Práce se zabývá faktory ovlivňujícími komunikaci žáků v angličtině a také vlivem hraní D&D v angličtině na tyto faktory. V teoretické části jsou představeny některé faktory ovlivňující komunikaci, včetně jejich lingvistického a/nebo psychologického pozadí. Praktická část popisuje studii, během které autor této práce pozoroval studenty hrající D&D v angličtině. Autor zkoumá jednotlivé účastníky studie se zaměřením na jejich komunikační schopnosti a faktory, které je ovlivňují.
Anotace v angličtině
This thesis deals with factors affecting communication in English and with the effects playing D&D in English has on these factors. The theoretical part introduces several factors affecting communication and discusses their linguistic and/or psychological background. The practical part deals with a study conducted by the author of this thesis, observing learners playing D&D in English. The author examines the participants, focusing on their communicative skills and factors influencing them.
communication, Dungeons & Dragons, D&D, willingness to communicate, language anxiety, self-perceived communicative competence
Rozsah průvodní práce
85 s. (134 000 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Práce se zabývá faktory ovlivňujícími komunikaci žáků v angličtině a také vlivem hraní D&D v angličtině na tyto faktory. V teoretické části jsou představeny některé faktory ovlivňující komunikaci, včetně jejich lingvistického a/nebo psychologického pozadí. Praktická část popisuje studii, během které autor této práce pozoroval studenty hrající D&D v angličtině. Autor zkoumá jednotlivé účastníky studie se zaměřením na jejich komunikační schopnosti a faktory, které je ovlivňují.
Anotace v angličtině
This thesis deals with factors affecting communication in English and with the effects playing D&D in English has on these factors. The theoretical part introduces several factors affecting communication and discusses their linguistic and/or psychological background. The practical part deals with a study conducted by the author of this thesis, observing learners playing D&D in English. The author examines the participants, focusing on their communicative skills and factors influencing them.
communication, Dungeons & Dragons, D&D, willingness to communicate, language anxiety, self-perceived communicative competence
Zásady pro vypracování
1. Vytvořit seznam relevantní odborné literatury a její nastudování.
2. Vypracovat teoretickou část diplomové práce s důrazem na pedagogické metody uplatnitelné na platformě stolních RPG her.
3. Zformulovat cíle a metody zájmového vzdělávacího programu pro platformu stolních RPG her.
4. Uskutečnění zájmového vzdělávacího programu.
5. Zhodnocení zájmového vzdělávacího programu a zpracování získaných dat pro vypracování praktické části diplomové práce.
6. Vytvořit seznam použitých zdrojů a vypracovat úvod a závěr diplomové práce.
Zásady pro vypracování
1. Vytvořit seznam relevantní odborné literatury a její nastudování.
2. Vypracovat teoretickou část diplomové práce s důrazem na pedagogické metody uplatnitelné na platformě stolních RPG her.
3. Zformulovat cíle a metody zájmového vzdělávacího programu pro platformu stolních RPG her.
4. Uskutečnění zájmového vzdělávacího programu.
5. Zhodnocení zájmového vzdělávacího programu a zpracování získaných dat pro vypracování praktické části diplomové práce.
6. Vytvořit seznam použitých zdrojů a vypracovat úvod a závěr diplomové práce.
Seznam doporučené literatury
BURDEN, Bob a Marion WILLIAMS. Psychology for language teachers: a social constructivist approach. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, 224p., ill., 23 cm. ISBN 0521498805.
DALTON-PUFFER, Christiane. Discourse in Content and Language Integrated Learning (CLIL) Classrooms. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company, 2007, 330 p, pbk. ISBN 9789027219817.
LADOUSSE, Gillian Porter. Role Play. Oxford: Oxford University Press, 1987, 181 p, pbk. ISBN 019437095x.
MALEY, Alan a Alan DUFF. Drama Techniques in Language Learning. A Resource Book of Communication Activities for Language Teachers. Cambridge: Cambridge University Press, 1982, 234 p, ill, 24 cm, cased. ISBN 0521288681.
UR, Penny. A Course in Language Teaching, Practice and Theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, 375 p, pbk. ISBN 0521449944.
Games, simulations and role-playing. London: The British Council English Teaching Information Centre, 1977, 47 s. ISBN 0900229403.
Seznam doporučené literatury
BURDEN, Bob a Marion WILLIAMS. Psychology for language teachers: a social constructivist approach. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, 224p., ill., 23 cm. ISBN 0521498805.
DALTON-PUFFER, Christiane. Discourse in Content and Language Integrated Learning (CLIL) Classrooms. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company, 2007, 330 p, pbk. ISBN 9789027219817.
LADOUSSE, Gillian Porter. Role Play. Oxford: Oxford University Press, 1987, 181 p, pbk. ISBN 019437095x.
MALEY, Alan a Alan DUFF. Drama Techniques in Language Learning. A Resource Book of Communication Activities for Language Teachers. Cambridge: Cambridge University Press, 1982, 234 p, ill, 24 cm, cased. ISBN 0521288681.
UR, Penny. A Course in Language Teaching, Practice and Theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, 375 p, pbk. ISBN 0521449944.
Games, simulations and role-playing. London: The British Council English Teaching Information Centre, 1977, 47 s. ISBN 0900229403.