Bakalářská práce je zaměřena na tvorbu třídního vzdělávacího programu ve třídě pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Teoretická část popisuje dítě, dětství, základní potřeby dítěte, období předškolního věku. Dále se zabývá vzděláváním předškolního dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami. Charakterizuje vzdělávací programy pro předškolní vzdělávání. V praktické části jsou vymezeny hlavní záměry třídního vzdělávacího programu, organizační formy a metody vzdělávání. Další část práce je věnována vzdělávacímu obsahu, který je uspořádán do jednotlivých podtémat.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on creating a classroom educational program in the classroom for children with special educational needs. The theoretical part describes the child, childhood, the child's basic needs, and the period of preschool age. It also deals with the education of a preschool child with special educational needs a characterizes educational programs for preschool education. The practical part defines the main objectives of the classroom educational program, organizational forms, and methods of education. The next part of the work is devoted to the educational content, organized into individual subtopics.
Klíčová slova
předškolní věk, třídní vzdělávací program, speciální vzdělávací potřeby
Klíčová slova v angličtině
preschool age, class educational program, special educational needs
Rozsah průvodní práce
97 s., 10 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na tvorbu třídního vzdělávacího programu ve třídě pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Teoretická část popisuje dítě, dětství, základní potřeby dítěte, období předškolního věku. Dále se zabývá vzděláváním předškolního dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami. Charakterizuje vzdělávací programy pro předškolní vzdělávání. V praktické části jsou vymezeny hlavní záměry třídního vzdělávacího programu, organizační formy a metody vzdělávání. Další část práce je věnována vzdělávacímu obsahu, který je uspořádán do jednotlivých podtémat.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on creating a classroom educational program in the classroom for children with special educational needs. The theoretical part describes the child, childhood, the child's basic needs, and the period of preschool age. It also deals with the education of a preschool child with special educational needs a characterizes educational programs for preschool education. The practical part defines the main objectives of the classroom educational program, organizational forms, and methods of education. The next part of the work is devoted to the educational content, organized into individual subtopics.
Klíčová slova
předškolní věk, třídní vzdělávací program, speciální vzdělávací potřeby
Klíčová slova v angličtině
preschool age, class educational program, special educational needs
Zásady pro vypracování
- konzultace s vedoucí práce
- studium literatury
- vypracování teoretické části práce
- vypracování praktické části práce
- vyhodnocení praktické části práce
- závěr
Zásady pro vypracování
- konzultace s vedoucí práce
- studium literatury
- vypracování teoretické části práce
- vypracování praktické části práce
- vyhodnocení praktické části práce
- závěr
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, 2007. Dětská naučná edice. ISBN 978-80-251-1829-0.
OPRAVILOVÁ, Eva. Předškolní pedagogika. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5107-8.
SLOWÍK, Josef. Speciální pedagogika. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-271-0095-8.
SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2004.
ŠIMÍČKOVÁ-ČÍŽKOVÁ, Jitka. Přehled vývojové psychologie. 2. nezm. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2003. ISBN 80-244-0629-2.
VALENTA, Milan. Přehled speciální pedagogiky: rámcové kompendium oboru. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0602-6.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, 2007. Dětská naučná edice. ISBN 978-80-251-1829-0.
OPRAVILOVÁ, Eva. Předškolní pedagogika. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5107-8.
SLOWÍK, Josef. Speciální pedagogika. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-271-0095-8.
SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2004.
ŠIMÍČKOVÁ-ČÍŽKOVÁ, Jitka. Přehled vývojové psychologie. 2. nezm. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2003. ISBN 80-244-0629-2.
VALENTA, Milan. Přehled speciální pedagogiky: rámcové kompendium oboru. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0602-6.