Diplomová práce se zabývá výukou jazykových dovedností s pomocí autentických materiálů. V teoretické části jsou předloženy hlavní poznatky načerpané z literatury, týkající se autentických materiálů a výuky jazykových dovedností. Praktická část se potom věnuje interpretaci výsledků výzkumu, provedeného s pomocí dvou dotazníků, jehož účelem je zodpovědět stanovené výzkumné otázky. Tato část rovněž obsahuje čtyři plány hodin, jež demonstrují, jak mohou být autentické materiály využity pro výuku jazykových dovedností.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the teaching of language skills with the help of authentic materials. The theoretical part presents the main information gathered from literature related to the topics of authentic materials and teaching of language skills. The practical part focuses on the interpretation of the results of the research, conducted via two questionnaires, aiming to answer the determined research questions. This part also includes four lesson plans that demonstrate how authentic materials can be used for the teaching of language skills.
Klíčová slova
Autentické materiály, jazykové dovednosti, integrace jazykových dovedností, mluvení, psaní, čtení, poslech, výuka, základní škola, anglický jazyk
Klíčová slova v angličtině
Authentic materials, language skills, integrated skill work, speaking, writing, reading, listening, teaching, primary and lower secondary school, English
Rozsah průvodní práce
103
Jazyk
AN
Anotace
Diplomová práce se zabývá výukou jazykových dovedností s pomocí autentických materiálů. V teoretické části jsou předloženy hlavní poznatky načerpané z literatury, týkající se autentických materiálů a výuky jazykových dovedností. Praktická část se potom věnuje interpretaci výsledků výzkumu, provedeného s pomocí dvou dotazníků, jehož účelem je zodpovědět stanovené výzkumné otázky. Tato část rovněž obsahuje čtyři plány hodin, jež demonstrují, jak mohou být autentické materiály využity pro výuku jazykových dovedností.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the teaching of language skills with the help of authentic materials. The theoretical part presents the main information gathered from literature related to the topics of authentic materials and teaching of language skills. The practical part focuses on the interpretation of the results of the research, conducted via two questionnaires, aiming to answer the determined research questions. This part also includes four lesson plans that demonstrate how authentic materials can be used for the teaching of language skills.
Klíčová slova
Autentické materiály, jazykové dovednosti, integrace jazykových dovedností, mluvení, psaní, čtení, poslech, výuka, základní škola, anglický jazyk
Klíčová slova v angličtině
Authentic materials, language skills, integrated skill work, speaking, writing, reading, listening, teaching, primary and lower secondary school, English
Zásady pro vypracování
1. Prostudování odborné literatury.
2. Zpracování tématu v teoretické části diplomové práce.
3. Zvolení metody a postupu výzkumu v praktické části.
4. Zpracování praktické části diplomové práce.
5. Shrnutí a závěry.
Zásady pro vypracování
1. Prostudování odborné literatury.
2. Zpracování tématu v teoretické části diplomové práce.
3. Zvolení metody a postupu výzkumu v praktické části.
4. Zpracování praktické části diplomové práce.
5. Shrnutí a závěry.
Seznam doporučené literatury
BROUGHTON, Geoffrey et al. Teaching English as a Foreign Language. Druhé. New York: Routledge, 2003. ISBN 0-203-41254-0.
GOEBIOWSKA, Aleksandra. Getting students to talk: A resource book for teachers with role-plays, simulations, and discussions. New York: Prentice Hall, 1990. ISBN 0133550907.
HARMER, Jeremy. How to teach English. Harlow: Longman, 2010. ISBN 978-1-4058-4774-2.
MCDONOUGH, Jo et al. Materials and Methods in ELT: A Teacher's Guide. Třetí. Chichester: Wiley-Blackwell, 2013. ISBN 978-1-4443-3692-4.
NUTTALL, Christine. Teaching reading skills in a foreign language. Londýn: Heinemann Educational Books, 1982. ISBN 043528973X.
STEMPLESKI, Susan a Barry TOMALIN. Video in Action: Recipes for using video in language teaching. Hemel Hempstead: Prentice-Hall International, 1990. ISBN 0-13-945619-8.
Seznam doporučené literatury
BROUGHTON, Geoffrey et al. Teaching English as a Foreign Language. Druhé. New York: Routledge, 2003. ISBN 0-203-41254-0.
GOEBIOWSKA, Aleksandra. Getting students to talk: A resource book for teachers with role-plays, simulations, and discussions. New York: Prentice Hall, 1990. ISBN 0133550907.
HARMER, Jeremy. How to teach English. Harlow: Longman, 2010. ISBN 978-1-4058-4774-2.
MCDONOUGH, Jo et al. Materials and Methods in ELT: A Teacher's Guide. Třetí. Chichester: Wiley-Blackwell, 2013. ISBN 978-1-4443-3692-4.
NUTTALL, Christine. Teaching reading skills in a foreign language. Londýn: Heinemann Educational Books, 1982. ISBN 043528973X.
STEMPLESKI, Susan a Barry TOMALIN. Video in Action: Recipes for using video in language teaching. Hemel Hempstead: Prentice-Hall International, 1990. ISBN 0-13-945619-8.