy. V této práci jsou vytyčeny důležité pojmy spojené s inkluzí a vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Klima třídy a faktory, které ho ovlivňují jsou důležitými aspekty ve vzdělávání. Bakalářská práce jednotlivé faktory podrobně zpracovává s cílem poskytnout komplexní pohled na integraci a inkluzi, pozici asistenta pedagoga a jeho vliv na klima třídy.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the analysis of literature on the topic of inclusion and especially on the position of a teaching assistant whose presence in the classroom influences the classroom climate. In this thesis, important concepts related to inclusion and education of pupils with special educational needs are presented. The climate of the classroom and the factors that influence it are important aspects in education. The bachelor thesis elaborates in detail the individual factors in order to provide a comprehensive view of integration and inclusion, the position of the teaching assistant and its influence on the classroom climate.
Klíčová slova
inkluze, specifické vzdělávací potřeby, asistent pedagoga, školní klima, třídní klima
Klíčová slova v angličtině
inclusion, special educational needs, teaching assistant, school climate, classroom climate
Rozsah průvodní práce
36 s. (62 700 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu odborné literatury k tématu inkluze a především na pozici asistenta pedagoga, který svou přítomností ve třídě ovlivňuje klima třídy. V této práci jsou vytyčeny důležité pojmy spojené s inkluzí a vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Klima třídy a faktory, které ho ovlivňují jsou důležitými aspekty ve vzdělávání. Bakalářská práce jednotlivé faktory podrobně zpracovává s cílem poskytnout komplexní pohled na integraci a inkluzi, pozici asistenta pedagoga a jeho vliv na klima třídy.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the analysis of literature on the topic of inclusion and especially on the position of a teaching assistant whose presence in the classroom influences the classroom climate. In this thesis, important concepts related to inclusion and education of pupils with special educational needs are presented. The climate of the classroom and the factors that influence it are important aspects in education. The bachelor thesis elaborates in detail the individual factors in order to provide a comprehensive view of integration and inclusion, the position of the teaching assistant and its influence on the classroom climate.
Klíčová slova
inkluze, specifické vzdělávací potřeby, asistent pedagoga, školní klima, třídní klima
Klíčová slova v angličtině
inclusion, special educational needs, teaching assistant, school climate, classroom climate
Zásady pro vypracování
- studium odborné literatury a zdrojů
- příprava teoretických podkladů práce
- sběr, analýza a interpretace výzkumných dat
- zpracování závěrů a doporučení pro praxi vycházejících ze zjištěných informací
- průběžné konzultace s vedoucí práce
Zásady pro vypracování
- studium odborné literatury a zdrojů
- příprava teoretických podkladů práce
- sběr, analýza a interpretace výzkumných dat
- zpracování závěrů a doporučení pro praxi vycházejících ze zjištěných informací
- průběžné konzultace s vedoucí práce
Seznam doporučené literatury
BAZALOVÁ, B. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v zemích Evropské unie a v dalších vybraných zemích