Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou
a výzkumnou část. Teoretická část je věnována definici self-esteem, období adolescence
a mladé dospělosti, definici sociálních sítí, obsahuje příklady a popis nejužívanějších sociálních sítí. Výzkumná část se skládá z dotazníkového šetření a interpretace zjištěných výsledků.
Anotace v angličtině
The thesis is divided into theoretical and research part. The theoretical part deals with the definition of self-esteem, the definition
of adolescence and young adulthood,
the definition of social networks, contains examples and a description of the most used social networks. The research part consists
of a questionnaire survey and interpretation
of the results.
Klíčová slova
Self-esteem, sebeobraz, sebehodnocení, mladý dospělý, sociální sítě
Klíčová slova v angličtině
Self-esteem, self-image, self-assessment, young adult, social network
Rozsah průvodní práce
49
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou
a výzkumnou část. Teoretická část je věnována definici self-esteem, období adolescence
a mladé dospělosti, definici sociálních sítí, obsahuje příklady a popis nejužívanějších sociálních sítí. Výzkumná část se skládá z dotazníkového šetření a interpretace zjištěných výsledků.
Anotace v angličtině
The thesis is divided into theoretical and research part. The theoretical part deals with the definition of self-esteem, the definition
of adolescence and young adulthood,
the definition of social networks, contains examples and a description of the most used social networks. The research part consists
of a questionnaire survey and interpretation
of the results.
Klíčová slova
Self-esteem, sebeobraz, sebehodnocení, mladý dospělý, sociální sítě
Klíčová slova v angličtině
Self-esteem, self-image, self-assessment, young adult, social network
Zásady pro vypracování
1. Studium odborné literatury související s tématem
2. Využití zahraničních zdrojů souvisejících s tématem
3. Využití výzkumné metody dotazníku
4. Zjistit, zda spolu vzájemně souvisí sebevědomí a užívání sociálních sítí
Zásady pro vypracování
1. Studium odborné literatury související s tématem
2. Využití zahraničních zdrojů souvisejících s tématem
3. Využití výzkumné metody dotazníku
4. Zjistit, zda spolu vzájemně souvisí sebevědomí a užívání sociálních sítí
Seznam doporučené literatury
ARNETT, Jeffrey. Adolescence and Emerging Adulthood: A Cultural Approach. London: Pearson Education Limited, 2012. ISBN 9781408253908.
ATKINSON, Rita L. Psychologie. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-640-3.
BARNES, John Arundel. Class and Committees in a Norwegian Island Parish: Human Relations. Plenum, 1954.
BLATNÝ, Marek a Alena PLHÁKOVÁ. Temperament, inteligence, sebepojetí: nové pohledy na tradiční témata psychologického výzkumu. Brno: Psychologický ústav Akademie věd ČR, 2003. ISBN 80-86620-05-0.
BLATNÝ, Marek. Psychologie osobnosti: hlavní témata, současné přístupy. Praha: Grada, 2010. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-3434-7.
DĚDIČEK, Dominik. 333 tipů a triků pro Facebook. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2963-0.
HAYES, Nicky. Základy sociální psychologie. Vyd. 6. Přeložil Irena ŠTĚPANÍKOVÁ. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-909-5.
Internet: jednoduše, srozumitelně, názorně. 2., aktualiz. vyd. Brno: CP Books, 2005. Vizuální příručka nové generace (CP Books). ISBN 80-251-0789-2.
PIAGET, Jean a Bärbel INHELDER. Psychologie dítěte. Vyd. 5. Přeložil Eva VYSKOČILOVÁ. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-798-5.
KERNIS, Michael H. Efficacy, Agency, and Self-Esteem. New York: Springer, 1995. ISBN 978-1-4899-1282-4.
KULHÁNKOVÁ, Hana a Jakub ČAMEK. Fenomén facebook. Kladno: BigOak, 2010. ISBN 978-80-904764-0-0.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2. Havlíčkův Brod: Grada, 2006. ISBN 80-247-1284-9.
PAVLÍČEK, Antonín. Nová média a sociální sítě. Praha: Nakladatelství Oeconomica, 2010. ISBN 978-80-245-1742-1.
ŘÍČAN, Pavel. Cesta životem. 2. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-124-7.
SEMERÁDOVÁ, Tereza a Petr WEINLICH. Marketing na Facebooku a Instagramu: využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. Brno: Computer Press, 2019. ISBN 978-80-251-4959-1.
Seznam doporučené literatury
ARNETT, Jeffrey. Adolescence and Emerging Adulthood: A Cultural Approach. London: Pearson Education Limited, 2012. ISBN 9781408253908.
ATKINSON, Rita L. Psychologie. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-640-3.
BARNES, John Arundel. Class and Committees in a Norwegian Island Parish: Human Relations. Plenum, 1954.
BLATNÝ, Marek a Alena PLHÁKOVÁ. Temperament, inteligence, sebepojetí: nové pohledy na tradiční témata psychologického výzkumu. Brno: Psychologický ústav Akademie věd ČR, 2003. ISBN 80-86620-05-0.
BLATNÝ, Marek. Psychologie osobnosti: hlavní témata, současné přístupy. Praha: Grada, 2010. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-3434-7.
DĚDIČEK, Dominik. 333 tipů a triků pro Facebook. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2963-0.
HAYES, Nicky. Základy sociální psychologie. Vyd. 6. Přeložil Irena ŠTĚPANÍKOVÁ. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-909-5.
Internet: jednoduše, srozumitelně, názorně. 2., aktualiz. vyd. Brno: CP Books, 2005. Vizuální příručka nové generace (CP Books). ISBN 80-251-0789-2.
PIAGET, Jean a Bärbel INHELDER. Psychologie dítěte. Vyd. 5. Přeložil Eva VYSKOČILOVÁ. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-798-5.
KERNIS, Michael H. Efficacy, Agency, and Self-Esteem. New York: Springer, 1995. ISBN 978-1-4899-1282-4.
KULHÁNKOVÁ, Hana a Jakub ČAMEK. Fenomén facebook. Kladno: BigOak, 2010. ISBN 978-80-904764-0-0.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2. Havlíčkův Brod: Grada, 2006. ISBN 80-247-1284-9.
PAVLÍČEK, Antonín. Nová média a sociální sítě. Praha: Nakladatelství Oeconomica, 2010. ISBN 978-80-245-1742-1.
ŘÍČAN, Pavel. Cesta životem. 2. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-124-7.
SEMERÁDOVÁ, Tereza a Petr WEINLICH. Marketing na Facebooku a Instagramu: využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. Brno: Computer Press, 2019. ISBN 978-80-251-4959-1.