Cílem práce je identifikace vzdělávacích potřeb nižších důstojníků (dále jen "ND") v AČR. Základní výzkumná otázka si klade za cíl identifikovat: Jaké klíčové kompetence získané během studia v kariérovém kurzu pro nižší důstojníky (dále jen "KND") jsou následně implementovány ve služební praxi? Pro zabezpečení sběru dat byly využity polostrukturované osobní rozhovory s vybranými absolventy kurzu pro nižší důstojníky v letech 2017 až 2019. Posléze byla provedena analýza dat se zaměřením na výzkumný problém. Výstupem je souhrn návrhů a doporučení pro budoucí realizované kurzy pro KND.
Anotace v angličtině
The diploma thesis aim is to identify educational needs of the army junior officers in the Army of the Czech Republic.
A research question is to identify: What key competencies acquired during career course (junior officers career course) are implemented into real service?
Semi-structured personal interviews with graduated students from 2017 to 2019 were used as a basic data for further analysis aimed at research question.
The output is a summary of proposals and recommendations for the future implemented courses for junior officers career course.
Klíčová slova
Armáda České republiky, nižší důstojníci, kapitán, profesní příprava, vzdělávaní dospělých, kurz nižších důstojníků, klíčové kompetence
Klíčová slova v angličtině
Army of the Czech Republic, junior officers, captain,
career education, adult education, junior officers career course, key competencies
Rozsah průvodní práce
109 s. (186 560) včetně příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce je identifikace vzdělávacích potřeb nižších důstojníků (dále jen "ND") v AČR. Základní výzkumná otázka si klade za cíl identifikovat: Jaké klíčové kompetence získané během studia v kariérovém kurzu pro nižší důstojníky (dále jen "KND") jsou následně implementovány ve služební praxi? Pro zabezpečení sběru dat byly využity polostrukturované osobní rozhovory s vybranými absolventy kurzu pro nižší důstojníky v letech 2017 až 2019. Posléze byla provedena analýza dat se zaměřením na výzkumný problém. Výstupem je souhrn návrhů a doporučení pro budoucí realizované kurzy pro KND.
Anotace v angličtině
The diploma thesis aim is to identify educational needs of the army junior officers in the Army of the Czech Republic.
A research question is to identify: What key competencies acquired during career course (junior officers career course) are implemented into real service?
Semi-structured personal interviews with graduated students from 2017 to 2019 were used as a basic data for further analysis aimed at research question.
The output is a summary of proposals and recommendations for the future implemented courses for junior officers career course.
Klíčová slova
Armáda České republiky, nižší důstojníci, kapitán, profesní příprava, vzdělávaní dospělých, kurz nižších důstojníků, klíčové kompetence
Klíčová slova v angličtině
Army of the Czech Republic, junior officers, captain,
career education, adult education, junior officers career course, key competencies
Zásady pro vypracování
Cíl práce:Cílem práce je popsat a analyzovat současný stav systému vzdělávání a kariérního řádu v hodnostním sboru nižších důstojníků v rámci Armády České republiky.
Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění):Cílem práce je popsat stav systému vzdělávání a kariérního řádu nižších důstojníků (poručík, nadporučík, kapitán) v návaznosti na kariérové kurzy určené pro nižší důstojníky v rámci nastaveného systému vzdělávání u Vojenské akademie Vyškov. V práci se zaměřím na možnosti uplatnitelnosti znalostí a dovedností získaných během studia v rámci důstojnického kurzu a kurzu pro nižší důstojníky v distanční formě studia.
Výzkumná otázka: Je současný systém vzdělávání nižších důstojníku v Armádě České republiky nastaven dle požadavků kladených na zastávaný výkon služebního místa z pohledu dalšího kariérního postupu a uplatnitelnosti v návaznosti na současný kariérní řád? Je nastavena provázanost vzdělávání nižších a vyšších důstojníků? Jsou znalosti a dovednosti z odborných a kariérových kurzů aplikovatelné do praxe? Je zabezpečeno adekvátní penzum znalostní pro zdárný výkon zastávané vedoucí funkce?
Návrh postupu řešení (metoda):Evaluační případová studie, dotazníky a rozhovory v rámci kurzu pro nižší důstojníky (KND) vojenské akademie Vyškov. V rámci již provedených závěrečných ústních zkoušek u zmíněných kurzů porovnat výsledky dosažené při závěrečném přezkoušení. Dále pomocí rozhovorů s posluchači a absolventy kurzu provést evaluaci, zda bylo vzdělání přínosné a byla zabezpečena kontinuita provázanosti s odbornými znalostmi a požadavky na zastávané služební místo.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:Cílem práce je popsat a analyzovat současný stav systému vzdělávání a kariérního řádu v hodnostním sboru nižších důstojníků v rámci Armády České republiky.
Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění):Cílem práce je popsat stav systému vzdělávání a kariérního řádu nižších důstojníků (poručík, nadporučík, kapitán) v návaznosti na kariérové kurzy určené pro nižší důstojníky v rámci nastaveného systému vzdělávání u Vojenské akademie Vyškov. V práci se zaměřím na možnosti uplatnitelnosti znalostí a dovedností získaných během studia v rámci důstojnického kurzu a kurzu pro nižší důstojníky v distanční formě studia.
Výzkumná otázka: Je současný systém vzdělávání nižších důstojníku v Armádě České republiky nastaven dle požadavků kladených na zastávaný výkon služebního místa z pohledu dalšího kariérního postupu a uplatnitelnosti v návaznosti na současný kariérní řád? Je nastavena provázanost vzdělávání nižších a vyšších důstojníků? Jsou znalosti a dovednosti z odborných a kariérových kurzů aplikovatelné do praxe? Je zabezpečeno adekvátní penzum znalostní pro zdárný výkon zastávané vedoucí funkce?
Návrh postupu řešení (metoda):Evaluační případová studie, dotazníky a rozhovory v rámci kurzu pro nižší důstojníky (KND) vojenské akademie Vyškov. V rámci již provedených závěrečných ústních zkoušek u zmíněných kurzů porovnat výsledky dosažené při závěrečném přezkoušení. Dále pomocí rozhovorů s posluchači a absolventy kurzu provést evaluaci, zda bylo vzdělání přínosné a byla zabezpečena kontinuita provázanosti s odbornými znalostmi a požadavky na zastávané služební místo.
Seznam doporučené literatury
Hendl, J., & Remr, J. (2017). Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál.
Hroník, F. (2006). Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada.
Ministerstvo obrany (2015). Koncepce výstavby armády České republiky 2025. Praha.
Seznam doporučené literatury
Hendl, J., & Remr, J. (2017). Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál.
Hroník, F. (2006). Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada.
Ministerstvo obrany (2015). Koncepce výstavby armády České republiky 2025. Praha.