Bakalářská práce se zabývá realizací a vedením včelařského kroužku pro děti v Olomouckém kraji. Teoretická část vymezuje základní pojmy týkající se pedagogiky volného času. V dalších kapitolách je popsáno, jak založit a vést včelařský kroužek pro děti, zdravotní rizika spojená se včelařením a poslední část je věnovávna technickým prostředkům a materiálům používaných v souvislosti s chovem včel. Praktická část představí jednotlivé včelařské kroužky v Olomouckém kraji, které jsou registrováné pod Českým svazem včelařů. Dále pak prezentuje včelaření ve dvou českých věznicích. Ve výzkumné části byla použita metoda pozorování, která je zaměřena na srovnání vhodnosti dřeva při výrobě včelařského rámku a zjištění manuální zručnosti žáků při výrobě včelařského rámku z lipového dřeva. Jsou zde uvedeny výsledky šetření, ke kterým bylo dospěno a vyvozen závěr.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the implementation and management of a beekeeping circle for children in the Olomouc region. The theoretical part defines the basic concepts related to leisure pedagogy. The next chapters describe how to establish and run a beekeeping group for children, the health risks associated with beekeeping and the last part is devoted to the technical means and materials used in connection with beekeeping. The practical part will present individual beekeeping circles in the Olomouc region, which are registered under the Czech Association of Beekeepers. He also presents beekeeping in two Czech prisons. In the research part, an observation method was used, which is focused on comparing the suitability of wood in the production of beekeeping frames and finding out the manual dexterity of students in the production of beekeeping frames from linden wood. The results of the survey, which were reached and concluded, are presented here.
leisure time, beekeeping club, health risks, wood, hammer, beekeeping frame, prison, manual skill
Rozsah průvodní práce
82
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá realizací a vedením včelařského kroužku pro děti v Olomouckém kraji. Teoretická část vymezuje základní pojmy týkající se pedagogiky volného času. V dalších kapitolách je popsáno, jak založit a vést včelařský kroužek pro děti, zdravotní rizika spojená se včelařením a poslední část je věnovávna technickým prostředkům a materiálům používaných v souvislosti s chovem včel. Praktická část představí jednotlivé včelařské kroužky v Olomouckém kraji, které jsou registrováné pod Českým svazem včelařů. Dále pak prezentuje včelaření ve dvou českých věznicích. Ve výzkumné části byla použita metoda pozorování, která je zaměřena na srovnání vhodnosti dřeva při výrobě včelařského rámku a zjištění manuální zručnosti žáků při výrobě včelařského rámku z lipového dřeva. Jsou zde uvedeny výsledky šetření, ke kterým bylo dospěno a vyvozen závěr.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the implementation and management of a beekeeping circle for children in the Olomouc region. The theoretical part defines the basic concepts related to leisure pedagogy. The next chapters describe how to establish and run a beekeeping group for children, the health risks associated with beekeeping and the last part is devoted to the technical means and materials used in connection with beekeeping. The practical part will present individual beekeeping circles in the Olomouc region, which are registered under the Czech Association of Beekeepers. He also presents beekeeping in two Czech prisons. In the research part, an observation method was used, which is focused on comparing the suitability of wood in the production of beekeeping frames and finding out the manual dexterity of students in the production of beekeeping frames from linden wood. The results of the survey, which were reached and concluded, are presented here.
leisure time, beekeeping club, health risks, wood, hammer, beekeeping frame, prison, manual skill
Zásady pro vypracování
1. Využití aktuálních informačních zdrojů (tištěné publikace, odborné časopisy, internet, rešerše aj.) 2. Připrava teoretické části práce 3. Dodržení citační normy (ISO 690) 4. Uskutečnění sběru dat 5. Vyhodnoncení dat 6. Zpracování projektu výzkumu - následné ověření 7. Zpracování empirické - praktické části 8. Pravidelné konzultace s vedoucím práce
Zásady pro vypracování
1. Využití aktuálních informačních zdrojů (tištěné publikace, odborné časopisy, internet, rešerše aj.) 2. Připrava teoretické části práce 3. Dodržení citační normy (ISO 690) 4. Uskutečnění sběru dat 5. Vyhodnoncení dat 6. Zpracování projektu výzkumu - následné ověření 7. Zpracování empirické - praktické části 8. Pravidelné konzultace s vedoucím práce
Seznam doporučené literatury
BENDL, Stanislav, 2015. Vychovatelství: učebnice teoretických základů oboru. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4248-9.
DOSTÁL, Jiří a Mária KOŽUCHOVÁ, 2016. Badatelský přístup v technickém vzdělávání: teorie a výzkum. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-4913-5.
OBST, Otto, 2017. Obecná didaktika. 2. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 9788024451411. PLHÁKOVÁ, Alena, 2004. Učebnice obecné psychologie. Praha: Academia. ISBN 9788020014993.
ŠVAMBERK, Václav, 2015. Prostředí a včely: ekologie (nejen) pro včelaře. V Praze: Mája, spolek pro rozvoj včelařství. ISBN 978-80-88045-01-4.
BIENEFELD, Kaspar, 2010. Včelařství krok za krokem: pro milovníky krásného koníčka. 2. vyd. Přeložil Anna ŠTORKÁNOVÁ. [Líbeznice]: Víkend. ISBN 978-80-7433-023-0.
Seznam doporučené literatury
BENDL, Stanislav, 2015. Vychovatelství: učebnice teoretických základů oboru. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4248-9.
DOSTÁL, Jiří a Mária KOŽUCHOVÁ, 2016. Badatelský přístup v technickém vzdělávání: teorie a výzkum. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-4913-5.
OBST, Otto, 2017. Obecná didaktika. 2. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 9788024451411. PLHÁKOVÁ, Alena, 2004. Učebnice obecné psychologie. Praha: Academia. ISBN 9788020014993.
ŠVAMBERK, Václav, 2015. Prostředí a včely: ekologie (nejen) pro včelaře. V Praze: Mája, spolek pro rozvoj včelařství. ISBN 978-80-88045-01-4.
BIENEFELD, Kaspar, 2010. Včelařství krok za krokem: pro milovníky krásného koníčka. 2. vyd. Přeložil Anna ŠTORKÁNOVÁ. [Líbeznice]: Víkend. ISBN 978-80-7433-023-0.