Tato práce je zaměřena na problémovou a projektovou metodu ve výuce středoškolské matematiky. Jejím cílem je shrnout literaturu a výzkumy zabývající se charakteristikou a efektivitou těchto metod. Praktická část obsahuje úlohy zpracované problémovou metodou a výzkum zkoumající efektivitu této metody.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on the problem-based and project-based learning methods in teaching upper secondary mathematics. Its aim is to summarize literature and research dealing with the characteristics and effectiveness of these methods. The practical part includes problem-based tasks and research on the effectiveness of problem-based learning.
Klíčová slova
výukové metody, problémové vyučování, projektové vyučování, středoškolská matematika
Tato práce je zaměřena na problémovou a projektovou metodu ve výuce středoškolské matematiky. Jejím cílem je shrnout literaturu a výzkumy zabývající se charakteristikou a efektivitou těchto metod. Praktická část obsahuje úlohy zpracované problémovou metodou a výzkum zkoumající efektivitu této metody.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on the problem-based and project-based learning methods in teaching upper secondary mathematics. Its aim is to summarize literature and research dealing with the characteristics and effectiveness of these methods. The practical part includes problem-based tasks and research on the effectiveness of problem-based learning.
Klíčová slova
výukové metody, problémové vyučování, projektové vyučování, středoškolská matematika
Diplomová práce se bude věnovat netradičním přístupům k vysokoškolské přípravě učitelů matematiky. Teoretická část bude obsahovat přehled netradičních metod, v praktické části si autorka vybere jednu metodu a provede výzkum za účelem zjištění efektivity této metody.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se bude věnovat netradičním přístupům k vysokoškolské přípravě učitelů matematiky. Teoretická část bude obsahovat přehled netradičních metod, v praktické části si autorka vybere jednu metodu a provede výzkum za účelem zjištění efektivity této metody.
Seznam doporučené literatury
Boaler, J. (2002). Experiencing School Mathematics: Traditional and Reform Approaches To Teaching and Their Impact on Student Learning, Revised and Expanded Edition (Studies in Mathematical Thinking and Learning Series) (1st ed.). Routledge.
Boaler, J., & Dweck, C. (2015). Mathematical Mindsets: Unleashing Students’ Potential through Creative Math, Inspiring Messages and Innovative Teaching (1st ed.). Jossey-Bass.
Watson, A., & Mason, J. (2005). Mathematics as a Constructive Activity: Learners Generating Examples (Studies in Mathematical Thinking and Learning Series) (1st ed.). Routledge.
Seznam doporučené literatury
Boaler, J. (2002). Experiencing School Mathematics: Traditional and Reform Approaches To Teaching and Their Impact on Student Learning, Revised and Expanded Edition (Studies in Mathematical Thinking and Learning Series) (1st ed.). Routledge.
Boaler, J., & Dweck, C. (2015). Mathematical Mindsets: Unleashing Students’ Potential through Creative Math, Inspiring Messages and Innovative Teaching (1st ed.). Jossey-Bass.
Watson, A., & Mason, J. (2005). Mathematics as a Constructive Activity: Learners Generating Examples (Studies in Mathematical Thinking and Learning Series) (1st ed.). Routledge.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentk a vkráké prezentaci seznámila komisi s tématem a výsledky své práce.
Vedoucí doc. Emanovský přečetl posudek; práci hodnotí kladně.
Oponent dr. Vaněk přečetl posudek; vznesl několik připomínek (práce není v LaTeXu, velikost vzorku) a položil několik otázek (např. implementace na střední škole).
V následné diskuzi studentka reagovala na připomínky a uspokojivě zodpověděla otázky oponenta.