Bakalářská práce je zaměřena na roli sociálních sítí ve volném čase adolescentů. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část obsahuje čtyři kapitoly, které se věnují období adolescence, sociálním sítím, jejich negativům i pozitivům a volnému času. V empirické části práce se věnuje zhodnocení aktuálního stavu problematiky, metodologii výzkumu, zjištěným výsledkům, zhodnocení výsledků s diskusí. Hlavním cíle práce byla deskriptivní analýza vlivu sociálních sítí ve vztahu k volnému času adolescentů. Průzkum byl zaměřen na jedince ve věku 15 až 22 let.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the role of social networks in the leisure time of adolescents. The thesis is divided into theoretical and empirical parts. The theoretical part contains four chapters that deal with the period of adolescence, social networks, their negatives and positives and leisure. The empirical part of the thesis deals with the assessment of the current state of the issue, research methodology, findings and evaluation of the results with discussion. The main objective of the thesis was a descriptive analysis of the influence of social networks in relation to adolescents' leisure. The survey was focused on individuals aged 15 to 22 years.
Klíčová slova
Sociální sítě, adolescenti, volný čas, negativa a pozitiva sociálních sítí
Klíčová slova v angličtině
Social networks, adolescents, leisure time, negatives and positives of social networks
Rozsah průvodní práce
109 s. (104 485 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na roli sociálních sítí ve volném čase adolescentů. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část obsahuje čtyři kapitoly, které se věnují období adolescence, sociálním sítím, jejich negativům i pozitivům a volnému času. V empirické části práce se věnuje zhodnocení aktuálního stavu problematiky, metodologii výzkumu, zjištěným výsledkům, zhodnocení výsledků s diskusí. Hlavním cíle práce byla deskriptivní analýza vlivu sociálních sítí ve vztahu k volnému času adolescentů. Průzkum byl zaměřen na jedince ve věku 15 až 22 let.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the role of social networks in the leisure time of adolescents. The thesis is divided into theoretical and empirical parts. The theoretical part contains four chapters that deal with the period of adolescence, social networks, their negatives and positives and leisure. The empirical part of the thesis deals with the assessment of the current state of the issue, research methodology, findings and evaluation of the results with discussion. The main objective of the thesis was a descriptive analysis of the influence of social networks in relation to adolescents' leisure. The survey was focused on individuals aged 15 to 22 years.
Klíčová slova
Sociální sítě, adolescenti, volný čas, negativa a pozitiva sociálních sítí
Klíčová slova v angličtině
Social networks, adolescents, leisure time, negatives and positives of social networks
Zásady pro vypracování
1. Práce s odbornou literaturou.
2. Analýza současného stavu a komparace vědeckých poznatků.
3. Konceptualizace teoretického východiska práce.
4. Výzkumné zpracování práce dle metodologického přístupu.
5: Interpretace výsledků výzkumu kvalifikační práce.
Zásady pro vypracování
1. Práce s odbornou literaturou.
2. Analýza současného stavu a komparace vědeckých poznatků.
3. Konceptualizace teoretického východiska práce.
4. Výzkumné zpracování práce dle metodologického přístupu.
5: Interpretace výsledků výzkumu kvalifikační práce.
Seznam doporučené literatury
BOYD, Danah. Je to složitější: sociální život teenagerů na sociálních sítích. Přeložil Lukáš NOVÁK. Praha: Akropolis, 2017. ISBN 978-80-7470-165-8.
HOFBAUER, Břetislav a Michal KAPLÁNEK. Kapitoly z pedagogiky volného času: soubor pojednání o volném čase a jeho výchovném zhodnocování. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Teologická fakulta, 2010. ISBN 978-80-7394-240-3.
PAVLÍČEK, Antonín. Nová média a sociální sítě. Praha: Oeconomica, 2010. ISBN 978-80-2451-742-1.
PÁVKOVÁ, Jiřina a kolektiv. Pedagogika volného času. 3.vyd. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.
PETROWSKI, Thorsten. Bezpečí na internetu: pro všechny. Liberec: Dialog, 2014. Tajemství (Dialog). ISBN 978-80-7424-066-9.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 7., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0403-9.
Seznam doporučené literatury
BOYD, Danah. Je to složitější: sociální život teenagerů na sociálních sítích. Přeložil Lukáš NOVÁK. Praha: Akropolis, 2017. ISBN 978-80-7470-165-8.
HOFBAUER, Břetislav a Michal KAPLÁNEK. Kapitoly z pedagogiky volného času: soubor pojednání o volném čase a jeho výchovném zhodnocování. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Teologická fakulta, 2010. ISBN 978-80-7394-240-3.
PAVLÍČEK, Antonín. Nová média a sociální sítě. Praha: Oeconomica, 2010. ISBN 978-80-2451-742-1.
PÁVKOVÁ, Jiřina a kolektiv. Pedagogika volného času. 3.vyd. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.
PETROWSKI, Thorsten. Bezpečí na internetu: pro všechny. Liberec: Dialog, 2014. Tajemství (Dialog). ISBN 978-80-7424-066-9.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 7., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0403-9.