Bakalářská práce se věnuje rozvoji komunikace u dětí se sluchovým postižením za pomocí hry. Teoretická část se zabývá problematikou sluchového postižení, etiologií a klasifikací sluchových vad. Poskytuje informace o komunikaci, komunikačních systémech a faktorech, které ji mohou ztížit. Dále se zaměřuje na hru jako důležitou součást předškolního vzdělávání, která je důležitým přínosem i pro rozvoj komunikačních schopností dítěte. Praktická část zahrnuje výsledky pedagogického výzkumu v mateřské škole pro sluchově postižené, kde bylo realizováno pět her za účelem rozvíjet jejich komunikaci.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the development of communication in children with a hearing disability with the help of play. Theoretic part handles problematic of hearing impairment, etiology, and classification of hearing defects. It provides information about communication, communication systems and factors which can make them more difficult. Further it focuses on play as an important part of preschool education which is an essential benefit for development of children communication skills. Practical part includes results of pedagogical research in a kindergarten for the hearing impaired where five games were implemented in order to develop their communication.
Hearing impairment, surdopedy, communication, communication systems, play, preschool education
Rozsah průvodní práce
35 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se věnuje rozvoji komunikace u dětí se sluchovým postižením za pomocí hry. Teoretická část se zabývá problematikou sluchového postižení, etiologií a klasifikací sluchových vad. Poskytuje informace o komunikaci, komunikačních systémech a faktorech, které ji mohou ztížit. Dále se zaměřuje na hru jako důležitou součást předškolního vzdělávání, která je důležitým přínosem i pro rozvoj komunikačních schopností dítěte. Praktická část zahrnuje výsledky pedagogického výzkumu v mateřské škole pro sluchově postižené, kde bylo realizováno pět her za účelem rozvíjet jejich komunikaci.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the development of communication in children with a hearing disability with the help of play. Theoretic part handles problematic of hearing impairment, etiology, and classification of hearing defects. It provides information about communication, communication systems and factors which can make them more difficult. Further it focuses on play as an important part of preschool education which is an essential benefit for development of children communication skills. Practical part includes results of pedagogical research in a kindergarten for the hearing impaired where five games were implemented in order to develop their communication.