Informace o kvalifikační práci Tvorba didaktického materiálu na vybraná témata v českém jazyce pro žáky pátého ročníku základní školy pro sluchově postižené
Cílem diplomové práce je vytvořit didaktický materiál na téma skloňování podstatných jmen pro žáky pátého ročníku základní školy pro sluchově postižené. V teoretické části se zabýváme sluchovým postižením, jeho klasifikací, diagnostikou, terapií a korekcí. Dále žákem se sluchovým postižením a specifiky jeho vzdělávání, a didaktickými prostředky. V praktické části popisujeme vytvořený didaktický materiál.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to create a didactic material for declension of nouns in Czech language for fith grade pupils with hearing issues at elemenetary school. In theoretical part we are explaining hearing issues, clasification, diagnostic, therapy and correction of hearing issues. Also child with hearing issues and specifics of his education and didactic materials. Practical part contains description of the created didactic material.
Klíčová slova
Didaktický materiál, český jazyk, 5. ročník, základní škola, sluchové postižení, vzdělávání.
Cílem diplomové práce je vytvořit didaktický materiál na téma skloňování podstatných jmen pro žáky pátého ročníku základní školy pro sluchově postižené. V teoretické části se zabýváme sluchovým postižením, jeho klasifikací, diagnostikou, terapií a korekcí. Dále žákem se sluchovým postižením a specifiky jeho vzdělávání, a didaktickými prostředky. V praktické části popisujeme vytvořený didaktický materiál.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to create a didactic material for declension of nouns in Czech language for fith grade pupils with hearing issues at elemenetary school. In theoretical part we are explaining hearing issues, clasification, diagnostic, therapy and correction of hearing issues. Also child with hearing issues and specifics of his education and didactic materials. Practical part contains description of the created didactic material.
Klíčová slova
Didaktický materiál, český jazyk, 5. ročník, základní škola, sluchové postižení, vzdělávání.
HORÁKOVÁ, Radka. Sluchové postižení – úvod do surdopedie. Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0084-0.
POTMĚŠIL, M. Metodika práce se žákem se sluchovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-3310-3.
JUNGWIRTHOVÁ, Iva. Dítě se sluchovým postižením v ZŠ a MŠ. Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0944-7.
HUBÁČEK, Jaroslav. Čeština pro učitele. Vyd. 4., upr. [Odry]: Vade Mecum Bohemiae, 2010. ISBN 978-80-86041-37-7.
JEDLIČKA, Richard, Jaroslav KOŤA a Jan SLAVÍK. Pedagogická psychologie pro učitele: psychologie ve výchově a vzdělávání. Praha: Grada, 2018. Psyché (Grada). ISBN 978-80-271-0586-1.
GINNIS, Paul. Efektivní výukové nástroje pro učitele: strategie pro zvýšení úspěšnosti každého žáka = The teacher's toolkit : raise classroom achievement with strategies for every learner. Ilustroval Les EVANS. Praha: Euromedia Group, 2019. Universum (Euromedia Group). ISBN 978-80-7617-582-2.
Seznam doporučené literatury
HORÁKOVÁ, Radka. Sluchové postižení – úvod do surdopedie. Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0084-0.
POTMĚŠIL, M. Metodika práce se žákem se sluchovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-3310-3.
JUNGWIRTHOVÁ, Iva. Dítě se sluchovým postižením v ZŠ a MŠ. Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0944-7.
HUBÁČEK, Jaroslav. Čeština pro učitele. Vyd. 4., upr. [Odry]: Vade Mecum Bohemiae, 2010. ISBN 978-80-86041-37-7.
JEDLIČKA, Richard, Jaroslav KOŤA a Jan SLAVÍK. Pedagogická psychologie pro učitele: psychologie ve výchově a vzdělávání. Praha: Grada, 2018. Psyché (Grada). ISBN 978-80-271-0586-1.
GINNIS, Paul. Efektivní výukové nástroje pro učitele: strategie pro zvýšení úspěšnosti každého žáka = The teacher's toolkit : raise classroom achievement with strategies for every learner. Ilustroval Les EVANS. Praha: Euromedia Group, 2019. Universum (Euromedia Group). ISBN 978-80-7617-582-2.