Cílem diplomové práce je vytvoření metodického materiálu, který by se používal pro rozvoj sluchové percepce u dětí předškolního věku s narušenou komunikační schopností. Konkrétně cílí k vytvoření logopedické hry. Diplomová práce je rozdělena do dvou hlavních částí - teoretické a praktické. Teoretická část obsahuje 3 hlavní kapitoly: Dítě předškolního věku, Narušená komunikační schopnost a Sluchová percepce. Praktická část popisuje tvorbu a charakteristiku metodického materiálu včetně počáteční inspirace. Dále je v praktické části popsán proces ověřování metodického materiálu na dětech předškolního věku s narušenou komunikační schopností s cílem zjištění jeho efektivity.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is the creation of methodical material which can be used for the development of auditory perception for pre-school children with impaired communication ability. Specifically, it aims to create a speech therapy game. The thesis is divided into two main parts, which are the theoretical part and the practical part. The theoretical part consists of three chapters: Pre-school children, Impaired communication ability and Auditory perception. The practical part describes the creation and characteristics of methodical material, including the initial inspiration. Furthermore, the practical part describes the process of verification of methodical material on children of pre-school age with impaired communication ability in order to determine its effectiveness.
Klíčová slova
Metodický materiál, sluchová percepce, narušená komunikační schopnost, dítě předškolního věku
Klíčová slova v angličtině
Methodical material, auditory perception, impaired communication ability, pre-school children
Rozsah průvodní práce
72 s. (120 123 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je vytvoření metodického materiálu, který by se používal pro rozvoj sluchové percepce u dětí předškolního věku s narušenou komunikační schopností. Konkrétně cílí k vytvoření logopedické hry. Diplomová práce je rozdělena do dvou hlavních částí - teoretické a praktické. Teoretická část obsahuje 3 hlavní kapitoly: Dítě předškolního věku, Narušená komunikační schopnost a Sluchová percepce. Praktická část popisuje tvorbu a charakteristiku metodického materiálu včetně počáteční inspirace. Dále je v praktické části popsán proces ověřování metodického materiálu na dětech předškolního věku s narušenou komunikační schopností s cílem zjištění jeho efektivity.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is the creation of methodical material which can be used for the development of auditory perception for pre-school children with impaired communication ability. Specifically, it aims to create a speech therapy game. The thesis is divided into two main parts, which are the theoretical part and the practical part. The theoretical part consists of three chapters: Pre-school children, Impaired communication ability and Auditory perception. The practical part describes the creation and characteristics of methodical material, including the initial inspiration. Furthermore, the practical part describes the process of verification of methodical material on children of pre-school age with impaired communication ability in order to determine its effectiveness.
Klíčová slova
Metodický materiál, sluchová percepce, narušená komunikační schopnost, dítě předškolního věku
Klíčová slova v angličtině
Methodical material, auditory perception, impaired communication ability, pre-school children
Zásady pro vypracování
1. Konzultace s vedoucím práce
2. Rešerše literatury
3. Vypracování teoretické části
4. Vypracování praktické části
5. Diskuse
6. Závěry
Zásady pro vypracování
1. Konzultace s vedoucím práce
2. Rešerše literatury
3. Vypracování teoretické části
4. Vypracování praktické části
5. Diskuse
6. Závěry
Seznam doporučené literatury
DLOUHÁ, Olga. Poruchy vývoje řeči. Praha: Galén, 2017. ISBN 978-80-7492-314-2.
KEREKRÉTIOVÁ, Aurélia. Základy logopédie. 2009. Bratislava: Univerzita Komenského. ISBN 978-80-223-2574-5.
LECHTA, Viktor. Symptomatické poruchy řeči u dětí. Vyd. 3., dopl. a přeprac. Přeložil Jana KŘÍŽOVÁ. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-977-4.
LYNCH, Charlotte a Julia KIDD. Cvičení pro rozvoj řeči: prevence a náprava poruch komunikace u mladších dětí. Vydání třetí. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1156-3.
Seznam doporučené literatury
DLOUHÁ, Olga. Poruchy vývoje řeči. Praha: Galén, 2017. ISBN 978-80-7492-314-2.
KEREKRÉTIOVÁ, Aurélia. Základy logopédie. 2009. Bratislava: Univerzita Komenského. ISBN 978-80-223-2574-5.
LECHTA, Viktor. Symptomatické poruchy řeči u dětí. Vyd. 3., dopl. a přeprac. Přeložil Jana KŘÍŽOVÁ. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-977-4.
LYNCH, Charlotte a Julia KIDD. Cvičení pro rozvoj řeči: prevence a náprava poruch komunikace u mladších dětí. Vydání třetí. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1156-3.