Diplomová práce se zabývá syndromem vyhoření u speciálního pedagoga se sluchovým postižením. Tato práce je rozdělena do pěti kapitol, z toho první čtyři kapitoly se věnují teoretické části a poslední kapitola představuje praktickou část.
Teoretická část se v první kapitole zaměřila na problematiku syndromu vyhoření, kde bylo k tomuto tématu představeno vše podstatné. Ve druhé kapitole je popsán stres a způsoby jeho zvládání. Další kapitola pojednává o tom, jak se syndromu vyhoření vyhýbat. Poslední kapitola představuje téma speciálního pedagoga jako takového a také popisuje profesi asistenta pedagoga.
V praktické části jsou představeny výsledky kvantitativního výzkumu, jenž proběhl formou dotazníkového šetření. Výsledky byly vypracovány do přehledných grafů.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the burnout syndrome in a special pedagogue with hearing impairment. The diploma thesis is divided into five chapters, which the first four chapters form the theoretical part and the last chapter represents the empirical part.
The theoretical part in the first chapter is focused on the issues of bournout syndrome, where everything important was presented on this topic. The second chapter describes stress and ways to manage it. The next chapter discusses how to avoid burnout. The last chapter presents the topic of a special pedagogue and also describes the profession of teaching assistant.
The practical part presents the results of a quantitative research, done by means of a questionnaire survey. These results were elaborated into well-arranged graphs.
Klíčová slova
Syndrom vyhoření, speciální pedagog se sluchovým postižením, stres, prevence syndromu vyhoření.
Klíčová slova v angličtině
Burnout syndrome, special pedagogue with hearing impairment, stress, prevention of burnout syndrome.
Rozsah průvodní práce
78 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá syndromem vyhoření u speciálního pedagoga se sluchovým postižením. Tato práce je rozdělena do pěti kapitol, z toho první čtyři kapitoly se věnují teoretické části a poslední kapitola představuje praktickou část.
Teoretická část se v první kapitole zaměřila na problematiku syndromu vyhoření, kde bylo k tomuto tématu představeno vše podstatné. Ve druhé kapitole je popsán stres a způsoby jeho zvládání. Další kapitola pojednává o tom, jak se syndromu vyhoření vyhýbat. Poslední kapitola představuje téma speciálního pedagoga jako takového a také popisuje profesi asistenta pedagoga.
V praktické části jsou představeny výsledky kvantitativního výzkumu, jenž proběhl formou dotazníkového šetření. Výsledky byly vypracovány do přehledných grafů.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the burnout syndrome in a special pedagogue with hearing impairment. The diploma thesis is divided into five chapters, which the first four chapters form the theoretical part and the last chapter represents the empirical part.
The theoretical part in the first chapter is focused on the issues of bournout syndrome, where everything important was presented on this topic. The second chapter describes stress and ways to manage it. The next chapter discusses how to avoid burnout. The last chapter presents the topic of a special pedagogue and also describes the profession of teaching assistant.
The practical part presents the results of a quantitative research, done by means of a questionnaire survey. These results were elaborated into well-arranged graphs.
Klíčová slova
Syndrom vyhoření, speciální pedagog se sluchovým postižením, stres, prevence syndromu vyhoření.
Klíčová slova v angličtině
Burnout syndrome, special pedagogue with hearing impairment, stress, prevention of burnout syndrome.
Zásady pro vypracování
konzultace s vedoucím práce, prostudování odborné literatury, sestavování dotazníků, vypracování výsledků výzkumu, komunikace s respondenty
Zásady pro vypracování
konzultace s vedoucím práce, prostudování odborné literatury, sestavování dotazníků, vypracování výsledků výzkumu, komunikace s respondenty
Seznam doporučené literatury
Jeklová, M., & Reitmayerová, E. (2006). Syndrom vyhoření. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí
Kallwass, A. (2007). Syndrom vyhoření v práci a v osobním životě. Praha: Portál.
Kebza, V., & Šolcová, I. (2003). Syndrom vyhoření (2., rozš. a dopl. vyd). Praha: Státní zdravotní ústav
Křivohlavý, J. (1994). Jak zvládat stres. Praha: Grada
Poschkamp, T. (2013). Vyhoření: rozpoznání, léčba, prevence. Brno: Edika
Seznam doporučené literatury
Jeklová, M., & Reitmayerová, E. (2006). Syndrom vyhoření. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí
Kallwass, A. (2007). Syndrom vyhoření v práci a v osobním životě. Praha: Portál.
Kebza, V., & Šolcová, I. (2003). Syndrom vyhoření (2., rozš. a dopl. vyd). Praha: Státní zdravotní ústav
Křivohlavý, J. (1994). Jak zvládat stres. Praha: Grada
Poschkamp, T. (2013). Vyhoření: rozpoznání, léčba, prevence. Brno: Edika