Bakalářská práce se zabývá diagnostikou dítěte v předškolním vzdělávání. Pedagogická diagnostika je důležitá pro správný vývoj dítěte před zahájením školní docházky. Pokud dítě nezvládá určitou dovednost, můžeme ho vhodným způsobem reedukovat (posilovat jeho slabé stránky). Cílem bakalářské práce je vytvoření diagnostického listu pro pedagogy. Nový diagnostický list vychází z existujících metodik a byl aplikován během výzkumného šetření v praxi.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the diagnosis of a child in preschool education. Pedagogical diagnostics is important for the proper development of a child before the start of compulsory education. If a child does not have a certain skill, we can re-educate him in an appropriate way (strengthen his weaknesses). The aim of the bachelor thesis is to create a diagnostic sheet for teachers. The new diagnostic sheet is based on existing methodologies and was applied during the research in practice.
Klíčová slova
pedagogická diagnostika, předškolní věk, vývojové oblasti, motorika, pozorování, anamnéza, vnímání, rozhovor, pedagog, diagnostický list, kazuistika, dovednost, vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
pedagogical diagnostics, preschool age, development areas, motor skills, observation, anamnesis, perception, interview, teacher, diagnostic sheet, case study, skill, education
Rozsah průvodní práce
45 s. (75 459 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá diagnostikou dítěte v předškolním vzdělávání. Pedagogická diagnostika je důležitá pro správný vývoj dítěte před zahájením školní docházky. Pokud dítě nezvládá určitou dovednost, můžeme ho vhodným způsobem reedukovat (posilovat jeho slabé stránky). Cílem bakalářské práce je vytvoření diagnostického listu pro pedagogy. Nový diagnostický list vychází z existujících metodik a byl aplikován během výzkumného šetření v praxi.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the diagnosis of a child in preschool education. Pedagogical diagnostics is important for the proper development of a child before the start of compulsory education. If a child does not have a certain skill, we can re-educate him in an appropriate way (strengthen his weaknesses). The aim of the bachelor thesis is to create a diagnostic sheet for teachers. The new diagnostic sheet is based on existing methodologies and was applied during the research in practice.
Klíčová slova
pedagogická diagnostika, předškolní věk, vývojové oblasti, motorika, pozorování, anamnéza, vnímání, rozhovor, pedagog, diagnostický list, kazuistika, dovednost, vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
pedagogical diagnostics, preschool age, development areas, motor skills, observation, anamnesis, perception, interview, teacher, diagnostic sheet, case study, skill, education
Zásady pro vypracování
1. Vyhledávání a studium odborné literatury. 2. Zpracování obsahu BP. 3. Zpracování teoretické části BP. 4. Zpracování praktické části BP. 5. Vyhodnocení přínosu a závěru BP.
Zásady pro vypracování
1. Vyhledávání a studium odborné literatury. 2. Zpracování obsahu BP. 3. Zpracování teoretické části BP. 4. Zpracování praktické části BP. 5. Vyhodnocení přínosu a závěru BP.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a ŠMARDOVÁ, Vlasta, 2007. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-1829-0.
KLENKOVÁ, Jiřina a KOLÁBKOVÁ, Helena, 2002. Diagnostika předškoláka: správný vývoj řeči dítěte. Brno: MC nakladatelství. ISBN 978-80-7315-229-1.
SYSLOVÁ, Zora, KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a FIKAROVÁ, Táňa, 2018. Pedagogická diagnostika v MŠ: práce s portfoliem dítěte. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1324-6.
PUGNEROVÁ, Michaela a DUŠKOVÁ, Ivana, 2019. Z předškoláka školákem. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-0573-1.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a ŠMARDOVÁ, Vlasta, 2007. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-1829-0.
KLENKOVÁ, Jiřina a KOLÁBKOVÁ, Helena, 2002. Diagnostika předškoláka: správný vývoj řeči dítěte. Brno: MC nakladatelství. ISBN 978-80-7315-229-1.
SYSLOVÁ, Zora, KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a FIKAROVÁ, Táňa, 2018. Pedagogická diagnostika v MŠ: práce s portfoliem dítěte. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1324-6.
PUGNEROVÁ, Michaela a DUŠKOVÁ, Ivana, 2019. Z předškoláka školákem. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-0573-1.