Cílem diplomové práce je zjistit, zda má výskyt sociálně patologických jevů u konkrétního žáka vliv na jeho prospěch ve škole. Zjistit, zda se jedná o vliv pozitivní, anebo negativní. Dílčím cílem je zjistit, zda záleží na tom, o jaký sociálně patologický jev se jedná. Pokud budou sociálně patologické jevy vykazovat různý vliv na prospěch žáka, je dílčím cílem rovněž zjistit, které sociálně patologické jevy ovlivňují prospěch žáka nejméně a které naopak nejvíce.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to find out whether the occurrence of socially pathological phenomena in a particular pupil has an impact on their school performance. The aim is also to find out whether the effect is positive or negative. The partial goal is to find out whether it depends on what socially pathological phenomenon it is. If the socio-pathological phenomena has a different effect on the pupil's school performance, the partial goal is also to find out which socio-pathological phenomena affects the pupil's benefit the least and which, on the contrary, the most.
Cílem diplomové práce je zjistit, zda má výskyt sociálně patologických jevů u konkrétního žáka vliv na jeho prospěch ve škole. Zjistit, zda se jedná o vliv pozitivní, anebo negativní. Dílčím cílem je zjistit, zda záleží na tom, o jaký sociálně patologický jev se jedná. Pokud budou sociálně patologické jevy vykazovat různý vliv na prospěch žáka, je dílčím cílem rovněž zjistit, které sociálně patologické jevy ovlivňují prospěch žáka nejméně a které naopak nejvíce.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to find out whether the occurrence of socially pathological phenomena in a particular pupil has an impact on their school performance. The aim is also to find out whether the effect is positive or negative. The partial goal is to find out whether it depends on what socially pathological phenomenon it is. If the socio-pathological phenomena has a different effect on the pupil's school performance, the partial goal is also to find out which socio-pathological phenomena affects the pupil's benefit the least and which, on the contrary, the most.
Cílem diplomové práce je zjistit, zda má výskyt sociálně patologických jevů u konkrétního žáka vliv na jeho prospěch ve škole. Zjistit, zda se jedná o vliv pozitivní, anebo negativní. Dílčím cílem je zjistit, zda záleží na tom, o jaký sociálně patologický jev se jedná. Pokud budou sociálně patologické jevy vykazovat různý vliv na prospěch žáka, je dílčím cílem rovněž zjistit, které sociálně patologické jevy ovlivňují prospěch žáka nejméně a které naopak nejvíce.
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je zjistit, zda má výskyt sociálně patologických jevů u konkrétního žáka vliv na jeho prospěch ve škole. Zjistit, zda se jedná o vliv pozitivní, anebo negativní. Dílčím cílem je zjistit, zda záleží na tom, o jaký sociálně patologický jev se jedná. Pokud budou sociálně patologické jevy vykazovat různý vliv na prospěch žáka, je dílčím cílem rovněž zjistit, které sociálně patologické jevy ovlivňují prospěch žáka nejméně a které naopak nejvíce.
Seznam doporučené literatury
BĚLÍK, Václav, Stanislava HOFERKOVÁ a Blahoslav KRAUS. Slovník sociální patologie. Praha: Grada, 2017. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-271-0599-1.
FISCHER, Slavomil a Jiří ŠKODA. Sociální patologie: závažné sociálně patologické jevy, příčiny, prevence, možnosti řešení. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2014. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-5046-0.
JEDLIČKA, Richard. Poruchy socializace u dětí a dospívajících: prevence životních selhání a krizová intervence. Praha: Grada, 2015. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-5447-5.
MATOUŠEK, Oldřich a Andrea MATOUŠKOVÁ. Mládež a delikvence: možné příčiny, struktura, programy prevence kriminality mládeže. Vyd. 3., aktualiz. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-825-8.
PROCHÁZKA, Miroslav. Sociální pedagogika. Praha: Grada, 2012. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3470-5.
PROCHÁZKA, Roman. Teorie a praxe poradenské psychologie. Praha: Grada, 2014. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-4451-3.
PIOTROWSKI, Przemysław. Understanding Problems of Social Pathology. Amsterdam: Rodopi, 2006. ISBN 9789042020252.
SMITH, R.C. Society and Social Pathology: A Framework for Progress. Berlin: Springer, 2017. ISBN 9783319503257.
Seznam doporučené literatury
BĚLÍK, Václav, Stanislava HOFERKOVÁ a Blahoslav KRAUS. Slovník sociální patologie. Praha: Grada, 2017. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-271-0599-1.
FISCHER, Slavomil a Jiří ŠKODA. Sociální patologie: závažné sociálně patologické jevy, příčiny, prevence, možnosti řešení. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2014. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-5046-0.
JEDLIČKA, Richard. Poruchy socializace u dětí a dospívajících: prevence životních selhání a krizová intervence. Praha: Grada, 2015. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-5447-5.
MATOUŠEK, Oldřich a Andrea MATOUŠKOVÁ. Mládež a delikvence: možné příčiny, struktura, programy prevence kriminality mládeže. Vyd. 3., aktualiz. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-825-8.
PROCHÁZKA, Miroslav. Sociální pedagogika. Praha: Grada, 2012. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3470-5.
PROCHÁZKA, Roman. Teorie a praxe poradenské psychologie. Praha: Grada, 2014. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-4451-3.
PIOTROWSKI, Przemysław. Understanding Problems of Social Pathology. Amsterdam: Rodopi, 2006. ISBN 9789042020252.
SMITH, R.C. Society and Social Pathology: A Framework for Progress. Berlin: Springer, 2017. ISBN 9783319503257.
Přílohy volně vložené
Příloha 1 Dotazník pro žáky
Příloha 2 Schéma rozhovoru pro učitele