Hlavním cílem diplomové práce je zjištění a popsání názorů žáků dvou tříd posledního ročníku Katolické základní školy v Uherském Brodě na tělesnou výchovu, školní sport a mimoškolní pohybové aktivity, které provádějí žáci bez jakékoliv vazby na základní vzdělávání. Výzkum DP proběhl prostřednictvím dotazníkového šetření v rámci evropského projektu European Physical Education Observatory (EuPEO). Výzkum byl proveden v rámci pedagogického zaměstnání ve školním roce 2020/2021 na Katolické základní škole v Uherském Brodě. Součásti bylo testování pohybových schopností, které probíhalo v místní tělocvičně a dotazníkové šetření on-line formou prostřednictvím aplikace MS Teams. Výzkumný soubor tvořily dvě třídy posledního ročníku základní školy v počtu respondentů 27. Věk respondentů byl v období testování v rozsahu 14-16 let. Dalšími účastníky výzkumu byl předseda předmětové komise humanitních předmětů, do které spadá tělesná výchova, a učitel tělesné výchovy. V rámci šetření bylo použito 3 dotazníků a 3 testů zaměřených na pohybové schopnosti a zdravotně orientovanou zdatnost. Jsou to Evropský dotazník pro žáky (EDŽ), Evropský dotazník pro školy (EDŠ), a dotazník EuPEO systém hodnocení učení. Pro pohybové testování byla zvolena testová baterie EuPEO, která obsahuje test aerobní vytrvalosti, test silové výbušnosti a evropskou hodnotící tabulku pro pohybové aktivity, která je součásti dotazníku EuLAS - učitel.
Annotation in English
The main goal of the diploma thesis is to find out and describe the opinions of ninth grade students from Catholic primary school in Uherský Brod. They were questioned on physical education, school sports and extracurricular physical activities, which are performed by students without any connection to basic education. The diploma thesis research was conducted through a questionnaire survey within the European project European Physical Education Observatory (EuPEO). The research was carried out as part of a teaching job in the school year 2020/2021 at Catholic Primary School in Uherský Brod. Testing of motor skills took place in the local gym and questionnaire survey was made online via MS Teams. The research group consisted of two classes of ninth grade students from primary school in the number of 27 respondents. The age of the respondents in the testing period ranged from 14 to 16 years. Other participants in the research were the chairman of the subject committee of humanities, which includes physical education and a physical education teacher. The survey used 3 questionnaires and 3 tests focused on physical ability and health-oriented fitness. These are the European Questionnaire for students (EPQ), the European Questionnaire for Schools (ESQ), and the EuPEO Learning Assessment System questionnaire. The EuPEO test battery was chosen for the movement testing, which contains aerobic endurance test, force explosion test and the European evaluation table for physical activities, which is part of the EuLAS-T teacher questionnaire.
Keywords
zdravotně orientovaná zdatnost, pohybová aktivita, zdravý životní styl, pohybové schopnosti, základní škola, tělesná zdatnost
Keywords in English
health related fitness, physical aktivity, healthy lifestyle, movement abilities, primary school, physical fitness
Length of the covering note
83 s. (20987 slov)
Language
CZ
Annotation
Hlavním cílem diplomové práce je zjištění a popsání názorů žáků dvou tříd posledního ročníku Katolické základní školy v Uherském Brodě na tělesnou výchovu, školní sport a mimoškolní pohybové aktivity, které provádějí žáci bez jakékoliv vazby na základní vzdělávání. Výzkum DP proběhl prostřednictvím dotazníkového šetření v rámci evropského projektu European Physical Education Observatory (EuPEO). Výzkum byl proveden v rámci pedagogického zaměstnání ve školním roce 2020/2021 na Katolické základní škole v Uherském Brodě. Součásti bylo testování pohybových schopností, které probíhalo v místní tělocvičně a dotazníkové šetření on-line formou prostřednictvím aplikace MS Teams. Výzkumný soubor tvořily dvě třídy posledního ročníku základní školy v počtu respondentů 27. Věk respondentů byl v období testování v rozsahu 14-16 let. Dalšími účastníky výzkumu byl předseda předmětové komise humanitních předmětů, do které spadá tělesná výchova, a učitel tělesné výchovy. V rámci šetření bylo použito 3 dotazníků a 3 testů zaměřených na pohybové schopnosti a zdravotně orientovanou zdatnost. Jsou to Evropský dotazník pro žáky (EDŽ), Evropský dotazník pro školy (EDŠ), a dotazník EuPEO systém hodnocení učení. Pro pohybové testování byla zvolena testová baterie EuPEO, která obsahuje test aerobní vytrvalosti, test silové výbušnosti a evropskou hodnotící tabulku pro pohybové aktivity, která je součásti dotazníku EuLAS - učitel.
Annotation in English
The main goal of the diploma thesis is to find out and describe the opinions of ninth grade students from Catholic primary school in Uherský Brod. They were questioned on physical education, school sports and extracurricular physical activities, which are performed by students without any connection to basic education. The diploma thesis research was conducted through a questionnaire survey within the European project European Physical Education Observatory (EuPEO). The research was carried out as part of a teaching job in the school year 2020/2021 at Catholic Primary School in Uherský Brod. Testing of motor skills took place in the local gym and questionnaire survey was made online via MS Teams. The research group consisted of two classes of ninth grade students from primary school in the number of 27 respondents. The age of the respondents in the testing period ranged from 14 to 16 years. Other participants in the research were the chairman of the subject committee of humanities, which includes physical education and a physical education teacher. The survey used 3 questionnaires and 3 tests focused on physical ability and health-oriented fitness. These are the European Questionnaire for students (EPQ), the European Questionnaire for Schools (ESQ), and the EuPEO Learning Assessment System questionnaire. The EuPEO test battery was chosen for the movement testing, which contains aerobic endurance test, force explosion test and the European evaluation table for physical activities, which is part of the EuLAS-T teacher questionnaire.
Keywords
zdravotně orientovaná zdatnost, pohybová aktivita, zdravý životní styl, pohybové schopnosti, základní škola, tělesná zdatnost
Keywords in English
health related fitness, physical aktivity, healthy lifestyle, movement abilities, primary school, physical fitness
Research Plan
1. Seznámení s cílem evropského projektu
2. Zajištění vzorku na školách, přidělené kódů
3. Měření a organizace výzkumu, vyplnění online dotazníků.
4. Zpracování výsledků.
5. Popis a grafické znázornění, psaní textu DP.
Research Plan
1. Seznámení s cílem evropského projektu
2. Zajištění vzorku na školách, přidělené kódů
3. Měření a organizace výzkumu, vyplnění online dotazníků.
4. Zpracování výsledků.
5. Popis a grafické znázornění, psaní textu DP.