Bakalářská práce se zabývá tématem přetrvávání primárních reflexů, jež mohou být příčinou výukových a výchovných potíží u dětí. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část, přičemž v teoretické části jsou zpracovány základní informace o primárních reflexech, což slouží jako východisko pro praktickou část. V praktické části jsou sepsány kazuistiky dětí s výchovně-vzdělávacími potřebami a návrh na jejich intervenci. Výzkum probíhal formou pohybových testů, dotazníku a rozhovoru s rodiči.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the topic of the persistence of primitive reflexes, which can be the cause of teaching and educational difficulties in children. The thesis is divided into a theoretical and a practical part, while the theoretical part contains basic information about primitive reflexes, which serves as a starting point for the practical part. In the practical part, case studies of children with educational needs and a proposal for their intervention are written. The research was carried out in the form of movement tests, a questionnaire and an interview with parents.
Klíčová slova
Primární reflexy, specifické poruchy učení, ADHD, neuro-vývojová terapie, dyslexie
Klíčová slova v angličtině
Primitive reflexes, specific learning disabilities, ADHD, neuro-developmental therapy, dyslexia
Rozsah průvodní práce
75 s. (95 851 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá tématem přetrvávání primárních reflexů, jež mohou být příčinou výukových a výchovných potíží u dětí. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část, přičemž v teoretické části jsou zpracovány základní informace o primárních reflexech, což slouží jako východisko pro praktickou část. V praktické části jsou sepsány kazuistiky dětí s výchovně-vzdělávacími potřebami a návrh na jejich intervenci. Výzkum probíhal formou pohybových testů, dotazníku a rozhovoru s rodiči.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the topic of the persistence of primitive reflexes, which can be the cause of teaching and educational difficulties in children. The thesis is divided into a theoretical and a practical part, while the theoretical part contains basic information about primitive reflexes, which serves as a starting point for the practical part. In the practical part, case studies of children with educational needs and a proposal for their intervention are written. The research was carried out in the form of movement tests, a questionnaire and an interview with parents.
Klíčová slova
Primární reflexy, specifické poruchy učení, ADHD, neuro-vývojová terapie, dyslexie
Klíčová slova v angličtině
Primitive reflexes, specific learning disabilities, ADHD, neuro-developmental therapy, dyslexia
Zásady pro vypracování
1. úvod
2. teoretická část (primární reflexy, souvislost přetrvávání primárních reflexů na specifické poruchy učení, metody nápravy, prevence)
3. praktická část (depistáž v 1.třídě základní školy, testování jednotlivých primárních reflexů, zpracování plánu intervence)
4. závěr
Zásady pro vypracování
1. úvod
2. teoretická část (primární reflexy, souvislost přetrvávání primárních reflexů na specifické poruchy učení, metody nápravy, prevence)
3. praktická část (depistáž v 1.třídě základní školy, testování jednotlivých primárních reflexů, zpracování plánu intervence)
4. závěr
Seznam doporučené literatury
VOLEMANOVÁ, Marja. Přetrvávající primární reflexy: opomíjený faktor problémů učení a chování
ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD.
ŠLAPAL, Radomír. Vývojová neurologie pro speciální pedagogy
VINGRÁLKOVÁ, Eva. Cvičení pro lepší učení: vysvětlení a rady pro rodiče, pedagogy, asistenty a jiné odborníky, jak cvičit s dětmi.
Seznam doporučené literatury
VOLEMANOVÁ, Marja. Přetrvávající primární reflexy: opomíjený faktor problémů učení a chování
ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD.
ŠLAPAL, Radomír. Vývojová neurologie pro speciální pedagogy
VINGRÁLKOVÁ, Eva. Cvičení pro lepší učení: vysvětlení a rady pro rodiče, pedagogy, asistenty a jiné odborníky, jak cvičit s dětmi.