Diplomová práce pojednává o výuce základů komunikačních technik osob se sluchovým postižením na 1. stupni běžných ZŠ. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část obsahuje konzistentní systém poznatků v přímé návaznosti na problematiku. V praktické části je popsán postup tvorby příručky Znakujeme společně, jež je výstupem této práce. Část také obsahuje popis způsobu ověřování příručky a prezentuje získané výsledky.
Anotace v angličtině
The master´s thesis covers the topic of teaching the basics of communication techniques of people with hearing impairment at primary school. It consists of a theoretical and practical part. The theoretical part includes the consistent system of knowledge in connection with the object. The practical part contains a description of the stages of creation of handbook Znakujeme společně, which is a final product of this thesis. The part also includes a description of process of verification of the handbook and it presents its findings.
Klíčová slova
sluchové postižení, komunikační techniky, primární vzdělávání, výuka cizího jazyka
Klíčová slova v angličtině
hearing impairment, communication techniques, primary education, teaching a foreign language
Rozsah průvodní práce
89 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce pojednává o výuce základů komunikačních technik osob se sluchovým postižením na 1. stupni běžných ZŠ. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část obsahuje konzistentní systém poznatků v přímé návaznosti na problematiku. V praktické části je popsán postup tvorby příručky Znakujeme společně, jež je výstupem této práce. Část také obsahuje popis způsobu ověřování příručky a prezentuje získané výsledky.
Anotace v angličtině
The master´s thesis covers the topic of teaching the basics of communication techniques of people with hearing impairment at primary school. It consists of a theoretical and practical part. The theoretical part includes the consistent system of knowledge in connection with the object. The practical part contains a description of the stages of creation of handbook Znakujeme společně, which is a final product of this thesis. The part also includes a description of process of verification of the handbook and it presents its findings.
Klíčová slova
sluchové postižení, komunikační techniky, primární vzdělávání, výuka cizího jazyka
Klíčová slova v angličtině
hearing impairment, communication techniques, primary education, teaching a foreign language
Zásady pro vypracování
1. Vytyčení koncepce práce 2. Studium odborné literatury 3. Zpracování teoretické části 4. Zpracování praktické části 5. Závěr
Zásady pro vypracování
1. Vytyčení koncepce práce 2. Studium odborné literatury 3. Zpracování teoretické části 4. Zpracování praktické části 5. Závěr
Seznam doporučené literatury
HUTYROVÁ, Miluše, VALENTA, Milan, ed. Přehled speciální pedagogiky: rámcové kompendium oboru. Praha: Portál, 2014, 269 s. ISBN 978-80-262-0602-6.
LANGER, Jiří. Komunikace osob se sluchovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013, 95 s. Studijní opory. ISBN 978-80-244-3674-6.
NELEŠOVSKÁ, Alena a Hana SPÁČILOVÁ. Didaktika primární školy. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005, 254 s. ISBN 8024412365.
LANGER, Jiří. Základy surdopedie. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013, 109 s. Studijní opory. ISBN 978-80-244-3702-6.
Seznam doporučené literatury
HUTYROVÁ, Miluše, VALENTA, Milan, ed. Přehled speciální pedagogiky: rámcové kompendium oboru. Praha: Portál, 2014, 269 s. ISBN 978-80-262-0602-6.
LANGER, Jiří. Komunikace osob se sluchovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013, 95 s. Studijní opory. ISBN 978-80-244-3674-6.
NELEŠOVSKÁ, Alena a Hana SPÁČILOVÁ. Didaktika primární školy. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005, 254 s. ISBN 8024412365.
LANGER, Jiří. Základy surdopedie. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013, 109 s. Studijní opory. ISBN 978-80-244-3702-6.