Diplomová práce "Úprava textu pro osoby se sluchovým postižením: Čítanka" je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývá problematikou sluchového postižení, čtením osob se sluchovým postižením a úpravou textů pro osoby se sluchovým postižením. Praktická část se věnuje úpravě textů pro osoby se sluchovým postižením. Výsledkem praktické části je čítanka pro žáky 2. stupně základních škol se sluchovým postižením.
Anotace v angličtině
The diploma thesis "Editing a text for people with hearing impairment: Reading book" is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part deals with the issue of hearing impairment, reading of people with hearing impairment and editing texts for people with hearing impairment. The practical part is devoted to the editing of texts for people with hearing impairment. The result of the practical part is a reading book for pupils of the 2nd grade of primary schools with hearing impairment.
Diplomová práce "Úprava textu pro osoby se sluchovým postižením: Čítanka" je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývá problematikou sluchového postižení, čtením osob se sluchovým postižením a úpravou textů pro osoby se sluchovým postižením. Praktická část se věnuje úpravě textů pro osoby se sluchovým postižením. Výsledkem praktické části je čítanka pro žáky 2. stupně základních škol se sluchovým postižením.
Anotace v angličtině
The diploma thesis "Editing a text for people with hearing impairment: Reading book" is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part deals with the issue of hearing impairment, reading of people with hearing impairment and editing texts for people with hearing impairment. The practical part is devoted to the editing of texts for people with hearing impairment. The result of the practical part is a reading book for pupils of the 2nd grade of primary schools with hearing impairment.
- Metodika úpravy textů pro čtenáře se sluchovým postižením
- Analýza dostupných textů určených pro čtenáře se sluchovým postižením
- Praktická část: úprava textů a tvorba Čítanky
Zásady pro vypracování
- Sluchové postižení
- Čtení dětí se sluchovým postižením
- Metodika úpravy textů pro čtenáře se sluchovým postižením
- Analýza dostupných textů určených pro čtenáře se sluchovým postižením
- Praktická část: úprava textů a tvorba Čítanky
Seznam doporučené literatury
DAŇOVÁ, Martina, 2008. Metodika úpravy textů: pro znevýhodněné čtenáře. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2389-1.
FASNEROVÁ, Martina, 2018. Prvopočáteční čtení a psaní. Praha: Grada. Pedagogika. ISBN 978-80-271-0289-1.
HORÁKOVÁ, Radka, 2012. Sluchové postižení: úvod do surdopedie. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0084-0.
KOMORNÁ, M. Psaná čeština českých neslyšících ? čeština jako cizí jazyk. 2. vyd. Praha : Česká komora tlumočníků znakového jazyka, 2008. ISBN 978-80-87218-29-7.
SOURALOVÁ, Eva, 2002. Čtení neslyšících. Olomouc: Univerzita Palackého. ISBN 80-244-0433-8.
Seznam doporučené literatury
DAŇOVÁ, Martina, 2008. Metodika úpravy textů: pro znevýhodněné čtenáře. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2389-1.
FASNEROVÁ, Martina, 2018. Prvopočáteční čtení a psaní. Praha: Grada. Pedagogika. ISBN 978-80-271-0289-1.
HORÁKOVÁ, Radka, 2012. Sluchové postižení: úvod do surdopedie. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0084-0.
KOMORNÁ, M. Psaná čeština českých neslyšících ? čeština jako cizí jazyk. 2. vyd. Praha : Česká komora tlumočníků znakového jazyka, 2008. ISBN 978-80-87218-29-7.
SOURALOVÁ, Eva, 2002. Čtení neslyšících. Olomouc: Univerzita Palackého. ISBN 80-244-0433-8.