Cílem bakalářské práce bylo specifikovat marketingovou komunikaci v kontextu základních uměleckých škol a navrhnout možnosti dalšího rozvoje marketingové komunikace konkrétní základní umělecké školy. Teoretická část se zabývá marketingem a marketingovou komunikací v kontextu školy. Empirická část prostřednictvím rozhovoru s ředitelkou a dotazníkového šetření mezi rodiči a pedagogickými pracovníky konkrétní základní umělecké školy popisuje zkušenosti jednotlivých aktérů či skupin s marketingovou komunikací této školy. Na závěr jsou formulována doporučení k dalšímu rozvoji marketingové komunikace.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis was to specify Marketing Communication in the context of Primary Art schools and suggest possibilities of further future development of Marketing Communication in a particular Primary Art school. The theoretical part of the thesis addresses Marketing and Marketing Communication related to the school. The empirical part describes experience of individuals or groups with Marketing Communication of specific primary art school through an interview with a Headmaster and questionnaires with parents and teachers at this school. The suggestions of possible future development are presented in conclusion.
Klíčová slova
marketing, marketingový mix, marketingová komunikace, komunikační mix, škola, základní umělecká škola
Klíčová slova v angličtině
marketing, marketing mix, marketing communication, communication mix, school, primary art school
Rozsah průvodní práce
92 s. (117 654 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce bylo specifikovat marketingovou komunikaci v kontextu základních uměleckých škol a navrhnout možnosti dalšího rozvoje marketingové komunikace konkrétní základní umělecké školy. Teoretická část se zabývá marketingem a marketingovou komunikací v kontextu školy. Empirická část prostřednictvím rozhovoru s ředitelkou a dotazníkového šetření mezi rodiči a pedagogickými pracovníky konkrétní základní umělecké školy popisuje zkušenosti jednotlivých aktérů či skupin s marketingovou komunikací této školy. Na závěr jsou formulována doporučení k dalšímu rozvoji marketingové komunikace.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis was to specify Marketing Communication in the context of Primary Art schools and suggest possibilities of further future development of Marketing Communication in a particular Primary Art school. The theoretical part of the thesis addresses Marketing and Marketing Communication related to the school. The empirical part describes experience of individuals or groups with Marketing Communication of specific primary art school through an interview with a Headmaster and questionnaires with parents and teachers at this school. The suggestions of possible future development are presented in conclusion.
Klíčová slova
marketing, marketingový mix, marketingová komunikace, komunikační mix, škola, základní umělecká škola
Klíčová slova v angličtině
marketing, marketing mix, marketing communication, communication mix, school, primary art school
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem bakalářské práce je specifikovat marketingovou komunikaci v kontextu základních uměleckých škol a navrhnout možnosti dalšího rozvoje marketingové komunikace konkrétní základní umělecké školy.
Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění):
Teoretická část práce bude zaměřena na marketingovou komunikaci, která bude demonstrována na konkrétním případě veřejné služby, tj. základní umělecké školy. Stanoví základní pojmy, specifikuje prostředí základní umělecké školy a konkrétní možnosti marketingové komunikace. Zároveň vymezí rozdíl mezi pedagogickou a marketingovou komunikací. V rámci empirické části bude proveden výzkum na konkrétní základní umělecké škole, který bude odpovídat na otázku, jakou zkušenost mají s marketingovou komunikací ředitelka školy, pedagogové a rodiče současných žáků.
Výzkumná otázka:
Hlavní výzkumná otázka:
Jakou zkušenost s marketingovou komunikací základní umělecká školy mají vedoucí pracovníci, pedagogové a rodiče?
Dílčí otázky:
Jaké nástroje nejvíce používá konkrétní základní umělecká škola k marketingové komunikaci?
Považují pedagogové současné využívané nástroje pro marketingovou komunikaci za dostatečné?
Z jakých zdrojů čerpají rodiče informace o akcích pořádaných ZUŠ?
Návrh postupu řešení (metoda):
Smíšený výzkum: rozhovor s ředitelkou ZUŠ, dotazník mezi rodiči a učiteli ZUŠ
Harmonogram práce:
pracovní verze osnovy práce nejpozději do: září 2020
hotová práce k poslední konzultaci nejpozději do: 31. 1. 2021
odevzdání definitivní verze práce nejpozději do: 31. 3. 2021
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem bakalářské práce je specifikovat marketingovou komunikaci v kontextu základních uměleckých škol a navrhnout možnosti dalšího rozvoje marketingové komunikace konkrétní základní umělecké školy.
Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění):
Teoretická část práce bude zaměřena na marketingovou komunikaci, která bude demonstrována na konkrétním případě veřejné služby, tj. základní umělecké školy. Stanoví základní pojmy, specifikuje prostředí základní umělecké školy a konkrétní možnosti marketingové komunikace. Zároveň vymezí rozdíl mezi pedagogickou a marketingovou komunikací. V rámci empirické části bude proveden výzkum na konkrétní základní umělecké škole, který bude odpovídat na otázku, jakou zkušenost mají s marketingovou komunikací ředitelka školy, pedagogové a rodiče současných žáků.
Výzkumná otázka:
Hlavní výzkumná otázka:
Jakou zkušenost s marketingovou komunikací základní umělecká školy mají vedoucí pracovníci, pedagogové a rodiče?
Dílčí otázky:
Jaké nástroje nejvíce používá konkrétní základní umělecká škola k marketingové komunikaci?
Považují pedagogové současné využívané nástroje pro marketingovou komunikaci za dostatečné?
Z jakých zdrojů čerpají rodiče informace o akcích pořádaných ZUŠ?
Návrh postupu řešení (metoda):
Smíšený výzkum: rozhovor s ředitelkou ZUŠ, dotazník mezi rodiči a učiteli ZUŠ
Harmonogram práce:
pracovní verze osnovy práce nejpozději do: září 2020
hotová práce k poslední konzultaci nejpozději do: 31. 1. 2021
odevzdání definitivní verze práce nejpozději do: 31. 3. 2021
Seznam doporučené literatury
Kapoun, P. (2014). Marketing ve vzdělávání. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě.
Kotler, P. (2007). Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada.
Nelešovská, A. (2005). Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha: Grada.
Světlík, J. (2009). Marketingové řízení školy (2., aktualiz. vyd). Praha: Wolters Kluwer Česká republika.
Seznam doporučené literatury
Kapoun, P. (2014). Marketing ve vzdělávání. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě.
Kotler, P. (2007). Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada.
Nelešovská, A. (2005). Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha: Grada.
Světlík, J. (2009). Marketingové řízení školy (2., aktualiz. vyd). Praha: Wolters Kluwer Česká republika.