Diplomová práce se věnuje životnímu stylu učitelů středních škol. Práce předkládá kvantitativní studii realizovanou u souboru 197 učitelů středních škol ve městech Prostějov a Olomouc. Ke sběru dat byl uplatněn nestandardizovaný dotazník (autor Monika Vysloužilová) s názvem Životní styl učitelů středních škol. Cílem diplomové práce je zjistit jaká je úroveň životního stylu učitelů středních škol a zda je životní styl ovlivněn zaměřením učitele, pohlavím či věkem, a zda mají učitelé dostatek času na pravidelnou pohybovou aktivitu a správné stravování.
Anotace v angličtině
This dissertation thesis deals with the lifestyle of highschool teachers. The work presents a quantitative study carried out in a group of 197 highschool teachers in the cities of Prostějov and Olomouc. A non-standardized questionnaire (author Monika Vysloužilová) titled Lifestyle of highschool teachers was used for data collection. The aim of the thesis is to find out what is the level of lifestyle of highschool teachers and whether the lifestyle is influenced by the teacher's focus, gender or age and whether the teachers have enough time for regular physical activity and proper nutrition.
Klíčová slova
Životní styl, učitelé, pedagogové, zdraví, zdravotní stav, střední škola, pohyb, fyzická aktivita, sport, strava, obezita, kvalita života, Česká republika
Klíčová slova v angličtině
Lifestyle, teachers, pedagogues, health, health condition, high school, exercize, physical aktivity, sport, diet, obesity, quality of life, Czech republic
Rozsah průvodní práce
84
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se věnuje životnímu stylu učitelů středních škol. Práce předkládá kvantitativní studii realizovanou u souboru 197 učitelů středních škol ve městech Prostějov a Olomouc. Ke sběru dat byl uplatněn nestandardizovaný dotazník (autor Monika Vysloužilová) s názvem Životní styl učitelů středních škol. Cílem diplomové práce je zjistit jaká je úroveň životního stylu učitelů středních škol a zda je životní styl ovlivněn zaměřením učitele, pohlavím či věkem, a zda mají učitelé dostatek času na pravidelnou pohybovou aktivitu a správné stravování.
Anotace v angličtině
This dissertation thesis deals with the lifestyle of highschool teachers. The work presents a quantitative study carried out in a group of 197 highschool teachers in the cities of Prostějov and Olomouc. A non-standardized questionnaire (author Monika Vysloužilová) titled Lifestyle of highschool teachers was used for data collection. The aim of the thesis is to find out what is the level of lifestyle of highschool teachers and whether the lifestyle is influenced by the teacher's focus, gender or age and whether the teachers have enough time for regular physical activity and proper nutrition.
Klíčová slova
Životní styl, učitelé, pedagogové, zdraví, zdravotní stav, střední škola, pohyb, fyzická aktivita, sport, strava, obezita, kvalita života, Česká republika
Klíčová slova v angličtině
Lifestyle, teachers, pedagogues, health, health condition, high school, exercize, physical aktivity, sport, diet, obesity, quality of life, Czech republic
Zásady pro vypracování
1. Sestavení programu práce
2. Studium odborné literatury k uvedené problematice
3. Sestavení cíle a dílčích úkolů práce
4. Navázání kontaktu s institucemi/jedinci, kde se uskuteční výzkumné šetření
5. Realizace výzkumného šetření (sběr dat)
6. Vyhodnocení výsledků výzkumu
7. Pravidelná konzultace s vedoucím práce
Zásady pro vypracování
1. Sestavení programu práce
2. Studium odborné literatury k uvedené problematice
3. Sestavení cíle a dílčích úkolů práce
4. Navázání kontaktu s institucemi/jedinci, kde se uskuteční výzkumné šetření
5. Realizace výzkumného šetření (sběr dat)
6. Vyhodnocení výsledků výzkumu
7. Pravidelná konzultace s vedoucím práce
Seznam doporučené literatury
BUCHWALD, Petra. Stres ve škole a jak ho zvládnout. 1. vyd. Brno: Edika. 2013. 104 s. ISBN 978-80-266-0159-3.
HAGEMANN, Wolfgang. Syndrom vyhoření u učitelů: příčiny, pomoc, terapie. 1. vyd. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně. 2012. 119 s. ISBN 978-80-7414-364-9.
HOLEČEK, Václav. Psychologie v učitelské praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2014. 223 s. ISBN 978-80-247-3704-1.
NEŠPOR, Karel. Návykové chování a závislost: současné poznatky a perspektivy léčby. 5. rozš. vyd. Praha: Portál, 2018. 255 s. ISBN 978-80-262-1357-4.
ŘEHULKA, Evžen. Zdraví – učitelé – škola. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 2016. 211 s. ISBN 978-80-210-8254-0.
SMETÁČKOVÁ, Irena, Stanislav ŠTECH, Ida VIKTOROVÁ a kol. Učitelské vyhoření: proč vzniká a jak se proti němu bránit. 1. vyd. Praha: Portál, 2020. 244 s. ISBN 978-80-262-1668-1.
ŠVARCOVÁ, Eva. Zdraví a nemoc: vybraná témata pro učitele. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008. 111 s. ISBN 978-80-7041-239-8.
WINTER, W. Chris. Spánek: proč je dobré spát a co dělat, když to nejde. 1. vyd. Přel. Hana SEDLÁKOVÁ. Brno: CPress, 2018. 254 s. ISBN 978-80-264-1992-1.
ZVÍROTSKÝ, Michal. Zdravý životní styl. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. 2014. 52 s. ISBN 978-80-7290-661-1.
Seznam doporučené literatury
BUCHWALD, Petra. Stres ve škole a jak ho zvládnout. 1. vyd. Brno: Edika. 2013. 104 s. ISBN 978-80-266-0159-3.
HAGEMANN, Wolfgang. Syndrom vyhoření u učitelů: příčiny, pomoc, terapie. 1. vyd. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně. 2012. 119 s. ISBN 978-80-7414-364-9.
HOLEČEK, Václav. Psychologie v učitelské praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2014. 223 s. ISBN 978-80-247-3704-1.
NEŠPOR, Karel. Návykové chování a závislost: současné poznatky a perspektivy léčby. 5. rozš. vyd. Praha: Portál, 2018. 255 s. ISBN 978-80-262-1357-4.
ŘEHULKA, Evžen. Zdraví – učitelé – škola. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 2016. 211 s. ISBN 978-80-210-8254-0.
SMETÁČKOVÁ, Irena, Stanislav ŠTECH, Ida VIKTOROVÁ a kol. Učitelské vyhoření: proč vzniká a jak se proti němu bránit. 1. vyd. Praha: Portál, 2020. 244 s. ISBN 978-80-262-1668-1.
ŠVARCOVÁ, Eva. Zdraví a nemoc: vybraná témata pro učitele. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008. 111 s. ISBN 978-80-7041-239-8.
WINTER, W. Chris. Spánek: proč je dobré spát a co dělat, když to nejde. 1. vyd. Přel. Hana SEDLÁKOVÁ. Brno: CPress, 2018. 254 s. ISBN 978-80-264-1992-1.
ZVÍROTSKÝ, Michal. Zdravý životní styl. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. 2014. 52 s. ISBN 978-80-7290-661-1.