Cílem diplomové práce je na základě komparací vyhodnocených dat zjistit, zdali a čím se v rámci stanovených hodnotících kritérií vybrané turistické průvodce liší, dále vypracovat návrh pro strukturované řešení výsledků pomocí A3 reportu a tímto danou problematiku rozvést. Pro potřeby práce byly vybrány dva knižní průvodce zabývající se Čínou, první z nich pochází z populární řady knižních průvodců Lonely Planet jako vhodný zástupce příruček zahraniční edice a druhý neboli "Osobní průvodce Čínou" je příručkou edice čínské.
Výsledky kvalitativní komparace naznačují, že cílové zaměření obou průvodců je příliš nespecifické, a ani v jednom z případů nezohledňují potřeby a preference jednotlivých turistických skupin. V diplomové práci je předloženo možné strukturované řešení daných výsledků pomocí metody A3 reportu, které navrhuje specifičtější orientaci v rámci preferencí a potřeb jednotlivých skupin turistů.
Anotace v angličtině
The aim of this master thesis is to determine evaluated data based on comparison, whether and how the selected tourist guidebooks differ according to criteria, further develop a project for structured solution of results using the A3 report. For the purpose of this thesis, two guidebooks were selected. The first one belongs to popular guidebooks series named Lonely Planet, representative of a foreign edition and the second one, known as a "Guidebook of China", is a Chinese edition. The results of the qualitative comparison lead to a finding, that objectives set in both guidebooks are too broad and in neither case do not take in consideration requirements and preferences of individual tourist groups. For the mentioned reasons, structured solution of the given results using the A3 report method is used and model of the application project presented.
Klíčová slova
knižní průvodce, cestovní ruch, Čína, Peking, Šanghaj, cílová skupina
Klíčová slova v angličtině
tourist guidebook, tourism, China, Beijing, Shanghai, target group
Rozsah průvodní práce
96 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je na základě komparací vyhodnocených dat zjistit, zdali a čím se v rámci stanovených hodnotících kritérií vybrané turistické průvodce liší, dále vypracovat návrh pro strukturované řešení výsledků pomocí A3 reportu a tímto danou problematiku rozvést. Pro potřeby práce byly vybrány dva knižní průvodce zabývající se Čínou, první z nich pochází z populární řady knižních průvodců Lonely Planet jako vhodný zástupce příruček zahraniční edice a druhý neboli "Osobní průvodce Čínou" je příručkou edice čínské.
Výsledky kvalitativní komparace naznačují, že cílové zaměření obou průvodců je příliš nespecifické, a ani v jednom z případů nezohledňují potřeby a preference jednotlivých turistických skupin. V diplomové práci je předloženo možné strukturované řešení daných výsledků pomocí metody A3 reportu, které navrhuje specifičtější orientaci v rámci preferencí a potřeb jednotlivých skupin turistů.
Anotace v angličtině
The aim of this master thesis is to determine evaluated data based on comparison, whether and how the selected tourist guidebooks differ according to criteria, further develop a project for structured solution of results using the A3 report. For the purpose of this thesis, two guidebooks were selected. The first one belongs to popular guidebooks series named Lonely Planet, representative of a foreign edition and the second one, known as a "Guidebook of China", is a Chinese edition. The results of the qualitative comparison lead to a finding, that objectives set in both guidebooks are too broad and in neither case do not take in consideration requirements and preferences of individual tourist groups. For the mentioned reasons, structured solution of the given results using the A3 report method is used and model of the application project presented.
Klíčová slova
knižní průvodce, cestovní ruch, Čína, Peking, Šanghaj, cílová skupina
Klíčová slova v angličtině
tourist guidebook, tourism, China, Beijing, Shanghai, target group
Zásady pro vypracování
Diplomová práce si klade za cíl na základě komparací vyhodnocených dat zjistit, zdali a čím se v rámci stanovených hodnotících kritérií vybrané turistické průvodce o Číně liší, vypracovat návrh pro strukturované řešení výsledků pomocí A3 reportu a tímto danou problematiku rozvést. Teoretická část práce představí pojmy z oblasti cestovního ruchu a turismus v Číně, část praktická se zaměří na hodnotící kritéria, kvalitativní komparaci a představí strukturované řešení v podobě metody A3 reportu.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce si klade za cíl na základě komparací vyhodnocených dat zjistit, zdali a čím se v rámci stanovených hodnotících kritérií vybrané turistické průvodce o Číně liší, vypracovat návrh pro strukturované řešení výsledků pomocí A3 reportu a tímto danou problematiku rozvést. Teoretická část práce představí pojmy z oblasti cestovního ruchu a turismus v Číně, část praktická se zaměří na hodnotící kritéria, kvalitativní komparaci a představí strukturované řešení v podobě metody A3 reportu.
Seznam doporučené literatury
BOWERMAN, Gary. The new Chinese traveler: business opportunities from the Chinese travel revolution. New York, NY: Palgrave Macmillan, 2014. ISBN 978-1-137-39728-7.
INKSON, Clare a Lynn MINNAERT. Tourism management: an introduction. Los Angeles, Calif.: SAGE, 2012, xiv, 432 s. ISBN 978-1-84860-870-2.
LEW, Alan A., Lawrence YU, John AP a Zhang GUANGRUI. Tourism in China. Routledge; 1 edition, 2013. ISBN 978-0789012821.
WEAVER, David a Laura LAWTON. Tourism management. 5th ed. Milton: John Wiley & Sons Australia, c2014, xiii, 430 s. ISBN 978-1-118-64481-2.
WEN, Julie Jie a Clement A TISDELL. Tourism and China's Development: Policies, Regional Economic Growth & Ecotourism. World Scientific Publishing, 2001. ISBN 9810244339.
ZHANG, Hanqin Qiu, Ray PINE a Terry LAM. Tourism and Hotel Development in China: From Political to Economic Success. Routledge, 2013. ISBN 0789012588
Seznam doporučené literatury
BOWERMAN, Gary. The new Chinese traveler: business opportunities from the Chinese travel revolution. New York, NY: Palgrave Macmillan, 2014. ISBN 978-1-137-39728-7.
INKSON, Clare a Lynn MINNAERT. Tourism management: an introduction. Los Angeles, Calif.: SAGE, 2012, xiv, 432 s. ISBN 978-1-84860-870-2.
LEW, Alan A., Lawrence YU, John AP a Zhang GUANGRUI. Tourism in China. Routledge; 1 edition, 2013. ISBN 978-0789012821.
WEAVER, David a Laura LAWTON. Tourism management. 5th ed. Milton: John Wiley & Sons Australia, c2014, xiii, 430 s. ISBN 978-1-118-64481-2.
WEN, Julie Jie a Clement A TISDELL. Tourism and China's Development: Policies, Regional Economic Growth & Ecotourism. World Scientific Publishing, 2001. ISBN 9810244339.
ZHANG, Hanqin Qiu, Ray PINE a Terry LAM. Tourism and Hotel Development in China: From Political to Economic Success. Routledge, 2013. ISBN 0789012588
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila komisi s tématem své práce. Představila použitou metodologii a zásadní poznatky, ke kterým dospěla. Zodpověděla otázky položené v posudcích a uspokojivě reagovala na doplňující otázky komise.