Diplomová práce je rozdělena do tří částí. První část se zabývá teorií učebnic, popsáním jednotlivých funkcí učebnic, analýzou učebnic a vlastnostmi učebnic v cizojazyčné výuce na českých základních školách.
Ve druhé části se porovnává učebnice Němčina pro sedmý ročník základní školy používaná v 80. letech 20. století s učebnicí Deutsch mit Max, která je používaná v současnosti.
Ve třetí části je celá diplomová práce shrnuta.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is divided into three parts. The first part deals with the theory of textbooks, the description of individual functions of textbooks, the analysis and the features of textbooks in foreign language teaching at Czech primary schools.
The second part compares the textbook German for the seventh grade of primary school used in the 1980s with the textbook Deutsch mit Max, which is currently used.
In the third part, the whole thesis is summarized.
Diplomová práce je rozdělena do tří částí. První část se zabývá teorií učebnic, popsáním jednotlivých funkcí učebnic, analýzou učebnic a vlastnostmi učebnic v cizojazyčné výuce na českých základních školách.
Ve druhé části se porovnává učebnice Němčina pro sedmý ročník základní školy používaná v 80. letech 20. století s učebnicí Deutsch mit Max, která je používaná v současnosti.
Ve třetí části je celá diplomová práce shrnuta.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is divided into three parts. The first part deals with the theory of textbooks, the description of individual functions of textbooks, the analysis and the features of textbooks in foreign language teaching at Czech primary schools.
The second part compares the textbook German for the seventh grade of primary school used in the 1980s with the textbook Deutsch mit Max, which is currently used.
In the third part, the whole thesis is summarized.