Tato bakalářská práce se zabývá proměnou mediálního obsahu v době pandemie, problematikou nezaměstnanosti. Cílem práce bylo analyzovat proměnu mediálního obsahu v souvislosti s nezaměstnaností vybraného deníku v době před pandemií a v době pandemie. Nejprve zde byla podrobně popsána nezaměstnanost a související pojmy, poté pandemie spojená s onemocněním COVID-19, její vznik a vývoj ve světě a v České republice, následně byl nastíněn koncept mediální konstrukce reality. Dále byla práce zaměřena na popis metodologie výzkumu. Pro výzkumné účely práce byla zvolena komparativní obsahová analýza, jejímž cílem bylo zjistit, jak se proměnila konstrukce mediálního obsahu v souvislosti s nezaměstnaností v deníku Mladá fronta DNES za období od 12. března 2019 do 30. dubna 2019 a 12. března 2020 do 30. dubna 2020. Závěrem práce byly prezentovány získané výsledky.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the development of mass media content during pandemic: The issue of unemployment. The aim of the work was to analyze the change of media content in connection with the unemployment of the selected newspaper in the period before the pandemic and during the pandemic. First, were detail described unemployment and related concepts in the work, then was described the pandemic associated with the COVID-19 disease, origin and development in the world and in the Czech Republic, last but not least, was outlined the concept of media construction of reality. Furthermore, the work focused on the description of research methodology. For research purposes was chosen a comparative content analysis, the aim of which was to find out how the structure of media content changed in connection with unemployment in the newspaper Mladá fronta DNES for the period March 12, 2019 to April 30, 2019 and March 12, 2020 to April 30, 2020. At the end of the work, were presented the obtained results.
Klíčová slova
Nezaměstnanost, pandemie COVID-19, mediální konstrukce reality, média, agenda-setting, komparativní obsahová analýza, Mladá fronta DNES
Klíčová slova v angličtině
Unemployment, pandemic COVID-19, media construction of reality, mass media, agenda-setting, comparative content analysis, Mladá fronta DNES
Rozsah průvodní práce
53 s. (79 648 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá proměnou mediálního obsahu v době pandemie, problematikou nezaměstnanosti. Cílem práce bylo analyzovat proměnu mediálního obsahu v souvislosti s nezaměstnaností vybraného deníku v době před pandemií a v době pandemie. Nejprve zde byla podrobně popsána nezaměstnanost a související pojmy, poté pandemie spojená s onemocněním COVID-19, její vznik a vývoj ve světě a v České republice, následně byl nastíněn koncept mediální konstrukce reality. Dále byla práce zaměřena na popis metodologie výzkumu. Pro výzkumné účely práce byla zvolena komparativní obsahová analýza, jejímž cílem bylo zjistit, jak se proměnila konstrukce mediálního obsahu v souvislosti s nezaměstnaností v deníku Mladá fronta DNES za období od 12. března 2019 do 30. dubna 2019 a 12. března 2020 do 30. dubna 2020. Závěrem práce byly prezentovány získané výsledky.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the development of mass media content during pandemic: The issue of unemployment. The aim of the work was to analyze the change of media content in connection with the unemployment of the selected newspaper in the period before the pandemic and during the pandemic. First, were detail described unemployment and related concepts in the work, then was described the pandemic associated with the COVID-19 disease, origin and development in the world and in the Czech Republic, last but not least, was outlined the concept of media construction of reality. Furthermore, the work focused on the description of research methodology. For research purposes was chosen a comparative content analysis, the aim of which was to find out how the structure of media content changed in connection with unemployment in the newspaper Mladá fronta DNES for the period March 12, 2019 to April 30, 2019 and March 12, 2020 to April 30, 2020. At the end of the work, were presented the obtained results.
Klíčová slova
Nezaměstnanost, pandemie COVID-19, mediální konstrukce reality, média, agenda-setting, komparativní obsahová analýza, Mladá fronta DNES
Klíčová slova v angličtině
Unemployment, pandemic COVID-19, media construction of reality, mass media, agenda-setting, comparative content analysis, Mladá fronta DNES
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
TEORETICKÁ ČÁST: V teoretické části budou definovány základní pojmy související s nezaměstnaností a konstruováním mediálního obsahu.
VÝZKUMNÁ ČÁST: Cílem výzkumné části je analyzovat proměnu mediálního obsahu v souvislosti s nezaměstnaností vybraného deníku v době před pandemií a v době pandemie.
Metoda zpracování: Komparativní obsahová analýza mediálního obsahu
Relevance tématu: Problematika nezaměstnanosti je z hlediska sociální práce významná. Média se významnou mírou podílejí na konstruování sociální reality, záměrem práce je zjistit, zda a jak se tato konstrukce proměňuje s příchodem pandemie.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
TEORETICKÁ ČÁST: V teoretické části budou definovány základní pojmy související s nezaměstnaností a konstruováním mediálního obsahu.
VÝZKUMNÁ ČÁST: Cílem výzkumné části je analyzovat proměnu mediálního obsahu v souvislosti s nezaměstnaností vybraného deníku v době před pandemií a v době pandemie.
Metoda zpracování: Komparativní obsahová analýza mediálního obsahu
Relevance tématu: Problematika nezaměstnanosti je z hlediska sociální práce významná. Média se významnou mírou podílejí na konstruování sociální reality, záměrem práce je zjistit, zda a jak se tato konstrukce proměňuje s příchodem pandemie.
Seznam doporučené literatury
1. BUCHTOVÁ, B. Nezaměstnanost. Vyd. 2. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4282-3.
2. BUCHTOVÁ, B. a kol. Nezaměstnanost - psychologický, ekonomický a sociální problém. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing a.s., 2002. ISBN 80-247-9006-8.
3. JIRÁK, J., KOPPLOVÁ, B. Masová média. Vyd. 2. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0743-6.
4. MATOUŠEK, O., KOLÁČKOVÁ, J., KODYMOVÁ, P. (eds.) Sociální práce v praxi \textendash Specifika různých cílových skupin a práce s nimi. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-002-X.
5. SUCHÝ, A. Mediální zlo - mýty a realita. Vyd. 1. Praha: Triton, 2007. ISBN 978-80- 7254-926-9.
Seznam doporučené literatury
1. BUCHTOVÁ, B. Nezaměstnanost. Vyd. 2. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4282-3.
2. BUCHTOVÁ, B. a kol. Nezaměstnanost - psychologický, ekonomický a sociální problém. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing a.s., 2002. ISBN 80-247-9006-8.
3. JIRÁK, J., KOPPLOVÁ, B. Masová média. Vyd. 2. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0743-6.
4. MATOUŠEK, O., KOLÁČKOVÁ, J., KODYMOVÁ, P. (eds.) Sociální práce v praxi \textendash Specifika různých cílových skupin a práce s nimi. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-002-X.
5. SUCHÝ, A. Mediální zlo - mýty a realita. Vyd. 1. Praha: Triton, 2007. ISBN 978-80- 7254-926-9.