Informace o kvalifikační práci Role speciálního pedagoga v projektu reformy psychiatrické péče multidisciplinárního týmu duševního zdraví pro děti a adolescenty v Praze
- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Přílohy volně vložené
Hlavní téma
Role speciálního pedagoga v projektu reformy psychiatrické péče multidisciplinárního týmu duševního zdraví pro děti a adolescenty v Praze
Hlavní téma v angličtině
Role of special pedagogist in the project of reform of psychiatric care in multidisciplinary team of mental health for children and adolescent in Prague
Název dle studenta
Role speciálního pedagoga v projektu reformy psychiatrické péče multidisciplinárního týmu duševního zdraví pro děti a adolescenty v Praze
Název dle studenta v angličtině
Role of special pedagogist in the project of reform of psychiatric care in multidisciplinary team of mental health for children and adolescent in Prague
Tato diplomová práce se zabývá rolí speciálního pedagoga v projektu reformy psychiatrické péče multidisciplinárního týmu duševního zdraví pro děti a adolescenty v Praze. Teoretická část popisuje problematiku duševního onemocnění, vymezuje základní pojmy, popisuje současnou situaci a uvádí reformu psychiatrické péče, jejíž součástí jsou centra a týmu duševního zdraví, kde mimo jiné působí i speciální pedagog. Empirická část zjišťuje výskyt duševního onemocnění u žáků na druhém stupni základních škol. Je kvantitativně orientovaná, prezentuje tento výzkum a interpretuje jeho výsledky.
Anotace v angličtině
This thesis presents the role of a special pedagogist in the project of psychiatric care reform of a multidisciplinary mental health team for children and adolescents in Prague. The theoretical part describes the issue of mental illness, defines the basic concepts, describes the current situation and introduces the reform of psychiatric care, which includes mental health centers and teams, where is, among other things, a special pedagogist. The empirical part examines the incidence of mental illness at the second stage of primary schools. It is quantitatively oriented, presents this research and interprets the results.
Klíčová slova
Duševní onemocnění, reforma psychiatrické péče, speciální pedagog v multidisciplinárním týmu duševního zdraví, centra duševního zdraví, práce s žákem s duševním onemocněním, Praha
Klíčová slova v angličtině
mental illness, psychiatric care reform, special pedagogist in a multidisciplinary team of mental health, mental health centers, working with children with mental health problems in school, Prague
Rozsah průvodní práce
83 s. (144 895 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá rolí speciálního pedagoga v projektu reformy psychiatrické péče multidisciplinárního týmu duševního zdraví pro děti a adolescenty v Praze. Teoretická část popisuje problematiku duševního onemocnění, vymezuje základní pojmy, popisuje současnou situaci a uvádí reformu psychiatrické péče, jejíž součástí jsou centra a týmu duševního zdraví, kde mimo jiné působí i speciální pedagog. Empirická část zjišťuje výskyt duševního onemocnění u žáků na druhém stupni základních škol. Je kvantitativně orientovaná, prezentuje tento výzkum a interpretuje jeho výsledky.
Anotace v angličtině
This thesis presents the role of a special pedagogist in the project of psychiatric care reform of a multidisciplinary mental health team for children and adolescents in Prague. The theoretical part describes the issue of mental illness, defines the basic concepts, describes the current situation and introduces the reform of psychiatric care, which includes mental health centers and teams, where is, among other things, a special pedagogist. The empirical part examines the incidence of mental illness at the second stage of primary schools. It is quantitatively oriented, presents this research and interprets the results.
Klíčová slova
Duševní onemocnění, reforma psychiatrické péče, speciální pedagog v multidisciplinárním týmu duševního zdraví, centra duševního zdraví, práce s žákem s duševním onemocněním, Praha
Klíčová slova v angličtině
mental illness, psychiatric care reform, special pedagogist in a multidisciplinary team of mental health, mental health centers, working with children with mental health problems in school, Prague
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury a rešerše k danému tématu, studium metodologických postupů a designu výzkumného šetření, zpracování teoretických východisek, realizace výzkumného šetření, kompletace diplomové práce
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury a rešerše k danému tématu, studium metodologických postupů a designu výzkumného šetření, zpracování teoretických východisek, realizace výzkumného šetření, kompletace diplomové práce
Seznam doporučené literatury
BARTOŇOVÁ, Miroslava, Dagmar OPATŘILOVÁ a Marie VÍTKOVÁ. Školní zralost a dítě s SVP: vzdělávání a diagnostika. Praha: Raabe, 2019. Školní zralost. ISBN 978-80-7496-421-3.
MATĚJČEK, Zdeněk a Jarmila KLÉGROVÁ. Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0000-0.
PROBSTOVÁ, Václava a Ondřej PĚČ. Psychiatrie pro sociální pracovníky: vybrané kapitoly. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0731-3.
VÁGNEROVÁ, Marie. Současná psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0696-5.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇOVÁ, Miroslava, Dagmar OPATŘILOVÁ a Marie VÍTKOVÁ. Školní zralost a dítě s SVP: vzdělávání a diagnostika. Praha: Raabe, 2019. Školní zralost. ISBN 978-80-7496-421-3.
MATĚJČEK, Zdeněk a Jarmila KLÉGROVÁ. Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0000-0.
PROBSTOVÁ, Václava a Ondřej PĚČ. Psychiatrie pro sociální pracovníky: vybrané kapitoly. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0731-3.
VÁGNEROVÁ, Marie. Současná psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0696-5.