Cílem bakalářské práce je evaluace dopadů vzdělávací akce v organizaci XY na úrovních Kirkpatrickova modelu. K naplnění cíle práce jsem stanovila výzkumnou otázku "Jaké jsou dopady vzdělávací akce na úrovních Kirkpatrickova modelu?" Abych dokázala vzdělávací akci evaluovat, rozhodla jsem se nejdříve popsat celý vzdělávací cyklus, který v organizaci proběhl a následně jej vyhodnotit pomocí Kirkpatrickova modelu. Teoretická část se věnuje systematickému cyklu vzdělávání, jehož poslední fází je právě evaluace. Následuje ukotvení termínu evaluace a definice Kirkpatrickova modelu. Součástí empirické části práce je metodologie výzkumu, představení organizace, deskripce vzdělávací akce a evaluace pomocí Kirkpatrickova modelu. Bakalářská práce má čtyři kapitoly členěné do podkapitol. Je psaná formou případové studie zaměřené na doškolení jednotlivce, který bude pracovat jako obráběč CNC stroje ve vybrané organizaci
Anotace v angličtině
The aim of my bachelor thesis is an evaluation of educative action impacts in the sphere of Kirkpatrick's model. I have determined to research the question to reach the aim of my thesis: "What are the impacts of educative action on the level of Kirkpatrick model?" To be able to evaluate the educative action, I have decided to describe the whole cycle of education that took place in the organization and finally evaluate it using the Kirkpatrick model. The theoretical part focuses on the importance of education in organizations and the systematic cycle of education. Cycle's last phase is education. Next is an introduction and explanation of the term evaluation, the definition of Kirkpatrick's model. The research part introduces specific organization, research methodology, description of the education process in the organization, and evaluation in the sphere of Kirkpatrick's model. The Bachelor thesis has got four chapters with subchapters. The bachelor thesis is written as a case study focused on training an individual to become a lathe operator of a CNC machine in a certain organization.
Klíčová slova
vzdělávání dospělých v organizaci, systematický cyklus vzdělávání, prohlubování kvalifikace, evaluace, Kirkpatrickův model
Klíčová slova v angličtině
Adult education in organization, systematic cycle of education, broaden qualification, evaluation, Kirkpatrick's model
Rozsah průvodní práce
48 s. (73 552 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je evaluace dopadů vzdělávací akce v organizaci XY na úrovních Kirkpatrickova modelu. K naplnění cíle práce jsem stanovila výzkumnou otázku "Jaké jsou dopady vzdělávací akce na úrovních Kirkpatrickova modelu?" Abych dokázala vzdělávací akci evaluovat, rozhodla jsem se nejdříve popsat celý vzdělávací cyklus, který v organizaci proběhl a následně jej vyhodnotit pomocí Kirkpatrickova modelu. Teoretická část se věnuje systematickému cyklu vzdělávání, jehož poslední fází je právě evaluace. Následuje ukotvení termínu evaluace a definice Kirkpatrickova modelu. Součástí empirické části práce je metodologie výzkumu, představení organizace, deskripce vzdělávací akce a evaluace pomocí Kirkpatrickova modelu. Bakalářská práce má čtyři kapitoly členěné do podkapitol. Je psaná formou případové studie zaměřené na doškolení jednotlivce, který bude pracovat jako obráběč CNC stroje ve vybrané organizaci
Anotace v angličtině
The aim of my bachelor thesis is an evaluation of educative action impacts in the sphere of Kirkpatrick's model. I have determined to research the question to reach the aim of my thesis: "What are the impacts of educative action on the level of Kirkpatrick model?" To be able to evaluate the educative action, I have decided to describe the whole cycle of education that took place in the organization and finally evaluate it using the Kirkpatrick model. The theoretical part focuses on the importance of education in organizations and the systematic cycle of education. Cycle's last phase is education. Next is an introduction and explanation of the term evaluation, the definition of Kirkpatrick's model. The research part introduces specific organization, research methodology, description of the education process in the organization, and evaluation in the sphere of Kirkpatrick's model. The Bachelor thesis has got four chapters with subchapters. The bachelor thesis is written as a case study focused on training an individual to become a lathe operator of a CNC machine in a certain organization.
Klíčová slova
vzdělávání dospělých v organizaci, systematický cyklus vzdělávání, prohlubování kvalifikace, evaluace, Kirkpatrickův model
Klíčová slova v angličtině
Adult education in organization, systematic cycle of education, broaden qualification, evaluation, Kirkpatrick's model
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem je analyzovat evaluaci rozvojové akce.
Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění):
Teoretická část se zaměřuje na základní pojmy, jako je rozvojová akce, evaluace a 360stupňová zpětná vazba. V empirické části provedu evaluaci v dané organizaci na základě Kirkpatrickova modelu. Hlavní důraz bude kladen na 360stupňovou zpětnou vazbu.
Výzkumná otázka:
Dopady rozvojové akce na úrovních Kirkpatrickova modelu.
Návrh postupu řešení (metoda):
1. konstrukce teoretických východisek
2. analýza organizace a prostředí rozvojové akce
3. konstrukce výzkumného nástroje - dotazník
4. analýza a interpretace dat
5. závěr
Harmonogram práce:
pracovní verze osnovy práce ? nejpozději do: 30. 9. 2020
hotová práce k poslední konzultaci ? nejpozději do: 31. 1. 2021
odevzdání definitivní verze práce ? nejpozději do 31. 3. 2021 (orientačně)
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem je analyzovat evaluaci rozvojové akce.
Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění):
Teoretická část se zaměřuje na základní pojmy, jako je rozvojová akce, evaluace a 360stupňová zpětná vazba. V empirické části provedu evaluaci v dané organizaci na základě Kirkpatrickova modelu. Hlavní důraz bude kladen na 360stupňovou zpětnou vazbu.
Výzkumná otázka:
Dopady rozvojové akce na úrovních Kirkpatrickova modelu.
Návrh postupu řešení (metoda):
1. konstrukce teoretických východisek
2. analýza organizace a prostředí rozvojové akce
3. konstrukce výzkumného nástroje - dotazník
4. analýza a interpretace dat
5. závěr
Harmonogram práce:
pracovní verze osnovy práce ? nejpozději do: 30. 9. 2020
hotová práce k poslední konzultaci ? nejpozději do: 31. 1. 2021
odevzdání definitivní verze práce ? nejpozději do 31. 3. 2021 (orientačně)
Seznam doporučené literatury
Hroník, F. (2007). Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada.
Kirkpatrick, D., & Kirkpatrick, J. (2006). Evaluating training programs. San Francisco: Berrett-Koehler.
Kirkpatrick, D., & Kirkpatrick, J. (2007). Implementing the four levels. San Francisco: Berrett-Koehler.
Kubeš, M. (2008). 360stupňová zpětná vazba jako nástroj rozvoje lidí. Praha: Grada.
Seznam doporučené literatury
Hroník, F. (2007). Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada.
Kirkpatrick, D., & Kirkpatrick, J. (2006). Evaluating training programs. San Francisco: Berrett-Koehler.
Kirkpatrick, D., & Kirkpatrick, J. (2007). Implementing the four levels. San Francisco: Berrett-Koehler.
Kubeš, M. (2008). 360stupňová zpětná vazba jako nástroj rozvoje lidí. Praha: Grada.